oppskrifter

Bollen

Elsker forumet
Noen som har oppskrift på noe godt, som ikke er for vanskelig eller tar for lang tid. Tenker på både kaker og middager. Har lyst å prøve noe nytt, er alltid spennende. Så blir glad for alle forslag!![:)][:D]

tusen takk dripdrop!! så ut til å være mye spennende der [:)][;)]

Ja, jeg liker veldig godt ostekake! [:)]

Mormors Sveler
(4 porsjoner)

3 egg
125 g sukker
1 ts natron
1 ts hornsalt
5 dl syrnet melk, kefir eller kultur
200-250 g hvetemel
50 g meierismør

FREMGANGSMÅTE: Visp egg, sukker, natron og hornsalt godt sammen. Bland inn syrnet melk, mel og smør. La røren svelle litt. Stek runde kaker i stekepannen eller på takke. Svelene er best når de er nystekte. Lag svelefyll. Del svelene i 2 og ha i svelefyllet, legg svelene sammen... 
Sveler er gode med smør og brunost på.

Oppskrift på svelefyll:

500gr smør (smelt litt så den blir myk, ikke flytende) bakesmør.
2 pakker melis
10 ts vaniljesukker
10 ts seter rømme

Vispes sammen til den er hvit.

Svelefyllet er oppskrift til mange sveler så du kan sikkert minske oppskriften litt...

kanskje vi burde lage en oppskriftstråd... Med alle våre beste oppskrifter... Nam... Blir skikkelig sjesken!

Ja, det synes jeg var en kjempe god ide [:D][;)]
En plass hvor alle de beste oppskriftene er samlet.. Nå fikk jeg skikkelig lyst på kake altså [:)]

ORIGINAL: Enaj

Åhh kjære kineser, puz82, kan jeg komme på besøk til dere på kaffe og en kakebit i helgen tror du ?

Den kaka der så HIMMELSK ut, men helt seriøs, fikser typen din slike kaker ??

Det lurer jeg og på!! Og i tilfellet, hvor har du funnet han??

ORIGINAL: ~sniglan~

ORIGINAL: Enaj

Åhh kjære kineser, puz82, kan jeg komme på besøk til dere på kaffe og en kakebit i helgen tror du ?

Den kaka der så HIMMELSK ut, men helt seriøs, fikser typen din slike kaker ??

Det lurer jeg og på!! Og i tilfellet, hvor har du funnet han??

hehe... æ e veldig spent sjøl også... han har nok ikke laga det før, men han har nu lyst te og prøv så det blir spennanes og se korsen det går... skal legg ut bilde av det ferdige resultatet æ....
det blir nok sånn at`n får litt ekstra energi når en e sykemldt ett par mnd.. hehe

Ja, legg ut bilde [;)]
Det blir spennende og se [:D]
Du er heldig som har en mann som lager kake til deg!! [:)]

Dytter denne opp jeg...vil se mere godt.

inne på den linken som dripdrop la ut er det kjempe masse godt!!![:)][;)]
den bør dere se nærmere på hvis dere vil se mye godt som frister [:D]

Back
Topp