Oppstart av Cerazette

Lightning85

Glad i forumet
Har en pakke med cerazette minipillen liggende. Har enda ikke sett snurten av menstruasjonen, så funderer igrunnen på om jeg bare må få begynt på pillen. Men i pakningsvedlegget står det man skal vente på mensen, må jeg det? Eller kan jeg bare begynne når som helst? Hva gjorde dere?:)

I felleskatalogen står det: Etter fødsel kan en starte før menstruasjonen er tilbake. Tilleggsprevensjon (kondom) anbefales første uken.

Jeg begynte før og fikk mensen 11 dager etter oppstart. Håper ikke på langvarig blødning.

Jeg begynte før første menstruasjon og fikk beskjed om å bruke tillegg prevensjon i 2 uker, med mindre menstruasjon kom. Det gjorde den etter 2 dager og ble i 6 uker:( så måtte ha nytt opphold her.

Jeg begynte på di før mensen,begynte å blø etter et par dager. Så blødde jeg av og på i ca 14 dager,men nå har jeg ikke blødd på en uke.. :)

Fikk beskje om at jeg bare kunne begynne å bruke dem, men jeg må vente til jeg er ferdig å blø så det ikke blir tull med hormonene.. Er vell nokk prevensjon at jeg fortsatt blør 3 mnd etter fødsel....

Takk for svar alle sammen!:) Tror jeg bare skal begynne på tablettene da. Ser ut som mange får problemer med blødninger, spent på hvordan det slår ut her! Hadde ingen blødninger på p-pillen, men ikke sikkert det blir likt med minipillen. Bare en måte å finne ut av det på!;)

Jeg begynte på de før mens kom. Brujt en mnd no. Fikk litt blødninger noen dager etter oppstart og varte 5 dager. Ikke som nens men spotting... Forrige gang jeg gikk på de mista jeg mens så håpet det denne gangen og..

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg har gått på de i 10 dager nå trur jeg. Å våkna med litt blod i dag. Kommet litt resten av dagen men det er minmalt.

Back
Topp