Oppsigelse?

Krristy

Gift med forumet
Når jeg skal skrive en oppsigelse og skal ha oppsigelsetiden i juni hvilken dato skal jeg da skrive at oppsigelsen skal begynne fra?
Er det 31 mai eller 1 juni ? :/ vet det er noen regler men finner ikke ut av det :)

Du trenger vel ikke å skrive det? Gjelder det ikke fra første neste måned uansett?

Fru H skrev:
Du trenger vel ikke å skrive det? Gjelder det ikke fra første neste måned uansett?

Sånn som jeg har forstått det så må det stå en dato :/

Da tenker jeg at man sier opp FRA 1. juni? Hm..

Fru H skrev:
Da tenker jeg at man sier opp FRA 1. juni? Hm..

Åhr blir bare forvirra for noen seie 31 mai for då gjelde det måned for måned at det begynner måneden etterpå (1 juni) og hvis eg sier fra 1 juni så gjelde det fra 1 juli :/

Trur bare eg får spørre sjefen om hva jeg skal skrive på Tirsdag :p

Du må datere oppsigelsen med 31. mai. Ellers blir den ikke gyldig før fra 30. juni. Hvis du har 3 mndrs oppsigelse og daterer den 31. mai blir siste arbeidsdag 31. august. Det kan du skrive i oppsigelsen. Altså "jeg sier med dette opp min stilling som BlaBla. I henhold til min arbeidskonrakt vil siste arbeidsdag være 31. august. "

Lykke-Li skrev:
Du må datere oppsigelsen med 31. mai. Ellers blir den ikke gyldig før fra 30. juni. Hvis du har 3 mndrs oppsigelse og daterer den 31. mai blir siste arbeidsdag 31. august. Det kan du skrive i oppsigelsen. Altså "jeg sier med dette opp min stilling som BlaBla. I henhold til min arbeidskonrakt vil siste arbeidsdag være 31. august. "

Åh tusen takk :)
Har heldigvis bare 1 måned oppsigelsetid så fri hele juli og begynne i ny jobb i august :)

Høres nydelig ut.. :-) Da er oppsigelsestiden din én måned fra første månedsskifte etter oppsigelsesdato. Så da daterer du oppsigelsen med 31. mai (eller dagens dato for den saks skyld) og skriver i oppsigelsen at i henhold til avtale vil din siste arbeidsdag være 30. juni. Lykke til!

Lykke-Li skrev:
Høres nydelig ut.. :-) Da er oppsigelsestiden din én måned fra første månedsskifte etter oppsigelsesdato. Så da daterer du oppsigelsen med 31. mai (eller dagens dato for den saks skyld) og skriver i oppsigelsen at i henhold til avtale vil din siste arbeidsdag være 30. juni. Lykke til!

Takk :)
Og takk for hjelpa :)

Back
Topp