Oppsigelse av RiksTV -abonnement!

Nektarin

Glad i forumet
Desemberglede 2015
Jeeezez, det skulle ikke være enkelt!

For det første så godtar de ikke oppsigelse pr. e-post, man må ringe. Og jeg skjønner nå hvorfor, de vil selvfølgelig overtale deg til å ikke avslutte det. Jeg tror jeg fikk åtte tilbud om gratisperioder, ekstra kanaler, frys av abonnement etc.

Når det ikke gikk inn så var det jammen meg 3måneder oppsigelsesfrist. Jaja, det får så være sa jeg. Og så var det på'n igjen med nye tilbud om jeg da ikke like greit ville beholde abonnement.
Jeg var millimeter fra å bli ufin.

Snakket senere med min mor som hadde samme erfaring. Bare at hun ringte for min gamle bestefar som selv to ganger hadde ringt dem for å forsøke å si opp sitt abonnement. Så skammelig!

Sitter ikke igjen med et godt inntrykk av RiksTV nå!

Omg..jeg skal ringe de imorgen for å si opp,gruer meg etter å ha lest din erfaring! Sykt at d er tre mnd oppsigelsestid,for d er vel ett år binding også?

Samme inntrykket her og, dessverre. Og når vi først tegnet abonnement med dem, så ble vi lovet 4 første månedene gratis. Fikk faktura, ringte og klagde, de skulle ordne. Fikk purring. Ringte og klagde, de skulle ordne. Fikk inkassovarsel. Ringte og klagde, de skulle ordne. Kanalene våre forsvant, tven ble sperra og da bare betalte vi driten.
Også kjøpte vi den dyreste dekoderen de tilbød, med opptak. Opptakene funka kanskje 10 % av tia. Dekoderen hang seg konstant, og ja. Generelt veldig dårlig. Sendte den inn, og fikk den tilbake med akkurat samme feilene. To ganger. :p så vi ga opp, og avbestilte hele driten. Og det var ikke bare bare å si opp nei. :p

Da vet jeg hva vi ikke skal valge når vi får bygget hus og skal velge tv abonnement :-)

Jeg sitter igjen med samme erfaring som deg, men at det er 3 måneders oppsigelse står faktisk i kontrakten du underskrev når du ordnet det.
Vi fikk først beskjed om at måtte sende mail, så kom det mail tilbake om at vi måtte ringe de for oppsigelse, så måtte vi sende det på mail på nytt, så viste det seg til slutt at hele greia måtte skrives ut, underskrives og så scannes eller fakses inn.

Jeg sitter igjen med samme erfaring som deg, men at det er 3 måneders oppsigelse står faktisk i kontrakten du underskrev når du ordnet det.
Vi fikk først beskjed om at måtte sende mail, så kom det mail tilbake om at vi måtte ringe de for oppsigelse, så måtte vi sende det på mail på nytt, så viste det seg til slutt at hele greia måtte skrives ut, underskrives og så scannes eller fakses inn.
Ja det gjorde det sikkert, men det er 7år siden vi skrev den kontrakten så detaljene husker jeg ikke. :-P Nå kjenner jeg ikke til canal digital, Viasat etc, men er det 3måneder der og?

Omg..jeg skal ringe de imorgen for å si opp,gruer meg etter å ha lest din erfaring! Sykt at d er tre mnd oppsigelsestid,for d er vel ett år binding også?
Bindingstida vår var ute for lenge siden da vi har hatt rikstv i mange år. Du får bare stålsette deg. Lykke til. :-P

Lykke til! Bare begynn samtalen med å si at de kan bare glemme å prøve å lokke deg til å bli, det er bortkasta tid. :p

Ja det gjorde det sikkert, men det er 7år siden vi skrev den kontrakten så detaljene husker jeg ikke. :p Nå kjenner jeg ikke til canal digital, Viasat etc, men er det 3måneder der og?

De har 3 måneders oppsigelse de også.

Ja det gjorde det sikkert, men det er 7år siden vi skrev den kontrakten så detaljene husker jeg ikke. :-P Nå kjenner jeg ikke til canal digital, Viasat etc, men er det 3måneder der og?
Canal digital har fra 1 til 1. Sa opp der 25. August og da var oppsigelsen endelig 1. Oktober. Om du forstår ;) Vi bytta til fiber og Lyse.

Canal digital har fra 1 til 1. Sa opp der 25. August og da var oppsigelsen endelig 1. Oktober. Om du forstår ;) Vi bytta til fiber og Lyse.

Svigers hadde både Canal Digital og Viasat, og begge steder hadde 3 måneders oppsigelse når de sa opp i juli. Så det er jo merkelig.

Jeg sa opp for veldig kort tid siden da. Og jeg har det på mail :)

Gikk inn å sjekka nå, så mulig kontrakten til svigers hadde annen avtale. Vet mamma og pappa også hadde 3 måneder, men det er sikker 3-4 år siden da, og svigers har skrev vel kontrakten på samme tidspunkt.
Nå står det på Canal Digital inneværende måned + 1 måned og på Viasat står det inneværende måned + 2 måneder.

På hjemmesiden til canal digital står det inneværende måned pluss 1 måned.

Gikk inn å sjekka nå, så mulig kontrakten til svigers hadde annen avtale. Vet mamma og pappa også hadde 3 måneder, men det er sikker 3-4 år siden da, og svigers har skrev vel kontrakten på samme tidspunkt.
Nå står det på Canal Digital inneværende måned + 1 måned og på Viasat står det inneværende måned + 2 måneder.
Vi har hatt de siden 2008 da.

Back
Topp