Oppskrift på pepperkaker?

Ju9ta

Forumet er livet
Noen som har d?? Ikke så vanskelig en da, for jeg har nemlig aldri laga pepperkake deig før..[8|]
Og sambo har bestilt pepperkaker til jul...[:'(]

hehe kjøp ferdig deig hehe.. da er det bare moroa igjen...
forme dem, inn i ovnen og svop smake på hehe

ORIGINAL: sstine

hehe kjøp ferdig deig hehe.. da er det bare moroa igjen...
forme dem, inn i ovnen og svop smake på hehe

Har du noen gode å anbefale da??[:)]

prøv lierne hjemmelaget pepperkake deig, på kiwi ,gjennomsiktig boks med rødt lokk.den er super god både før og etter jobben

nei, nei, nei, nei jenter!!!!! Hva er det jeg ser?!?!?! kjøpe pepperkaker ferdig??? Kjøpe pepperkakedeig ferdie?? Nei NÅ har dere gått for langt her... Hadde ganske god deig i fjor, men oppskrifta er nedi 1.etg og jeg er i 3. etg no, så orker ikke hente den no.. beklager.. [8|]

ORIGINAL: barehege

nei, nei, nei, nei jenter!!!!! Hva er det jeg ser?!?!?! kjøpe pepperkaker ferdig??? Kjøpe pepperkakedeig ferdie?? Nei NÅ har dere gått for langt her... Hadde ganske god deig i fjor, men oppskrifta er nedi 1.etg og jeg er i 3. etg no, så orker ikke hente den no.. beklager.. [8|]

Løft opp ræwa di,å se t å hent den t meg daaaaaaaaaa..[:D][:D][:D]

Ikeas ferdige pepperkakedeig er himmelsk god og sååå enkel å få til! Jeg og datteren min har alt kost oss med en pakke som vi har kjevlet ut og stekt og pyntet (og spist opp...[8|][8|][8|]) Må ut å handle flere... en boks ble vel til en 4-5 stekebrett mener jeg å huske. MORO! Lykke til!

ORIGINAL: BlondeTigerDama

Ikeas ferdige pepperkakedeig er himmelsk god og sååå enkel å få til! Jeg og datteren min har alt kost oss med en pakke som vi har kjevlet ut og stekt og pyntet (og spist opp...[8|][8|][8|]) Må ut å handle flere... en boks ble vel til en 4-5 stekebrett mener jeg å huske. MORO! Lykke til!

kjøpt den deigen i år jeg også.... ellers så er denne veldig god:

150gr sukker
250gr sirup.velg farge selv ettersom du liker mørke eller lyse kaker..
1/2 ts pepper
2 ts ingefær
2 ts kanel
1/2 ts nellik
150 gr margarin..

bland dette i en kjele, varmes opp til løs deig- IKKE KOKE.
når sukkeret er løst opp - avkjøl det litt

ta i 2 ts natron- bland. ta i 5 dl hvetemel og bland. pisk i ett egg og resten av melet..

KLAR TIL BRUK..

stekes på 175 grader i 8-10 min...

lykke til....

vi bruker denne i barnehagen jeg jobber i og de blir skikkelig fine..

ORIGINAL: barehege

helt enig barehege!!!  fusk og fanteri[;)][;)][;)] halve moroa er jo å bake,å prøve seg frem. hva skjer når ungene våre blit større da? detr joså kjekt å bake fra bunnen av[:D][:D][:D][:D]

Vi baker fra scratch med kakemenn, ikke pepperkakene...:-)
Hun min blir litt fort rastløs, og å pynte de er det kjekkeste hun vet om. Så da ender det alltid opp med at jeg står opp til ørene i mel og klissete deig mens jenta svimer rundt meg og traller på julesanger... hmmm...

Back
Topp