Oppstart igjen

Dizzy

Glad i forumet
Assistert-jentene
Da var det på tide å komme i gang igjen etter etterlengtet pause! Oppstart er i September og små gruer meg allerede til alle oppturene og nedturene!

Skal ha pergoveris denne gang. Noen me erfaring med denne?

Denne skal jeg også på i slutten av september, finner ikke så mye info og erfaringer på nett. Men hadde litt effekt av gonal-f, så håper denne blir enda bedre :)
Hvor går dere?
Skal bli godt å komme i gang, ble en lang sommer med venting dette :rolleyes:

Denne skal jeg også på i slutten av september, finner ikke så mye info og erfaringer på nett. Men hadde litt effekt av gonal-f, så håper denne blir enda bedre :)
Hvor går dere?
Skal bli godt å komme i gang, ble en lang sommer med venting dette :rolleyes:

Har også bare prøvd Gonal F, et avbrutt og et med 4 egg ut (2 umodne, 1 ubefrukta og 1 befrukta og satt inn). Men håper på bedre lykke med denne :) Vi går på Haugesund Sykehus, hva med dere? Jeg starter nok på sprøyte rundt midten på september, håper tiden går fort mot denne datoen!

Har også bare prøvd Gonal F, et avbrutt og et med 4 egg ut (2 umodne, 1 ubefrukta og 1 befrukta og satt inn). Men håper på bedre lykke med denne :) Vi går på Haugesund Sykehus, hva med dere? Jeg starter nok på sprøyte rundt midten på september, håper tiden går fort mot denne datoen!

Går også i Haugesund :happy:
Vi har en stimulering som ble omgjort til AIH, hadde kun en folikkel på Bemfola. Et avbrutt på Menopur pga corona. Og nå i juni fikk jeg ut tre egg som ble befruktet med ICSI, to av de ble satt inn . Dette var på gonal-f, så den har absolutt hatt best effekt til nå.
Alle forsøk har blitt gjort med høyeste doser, lav amh gjør dette litt vanskelig o_O
Pergoveris er visst ganske lik gonal har jeg lest, pluss noe ekstra lh (?).
Har nedtelling på uker, sprøytestart 31/9...
Krysser fingrene for bedre resultat denne gang for deg :love2

Lykke til :) Jeg har også forsøk i september :)

Går også i Haugesund :happy:
Vi har en stimulering som ble omgjort til AIH, hadde kun en folikkel på Bemfola. Et avbrutt på Menopur pga corona. Og nå i juni fikk jeg ut tre egg som ble befruktet med ICSI, to av de ble satt inn . Dette var på gonal-f, så den har absolutt hatt best effekt til nå.
Alle forsøk har blitt gjort med høyeste doser, lav amh gjør dette litt vanskelig o_O
Pergoveris er visst ganske lik gonal har jeg lest, pluss noe ekstra lh (?).
Har nedtelling på uker, sprøytestart 31/9...
Krysser fingrene for bedre resultat denne gang for deg :love2

Lav AMH og ICSI her også, så har hatt høye doser. Er spent på enda høyrere nå og med nytt medikament. Håper vi får ut en del og jeg kan få noen frys. Fikk du et på frys eller overlevde det ikke? Satser på dette er runden det klaffer for oss begge:Heartred

Lav AMH og ICSI her også, så har hatt høye doser. Er spent på enda høyrere nå og med nytt medikament. Håper vi får ut en del og jeg kan få noen frys. Fikk du et på frys eller overlevde det ikke? Satser på dette er runden det klaffer for oss begge:Heartred

Det siste delte seg ikke bra nok etterhvert så det ble ingen på frys!
Satser på dette funker bra for oss begge ja :happy:
Hadde vært kjekt å høre hvordan det går med deg og stimuleringen når du er i gang :love2

Det siste delte seg ikke bra nok etterhvert så det ble ingen på frys!
Satser på dette funker bra for oss begge ja :happy:
Hadde vært kjekt å høre hvordan det går med deg og stimuleringen når du er i gang :love2

Håper på det! Ja det hadde vært kjekt, kjekt å følge noen som ligger nokså likt i løypa!

Takk og lige så:happy: Når starter du på medisiner?

