Oppskrifter med dadler

Kristin90

Forumet er livet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
♡Julekulene 2021♡
Noen som har gode oppskrifter med dadler, så man kan få i seg noen dadler daglig fram mot fødsel? Legger ved bilde som forklarer hvorfor jeg vil spose dadler. Ikke så fan av rene dadler, så må ha det med noe. Skal ihvertfall lage baconsurrede dadler:woot:

5B85618E-47DE-4B9E-A643-A338A825E2CE.png

Uff, men det er jo så fæl smak:( Hvis ikke hadde jeg garantert prøvd! Eneste jeg spiser med dadler er baconsurrede stekt i ovnen :p

Så spennende dersom dette funker! Har prøvd noen av kulene til Linda Stuhaug, og de er både lette å lage og gode. Dette skal prøves!:happy:

Elsker dadler ❤️ Men vet ikke om jeg tør å spise det jeg altså, 45 min fødsler er igrunn raskt nok :hilarious: trenger ikke å gå noe fortere denne gangen :p

Daddelkaramell eller sjokoladekuler! Bløtlegg dadler, bland med tahini, nøttepålegg, havregryn eller kokos (eller flere) og miks med sjokoladepulver. Laget mye med. Tahini og kokos her en periode. Eller bland i smoothie

Daddelkaramell eller sjokoladekuler! Bløtlegg dadler, bland med tahini, nøttepålegg, havregryn eller kokos (eller flere) og miks med sjokoladepulver. Laget mye med. Tahini og kokos her en periode. Eller bland i smoothie

OG Lindastuhaug sine Snickersruter!!! du finner de på Instagram. Postet 7.okt!
tenkte jeg skulle prøve lage de Ila uken

Emilie Nereng har en oppskrift på dadler hvor du deler de i to, fyller i peanøttsmør og dekker med sjokolade - veldig gode! :p Ellers signerer jeg Linda Stuhaug, skal prøve noen av hennes oppskrifter :)

Jeg blander ofte dadler inn i smoothie. Nå synes jeg smaken er veldig god, så putter godt med de oppi, men hvis du bare bruker 4-5 dadler i smoothien så tror jeg ikke du kommer til å kjenne smaken en gang :)

Jeg blander ofte dadler inn i smoothie. Nå synes jeg smaken er veldig god, så putter godt med de oppi, men hvis du bare bruker 4-5 dadler i smoothien så tror jeg ikke du kommer til å kjenne smaken en gang :)
Tusen takk. Noen gode tips til hvilke frukter i smoothie dadler passer fint med? :happy:

Tusen takk. Noen gode tips til hvilke frukter i smoothie dadler passer fint med? :happy:

Jeg synes dadler og banan er veldig godt sammen. Tar da og gjerne litt vanilje yoghurt eller soya melk med vanilje i:happy: Hvis man vil kamuflere daddel smaken ville jeg brukt frossene jordbær, drue juice og yoghurt :)

Jeg tenkte også å prøve meg på dette med dadler, og synes de fra Linda Stuhaug var veldig gode! Dessverre har jeg ikke kraftig nok blender, så det tok sin tid å få blandet det skikkelig. Skal få lånt meg noe bedre til helgen for å få laget noen runder til. Ca hvor mange sånne bør man spise om dagen tror dere?

Jeg tenkte også å prøve meg på dette med dadler, og synes de fra Linda Stuhaug var veldig gode! Dessverre har jeg ikke kraftig nok blender, så det tok sin tid å få blandet det skikkelig. Skal få lånt meg noe bedre til helgen for å få laget noen runder til. Ca hvor mange sånne bør man spise om dagen tror dere?
I følge forskningen bør det være 6 dadler daglig, men jeg ser da for meg at jeg blir veldig løs i magen. Så kanskje 5-6 kuler da? En kule vil ikke tilsvare en hel daddel uansett:happy:

I følge forskningen bør det være 6 dadler daglig, men jeg ser da for meg at jeg blir veldig løs i magen. Så kanskje 5-6 kuler da? En kule vil ikke tilsvare en hel daddel uansett:happy:

Tror du kan ha rett i det, er noe av det samme jeg har tenkt. Kommer selvfølgelig litt an på hvor store man lager kulene, men tror 5-6 er et greit utgangspunkt. I helgen skal jeg låne food processor av mamma og lage noen med kokos :biggrin

Back
Topp