oppskrifter

cathrine2

Gift med forumet
sitter her å prøver og få tiden til å gå med å skrive inn forskjellige oppskrifter i en kokebok[8D] er d noen som har noen oppskrifter på noe godt som jeg bare må ha med??? [8D]

hmmm alt egentlig.. mest glad i å bake... og kaker osv....

nam!!! gjett om jeg skal bake i morgen[;)]

hehe har skrevet ned dem jeg har fått til nå[:)] nam alt ser så godt ut får helt vann i munnen[:)] fyr på med d beste du.. skriver dem ned jeg[;)] takk forresten[:D]

hehe må vel snart oppkalle oppskrift boken min etter deg[;)]

ååå få noen smoothies og babymat og da[;)] d kan komme vel med[:)]

takk[:D] du burde nesten laget egen nett side med oppskrifter du[;)]

ooi så flink du er da med barne grøt og desserter... skal prøve å bli like flink som deg[;)]

hehe men du har i vertfall oppskriftene klar da[;)] nå har jeg d og[:D] takk igjen[:)]

ORIGINAL: monicola

Chocolate chip cookies
20-25 store cookies

160 g smør, romtemperert
210 g sukker
140 g brunt sukker
360 g mel
2 ts bakepulver
1 ts vaniljesukker
1/2 ts malt kanel
3 egg
350 g sjokoladedråper eller hakket sjokolade
100 g grovhakkede hasselnøtter, kan sløyfes
Slik gjør du:
Bland sammen sukker og smør i en kjøkkenmaskin. Tilsett mel, bakepulver, vaniljesukker og kanel, og bland det sammen til en smuldrete masse.
Ha i egg, sjokolade og nøtter. Arbeid deigen raskt sammen. Form deigen til en stor rull ved hjelp av plastfolie eller bakepapir. La rullen hvile 1 time i kjøleskapet eller 1/2 time i fryseren. Skjær rullen opp i skiver og stek skivene ved 175 grader i varmluftsovn i 10-15 minutter.

Hasselnøtter kan varieres med valnøtter, pecan eller macedamianøtter.Rist gjerne nøttene i varm ovn på forhånd. Da smaker de mer. I tillegg kan du tilsette 50 g havregryn eller kokosmasse i deigen. Bruk gjerne en blanding av mørk, lys og hvit sjokolade.

sugle sugle.....[:D]dette må jeg prøve meg på!rene kokeboka her jo.[:)]

tusen takk for tips[:D]

Det hadde vært en super ide! Egen babymattråd! [;)]

ORIGINAL: monicola

dytter til ære for kr.sand [:)]

tusen, tusen takk[:)]

indrefileet av svin med urteost og mandelpoteter. Mandelpotetene i i båter som du marinerer med olje, hvitløk og chilli. To tesje med hvitløk og en eller kanskje en halv hvis den er sterk med chilli. Ha også provanse krydder oppi mixen. Marinerer i ca 30 min. settes i ovn på 200 grader i 30 - 40 min. Indrefileeten steker du hel i pannen, til den blir brun på begge sider. Så deler du langs på midten hele veien, men ikke igjennom. Smører på masse urteost. Kjør igjennom med tannpirker for å holde osten på plass. I ovn på ca 200 grader i 20 - 30 min. Jam jam.. vår favoritt!! Gode grønnsaker er asparkes surret med parmaskinke..

Back
Topp