Progynova på mandag. Da skal jeg også ringe inn for å få mer spesifikke datoer :) har uttak i uke 37 eller uke 38 :)

Dere som har lav AMH.
Det har jeg også. De gangene jeg har fått høye doser har jeg fått ut få/ingen egg.

2017: puregon 450ie, to egg ut, begge befruktet ett satt inn, gravid.

2019: rekovelle, 24mg, avbrutt
2020: Gonal-f, 600 ie, avbrutt.

2020: Gonal-f, 225ie, fire egg ut to befruktet og satt inn - gravid.

Det er forsket på at høye doser (over 300) ikke gir økt effekt, men så lenge staten betaler vil det offentlige kjøre på med høye doser.

Det er og sånn at de ulike FSH-medisinene ikke skiller seg så veldig fra hverandre i effekt. Det har altså ikke så mye å si hvilken du bruker. Det som gir effekt er det du bruker i tillegg. Synarela eller fyremadel, pluss evt andre medisiner.

Dere som har lav AMH.
Det har jeg også. De gangene jeg har fått høye doser har jeg fått ut få/ingen egg.

Det er forsket på at høye doser (over 300) ikke gir økt effekt, men så lenge staten betaler vil det offentlige kjøre på med høye doser.

Det er og sånn at de ulike FSH-medisinene ikke skiller seg så veldig fra hverandre i effekt. Det har altså ikke så mye å si hvilken du bruker. Det som gir effekt er det du bruker i tillegg. Synarela eller fyremadel, pluss evt andre medisiner.

Har sett dette litt i det siste på nett, der lavdoser over lenger tid kan gi bedre resultat. Tenkte jeg skulle spørre hva de tenker om det neste gang, og om de har noe erfaring med det. :happy11

Hvordan kan synarela og fyremadel ha noe å si? De hindrer jo bare eggløsning. Er gonal, menopur ol som har påvirkning på foliklene. For meg har gonal-f hatt bedre virkning enn monopur feks.

Dere som har lav AMH.

Jeg hadde ingen effekt på 250 - 300 på Gonal F men når jeg hadde 400 fikk jeg heldigvis ut litt 4 egg. Dessverre 2 umodne. Men det er ikke umulig det hadde noe med synarela eller fyremadel osv.

Men dette er vell og merke de dosene både offentlig og privat ville gitt meg.
Skal prøve nye medisiner nå, så det blir spennendes å se.

Jeg hadde ingen effekt på 250 - 300 på Gonal F men når jeg hadde 400 fikk jeg heldigvis ut litt 4 egg. Dessverre 2 umodne. Men det er ikke umulig det hadde noe med synarela eller fyremadel osv.

Men dette er vell og merke de dosene både offentlig og privat ville gitt meg.
Skal prøve nye medisiner nå, så det blir spennendes å se.

Lykke til!

Har sett dette litt i det siste på nett, der lavdoser over lenger tid kan gi bedre resultat. Tenkte jeg skulle spørre hva de tenker om det neste gang, og om de har noe erfaring med det. :happy11

Hvordan kan synarela og fyremadel ha noe å si? De hindrer jo bare eggløsning. Er gonal, menopur ol som har påvirkning på foliklene. For meg har gonal-f hatt bedre virkning enn monopur feks.

Jeg vet ikke hvorfor. Men lang nedregulering med synarella går de mer og mer bort i fra fordi det kan gi lengre stimuleringstid med FSH (det tar lengre til å få frem egg igjen).

Jeg har ikke forsket selv, men jeg har spurt hvorfor de bytter FSH og har sagt at det egentlig ikke har noen å si. Men vi byttet fra rekovelle til Gonal-f en gang fordi de mente at den var lettere å regne ut?. Hormonet er det samme.

Men det finnes flere tilleggsmedisiner og forbehandling som kan brukes i prosessen som også kan gi bedre uttelling.

Lykke til:Heartred

Jeg tok første progynova pilla i dag :) Hadde helt glemt at denne skal tas 3 ganger daglig :hilarious::hilarious::hilarious:

Herlig å være i gang :dance011
Det kan bli mye medisiner i perioder, har vært deilig med en liten pause uten noen ting nå selv om jeg gleder meg til å komme i gang igjen!

Back
Topp