oppsigelse

lillegullet4

Flørter med forumet
Jeg trodde det var slik at hvis en sier opp en fast stilling f eks den 5. i måneden så kunne en forlate jobben den 5. tre måneder etter... Har nå hørt og lest at sier jeg opp den 5. i en måned vil ikke oppsigelsen gjelde fra før den 1. i måneden etterpå. Er det alltid slik???

oppsigelser gjelder vanligvis fra den første i den påfølgende måneden.... derfor hvis du sier opp f.eks 5 desember har du tre måneder jobbing fra 1. januar..... det er kjipt, men slik er det[:)] du kan se på muligheten til å ta ut ferieukene du har krav på i slutten av oppsigelsestiden slik at du kan gå før, du har krav på 5 uker ferie i året hvis du har en heltidsstilling vet eg, vet også at min gamle sjef fikk slutte tidligere enn tre måneder fordi hun tok ferie de 5 siste ukene, men vet at hennes sjef igjen syns det var dårlig gjort, og vet som sagt ikke helt reglene på dette[:)]

Nei, det kommer ann på hva som står i arbeidskontrakten, det...

Vi har en måned, fra oppsigelsesdatoen feks. Men det er via vikarbyrå da.

....jeg holdt på å si at "vanlig oppsigelsestid i henhold til bransjenormen vi er forpliktet å følge, er inneværende pluss neste måned", er alltid det jeg får lyst til å si når det er snakk om oppsigelse, for det sier jeg ørten ganger i uken [8D]

Back
Topp