oppskrift rømmesaus til laks?!

Turjenta86

Elsker forumet
Noen som bruker å lage no rømmesaus da de skal ha laks?!
How do I do it?!
Kan sikkert gjøres på flere måter, thankful!

RømmeSAUS??[:D] har ikke jeg vært borti i alle fall, vi pleier å spise med bare vanlig lettrømme til, naaaam, selv om jeg liker bedre ørret da, og da har vi poteter til, raspet gullerøtter, agurkskiver som ligger i sukkervann med litt eddik i, og en dæsj med rømme[:)]

Bruker å ha rømme, litt majones/ sitronmajones, sukker og sellerisalt. Synes rømmesausen blir såååå god.

Her er min rømmeoppskrift:

1 beger rømme
1 rødløk
1 buljong
Hvitløkspulver
Pepper

I LOVE IT[:D][:D]

Takker og bukker=) Rakk jo ikke få noe svar mens jeg stekte laksen da jeg la inn innlegget, men da vet jeg til neste gang!

Rømmesaus er digg!! Mhmmm[:D]

Du steker laksen i en panne.
Og i en annen tar du en boks rømme og 3dl matfløte og rører sammen på svak varme. Etter hver omgang med steking av laks tar du et par spiseskjeer med varm vann på pannen og tømmer det opp i sausen. Sausen skal ikke koke, bare små putre på svak varme. Og etterhvert som laksen er ferdig legges den oppi sausen. For å få den beste smaken burde laksen ligge i sausen i ca. 20min.

Eg så trodde me kje konne spisa laks?? Kan me d? eg elske d!

Noen dager på etterskudd, men til neste gang:
Stek litt løk til den blir sånn glassaktig og blank (bare litt altså!), hell over et beger creme fraiche og la det surre bittelitt på svak varme. Tilsett salt og pepper og gjerne noen friske urter hvis du liker.

Denne kan også brukes som saus til pasta med røkelaks.
Da bare steker du strimler av røkelaks forsiktig i panna først (stk gjerne i et par dråper hvitvin i stedet for smør/olje), og hell det andre over. Blir suuuperdigg! Og når røkelaksen er stekt er det jo ikke noe problem for gravide heller [:D]

Back
Topp