"oppskrift" på velling

Mor_til_3

Elsker forumet
VIP
Dere som gir/har gitt velling, hvordan "lager" dere den? Bruker dere hvilken som helst grøt og bare tilsetter ekstra væske? Gir dere i flaske eller med skje? Eller det noe mer hokus pokus?[:)]

Eg lage t vanlig melk med 180 ml vatn og 6 skeie melkepulver + 4 ts grautpulver[:)]

Vi har kjøpt semper velling i sverige, da er "oppskriften" 200ml veske + 5,5 spiseskjeer vellingpulver. (på esken står det at man skal bruke vann, vi kommer til å bruke melk.

Jeg har gitt velling i bare noen dager, men lager det med 120 eller 150 ml vann + 4 eller 5 skjeer MME-pulver + ca 2 tskjeer grøtpulver

Jeg laga erstatning av 150ml vann, og putta oppi ei lita t-skje med grøtpulver, lot den svelle litt og rista masse.
Hadde flaskesmokk med 2 hull i, gikk greit å få ut melka da.. men når vi prøvde ei hel t-skje så fikk hu ikke ut noenting omtrent.

Gikk over til flytende grøt etterhvert, og laga den fastere og fastere.

Vi lager ferdig blandet melk som normalt, men putter oppi ekstra skjeer med grøtpulver. Hvos oss er det 3 skjeer i tillegg til den ferdigblanede melken..rist godt og la den stå et halvt minutt og svelle før du servere.

Så det går feks fint an å bruke grøten fra Hipp og blande den med ekstra mye mm og gi på flaske?[8D]

Førstegangsmamma[:D]

ORIGINAL: Malla_85

Så det går feks fint an å bruke grøten fra Hipp og blande den med ekstra mye mm og gi på flaske?[8D]

Jeg pumpa ut mm, og blanda i noen ts med grøt. Tok det i "riktig" konsistens sånn at hun klarte å suge ut fra flaske med str 3-tut. Du må nesten bare prøve deg fram med konsistensen slik at ungen klarer å suge det ut. Grøt og mm går iallefall godt sammen, og er genialt å starte med. Etterhvert skifter du ut mm med vann, men det tar du gradvis [:)]

ORIGINAL: Charlis

Vi lager ferdig blandet melk som normalt, men putter oppi ekstra skjeer med grøtpulver. Hvos oss er det 3 skjeer i tillegg til den ferdigblanede melken..rist godt og la den stå et halvt minutt og svelle før du servere.

Akkurat sånn gjør jeg det også, meeen det kommer jo nesten ikke noe ut av smokken??? Bruker jo strs 3 i avent sine. Bruker du en annen flaske? En det er større hull i?

ORIGINAL: Kleo79

ORIGINAL: Malla_85

Jeg pumpa ut mm, og blanda i noen ts med grøt. Tok det i "riktig" konsistens sånn at hun klarte å suge ut fra flaske med str 3-tut. Du må nesten bare prøve deg fram med konsistensen slik at ungen klarer å suge det ut. Grøt og mm går iallefall godt sammen, og er genialt å starte med. Etterhvert skifter du ut mm med vann, men det tar du gradvis [:)]

Supert! Tusen takk for svar[:)][;)]

Back
Topp