"Oppsparing" av sykepenger?

Lykkeønske

Forelsket i forumet
Har vært sjukmeldt desember og gradert sjukmeldt fra januar til og med juni (fra 20% til 80%) og lurer da på hvor lenge eg må jobbe for å spare meg opp fulle økonomiske rettigheter igjen gjennom NAV??
Redd eg ikkje klarer å jobbe til eg føder som sist gang.
 
Og du må ha jobba/motteke sjukepengar i 6 av dei 10 siste mnd for å få foreldrepengar frå nav
 
Du må ha jobbet 26 uker for å ha opparbeidet deg nye fulle rettigheter, etter hva jeg kan finne.
Men det er visst også noe om at du kan være sykemeldt i 100% i ett år eller 50% i 2 år, så har du ikke fylt opp "totalten", så trenger du ikke å begynne på nytt. Men skjønte ikke helt disse greiene der.
 
Dersom du er sjukemeldt frå des 14 til des 15, er du oppe i max tid, då må du jobbe i 6 mnd før du kan bli sjukemeldt igjen. Eg trur eg hadde starta oppatt I 100% no, og jobba 100 så lenge eg hadde orka, då kan du få 100% sm igjen når den tid kjem, og fram til permisjon.
 
Har vore friskmeldt siden 3/7, så jobber fullt, men usikker på om eg klarer det heile svangerskapet.
 
Ok, om du ikkje greier det, kan du sjukemeldast igjen sidan du ikkje har vore sm meir enn des-jun Sjukepengar er som eg skreiv tidligare sidestilt med lønn. Så ift opptjening av foreldrepengar, har det ingen betydning
 
Har vore friskmeldt siden 3/7, så jobber fullt, men usikker på om eg klarer det heile svangerskapet.

Om du ikke klarer å jobbe, kan du også kvalifisere for svangerskapspenger, om ikke jobben kan tilrettelegge for deg :)
 
Om du ikke klarer å jobbe, kan du også kvalifisere for svangerskapspenger, om ikke jobben kan tilrettelegge for deg :)

Svangerskapspenger gjelder for friske gravide med jobber som kan være til skade for fosteret :)
Kan leses mer om her
 
Back
Topp