Oppskrift babymat

Beamalen

Betatt av forumet
Oktoberskattene 2015
Noen som vil dele oppskrifter på babymat? Da gjerne de med kjøtt/kylling/fisk :)
 
Følger denne :)
Foreløpig får ikke min kjøtt, men må jo innføre litt variert kost snart. Lager bare av søtpotet, gulrot og litt brokkoli + usaltet smør nå.
 
Jeg har startet med kylling. Foreløpig bruker jeg samme basis, men varierer grønnsakene.

Basis: Kylling, mais, vann.

Grønnsaker, brokkoli, søtpotet, gulrot, løk, pastinakk osv
 
Her er det oftest kokt potet blenda med kokt gulrot/brokkoli/blomkål, og kylling eller fisk (kokt i usalt vann alt sammen).

Idag prøvde jeg å koke litt kjøttdeig, bittelitt løk, 2 blader frisk oregano og mais. I en annen kjele (vil ha til flere porsjoner men med mulighet for å blande med annet) ble det søtpotet, gulrot og et par blader frisk basilikum. Så tok jeg litt fra hver kjele og blandet sammen med stavmixer. I morgen blir det elgkjøtt (kokt i flere timer så det blir mørt nok) blenda med grønnsaker og potet. Har selv trålet nettet for oppskrifter, hva de kan/ikke kan spise osv og til hvilken alder. Ikke lett det her!
 
Jeg har funnet litt på sunnstart.no. Her i hus er kylling og mais gryta kjempe poppis. Ofte får hun bare det vi spiser, bare kokt og most såklart, - men samme grønnsaker og kjøtt/fisk.
 
Idag ordnet jeg en god porsjon med hermetiske tomater,tomatpure,karbonadedeig,hviltløk,rødløk,gulrot,squash,paprika og ris ☺ krydret med basilikum og oregano gleder meg til poden skal smake på til middag
 
Back
Topp