Oppskrifter for deg som vil lage babymaten selv

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tone
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Tone

Guest
"Ved å gi barnet ditt mat som rotgrønnsaker, grøt, kornprodukter og frukt vil det være rikelig med både jern, C-vitamin og andre nødvendige vitaminer som barnet er avhengig av. Dette med hensyn til nok energi og barnets vekst og utvikling – både på kort og lang sikt. Faktisk kan hjemmelaget mat inneholde inntil tre ganger så mye jern som babymaten man kjøper ferdig på butikken."

TRYKK her for å komme til artikkelen!

Vi (les: jeg) kommer til å lage all maten selv og fryse det ned i porsjoner. Har aldri tenkt over å kjøpe glass engang. Jeg er litt gammeldags av meg ;)

Når jeg har bestemt meg for noe så er ikke noe annet et alternativ. Her var f.eks ikke MME et alternativ så blødende brystvorter, gråt under amming, brystskjold og fullpumping en stund var for meg bare en del av det å ha baby.
Må påpeke at jeg har overhode ikke noe imot at andre gjør det annerledes og mener ikke mme eller glass-middag er et nederlag på noen måte!

Dere kan gjerne fortelle hvordan babyen reagerte når det plutselig kom noe nytt når en tid kommer :D

Her elslet mini søtpotrtpure :) enkel oppskirft:
Skrell og kutt en sørpotet i terninger på ca 1cm. Damp de i 15 min (1-2cm vann i kasserolle, hiv oppi søtpotetbitene. Når det koker, sett ned til lav varme, sleng på lokk og damp i 15min) kjenn at bitene er møre. Slå ut kokevannet (ta vare på det) mos søtpotet med foodprosessor, hiv i kokevannet til ønsket konsistens. Tada, søtpotetmos ferdig :) blir en del mos så anbefaler å fryse ned i isbitbrett :)

Oppbevarer dere maten i brødposer i fryseren eller sånn beger?

Back
Topp