Oppsigelser offshore

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Noen som er rammet her inne?

Jeg får vondt av mannen min. Han bekymrer seg sånn... :/ Nå skal de si opp 120 folk, så han er allerede igang med å søke ny jobb. Jeg fortrenger det og tenker at dette går fint, han beholder jobben, men man vet jo ikke. Jeg er i permisjon og er arbeidsledig når den er ferdig i februar. Gutten skal ikke i barnehage før til høsten. Blir spennende dette!

Lykke til, jeg mistet jobben pga oljekrisen men min kjære har jobb i olja enn så lenge. Tenker det må vel ordne seg...

Ikke direkte, men sambo valgte å videreutdanne seg på verst tenkelige tidspunkt. Dvs, han var ferdig med ingeniørutdanningen i sommer, men måtte tilbake til det gamle yrket sitt. Så var to foreløpig bortkasta år.
Kjenner veldig mange som er ramma da. Ser ganske mørkt ut i nærmeste fremtid.

Det har vært to runder med oppsigelser og da har det gått bra.Nå er det straks en ny runde og vi gruer oss veldig.Håper han får beholde jobben også denne runden

Her ble mannen arb.ledig like før jul, etter å ha berget seg gjennom et par oppsigelsesrunder. Dårlig timing siden jeg har ulønnet permisjon frem til høsten :p Men det ordner seg alltids, ser ikke så mørkt på det enda :)

Min mann klarte seg gjennom tre runder med permisjoner, men da de begynte å gi folk sparken mistet han til slutt jobben. Han har heldigvis fått seg ny jobb slik at han slipper å gå arbeidsledig. Han begynte å søke nye jobber da permisjonene startet. Det er jo ikke det letteste arbeidsmarkedet der ute, men det ordner seg til slutt!

Min mann fikk permisjonsvarsel i november, men har ikke hørt noe mer enn det. Han bekymrer seg jo litt..

Både sambo og min far er i den "faren".
Firmaet til pappa sier opp - og firmaet til sambo har begynt permitteringer.

De går jo rundt å bekymrer seg selvsagt.
Jeg synes ikke det er no morro :(

Ikke direkte, ble arbeidsledig rett før det begynte pga begynnende prolaps i nakken og arbeidsgiver han hadde ikke kunne finne annet til han. Ikke fått seg jobb til tross for flere søknader og blitt innkalt til noen intervjuer. Men han ble nå innkalt til ett intervju idag til neste uke så håper det går i orden:-). Spesielt siden vi venter nr 2 til sommeren og sykepleierlønn ikke er noe å skryte av

Svogeren min fikk akkurat beskjed om at han får beholde jobben. Skjønner godt at dere er bekymret... Krysser fingre!

Min mann er en av disse ingeniørene som NOV Kristiansand sa opp i høst. Så her er også tilstandene ganske spennende. Jeg er heller ikke i jobb fortiden. Økonomien vil bli veldig stram om han ikke finner noe gjøre ganske snart. Fra mars er han arbeidsledig.

Ja, dessverre så ble vi rammet..... :( Men ser ut til at det løser seg nå da.....

På hvilken måte løser det seg nå?

Uff, jeg føler vi venter på bøddelen. :P

Gjennom kontakter på jobb og på land ser det ut til at han går rett over i ny jobb :) :)
Så vi har vært veldig heldig.. bare håper jobben på land holder, at han ikke mister den også i disse utrygge tider....

Gjennom kontakter på jobb og på land ser det ut til at han går rett over i ny jobb :) :)
Så vi har vært veldig heldig.. bare håper jobben på land holder, at han ikke mister den også i disse utrygge tider....

Så bra. :) Håper han får beholde den. De har jo sagt opp veldig mange på land allerede, så nå er det vel bare riggene det tas fra. I hvert fall i mannens firma.

Gubben har klart seg gjennom 5 runder med oppsigelser, men stort sett alle vi kjenner er rammet på et vis.

Ikke direkte, men sambo valgte å videreutdanne seg på verst tenkelige tidspunkt. Dvs, han var ferdig med ingeniørutdanningen i sommer, men måtte tilbake til det gamle yrket sitt. Så var to foreløpig bortkasta år.
Kjenner veldig mange som er ramma da. Ser ganske mørkt ut i nærmeste fremtid.
Kan han ta noen ekstra kurs som gir hab mulighet for ingeniør yrke i annen bransje da..? ♡♡

Så bra. :) Håper han får beholde den. De har jo sagt opp veldig mange på land allerede, så nå er det vel bare riggene det tas fra. I hvert fall i mannens firma.
Ikke sant!
Så alle jobber er veldig utrygge for tiden... vi får bare krysse fingrene!!!
Jeg gleder meg litt til å ha han hjemme mer da :P

Kan han ta noen ekstra kurs som gir hab mulighet for ingeniør yrke i annen bransje da..? ♡♡
Nja, han er elektroingeniør, så er ikke umulig å finne noe, siden det ikke er begrensa til olja... Problemet er jo hovedsakelig at nå er det så utrolig mange om beinet, folk med årevis av erfaring, så da kommer han til kort, han som er nyutdanna som ingeniør... men, han har jo jobb, tjener godt, og skal ta installatørprøven via jobb, så vi er nok mye heldigere stilt enn mange. :)
Så får vi heller bare vente. Før eller siden må det jo snu!

Tror nok mannen slipper unna. Men ingenting er hogd i stein i disse dager :-/

min bransje er uavhengig av olje/gass sektoren både direkte og indirekte. Heldigvis! Jeg tjener mindre enn ham, men trygt å ha én sikker inntekt i slike tider

Back
Topp