Oppsigelsen..:(

Drømmer&håper88

Glad i forumet
Ja da kommer oppsigelsen i posten i morgen... Desverre. Skal snakke med andvokat om de kan sparke meg i og med at jeg er 100% sykemeldt, og i løpet av neste uke går ut i svangerskapspermisjon. Tror ikke har lov å si at jeg må gå før ETTER fødselspermisjonen min er over..

Hm.. Har du lengre ansiennitet enn andre? Litt i grenseland den oppsigelsen kanskje, men nå er jeg ingen ekspert :/

Så leit. Tror det er sånn at oppsigelsestiden pauser når du har permisjon, men er virkelig ikke sikker. Håper det ordner seg for deg<3

Sendt fra telefonen min! <3Appen<3

Når det er nedskjæringer i bedriften skal de sist ansatte gå først.
Om ni stk må gå, kan det være du er nr 9 ? Da er det desverre lov selv om man er sykemeldt.

Men om noen ansatt etter deg får bli, kan de ikke skrive at oppsigelsesgrunnlaget er nedskjæringer.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Når det er nedskjæringer i bedriften skal de sist ansatte gå først.
Om ni stk må gå, kan det være du er nr 9 ? Da er det desverre lov selv om man er sykemeldt.

Men om noen ansatt etter deg får bli, kan de ikke skrive at oppsigelsesgrunnlaget er nedskjæringer.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Dersom det er en privat bedrift er det ikke nødvendigvis "Last in, first out".
Der jeg jobber ble det varslet nedbemanninger, jeg hadde vært ansatt i 2 mnd, så var rimelig nervøs. Hos oss gikk de ut i fra en egnethetsvurdering i første omgang, deretter evt. ansiennitet og til sist sosiale forhold ( husker ikke helt hva det innebar). Ihvertfall, jeg fikk bli, en kollega som hadde vært i bedriften i 10 år måtte gå. De som måtte gå fikk jo da gode sluttpakker....Men, man føler seg ikke innmari høy i hatten når man er så fersk og blir "foretrukket" foran noen som har vært der i mange år :S

Til TS. Jeg er usikker på hvordan det er med oppsigelse når man er sykemeldt / i permisjon, men håper inderlig oppsigelsestiden din da blir forskjøvet. :)

Back
Topp