oppskrift oreo kake?

3barnsmor*30

Forumet er livet
noen som har og vil dele??

jeg skal ha symte i morgen kveld og har så lyst til å lage den [:)]

Oreokake

Ca. 450 g Oreo cookies
100 g smelta smør
2 pk. Tine kremost naturell
2,5 dl melis
Ca. 3,5 dl piska krem
2,5 ss sukker
1 pose Toro lys sjokolademousse
3 dl melk til moussen

1/4 del av kjeksen legges for seg i en skål og brekkes i små biter. Ta restene av kjeksen og putt i en pose og smuldre de opp til veldig små biter! Smelt smør, og hell det over kakesmulene i en bolle og bland det godt til det kan smøres ut i en form. Bruk en 24-25 cm rund form.
Mix kremosten med melis med en mixer så det blir en luftig og kremete masse. Mix krem med sukker, og bruk ca halvparten av den stivpiskede kremen til å røre forsiktig inn i den ferdige ostemassen. Smør massen over kakebunnen og legg oppi halvparten av kakebitene du har satt til side. Sett i kjøleskap i 30 minutter.

Mix opp sjokolademoussen i henhold til pakningen. Rør inn de siste kakebitene i moussen. Smør massen over kaken og sett i kjøleskapet i ytterligere 1 time. Legg et lag med krem på toppen til slutt, og lag et mønster med sjokoladesaus. Eventuelt pynt med flere kakesmuler.
La kaken stå ytterligere noen timer, og aller best blir den om den får stå nesten 1 døgn før man skjærer rundt kanten og løsner formen og spiser![:D]

Denne tror jeg jaggu jeg og skal prøve[;)]

dere må slutte med disse inleggene altså.....det gjør helt vondt i mitt kjære grete roede hjerte.... får vel mensen nå også...tror jeg blir gal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! må ha litt sukker snart

jeg lager min med mørk mousse :) og i tilegg til hakke kjeks mlm lagene har jeg hakket after eight,og på toppen masse kiwi og jordbær i biter! mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

ORIGINAL: dommett

dere må slutte med disse inleggene altså....
.det gjør helt vondt i mitt kjære grete roede hjerte.... får vel mensen nå også...tror jeg blir gal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! må ha litt sukker snart

Jeg tenkte dette også[8D][8D] Jeg ELSKER oreo kake og nå under slanking så kan jo ikke det spises.. VIL HA [:(]

ORIGINAL: ohBaby!

jeg lager min med mørk mousse :) og i tilegg til hakke kjeks mlm lagene har jeg hakket after eight,og på toppen masse kiwi og jordbær i biter! mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

det hørtes godt sammen..... det må jeg prøve ogs¨å

tusen takk!!!!

jeg har faktisk en oppskrift.. men den var med marshmalows.. og det virka så komlisert.
denne virka mye lettere!!!

ORIGINAL: MaLy

Den under her har jeg laget og den er kjempegod!!

http://www.detsoteliv.no/

her er en annen oppskrift som også ser veldig god ut!! (som jeg tenkte å teste neste gang jeg lager oreokake)

http://www.detsoteliv.no/

linkene dine kommer bare inn på førstesiden på det søte liv...

Back
Topp