Oppskriftstråden-barnemat:)

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
Nå som man er i full gang med fast føde så kunne det vært kjekt å dele oppskrifter på hjemmelaget barnemat tenker jeg.

Både på grøt, frukt og middager:)

Ikveld laget jeg smoothie av 2 kurver jordbær, 8 epler, 4 eggeplommer og 1/2 boks kokosmelk. Godt uten kokosmelk også.
En annen god er 4 avokado, 5-6 bananer, 4 eggeplommer. Kan ha kokosmelk her også men det setter smak.
Fint å legge til eggeplomme og kokosmelk i maten for det tilfører masse viktige næringsstoffer.

Bananpannekaker: 2 bananer, 2 eggeplommer, 2 dl havregryn kokt i vann, sper med en slump havremel for å binde røreb bedre. Stekes i stekeovn.

Laget også ispinner idag. De blir tester i morgen.:)
1/2 boks kokosmelk, jordbær, 4 eggeplommer pisket med mikser.

Last edited:
Ikveld laget jeg smoothie av 2 kurver jordbær, 8 epler, 4 eggeplommer og 1/2 boks kokosmelk. Godt uten kokosmelk også.
En annen god er 4 avokado, 5-6 bananer, 4 eggeplommer. Kan ha kokosmelk her også men det setter smak.
Fint å legge til eggeplomme og kokosmelk i maten for det tilfører masse viktige næringsstoffer.

Bananpannekaker: 2 bananer, 2 eggeplommer, 2 dl havregryn kokt i vann, sper med en slump havremel for å binde røreb bedre. Stekes i stekeovn.

Så flink du er! Kanskje jeg skal teste :)

Takk for mange gode tips!:)
Var isen vellykket:)?

Ja ble myk og fin pga eggeplommene, så det var lurt å ha oppi. Tror nok man kan ha enda flere med godt resultat.:)
har lurt på å lage is til mini, men lurt på hvordan så det var ett godt tips som må prøves ut :D

Veldig(!) populær smoothie her er: avocado pære og litt lime (mest for fargen, ( men også litt på smak)
Grøt lagd ut av havremel med litt banan og jordbær blandet ut i var veldig poppis
Søtpotetsuppe ble godt tatt imot (lagde den litt mild)

Back
Topp