Oppsagt / Sluttpakke - tilbud - HJELP!

renros

Betatt av forumet
Jeg er i kinkig situasjon;

Jeg har vært ansatt i en bedrift i 1,5 år. og nå er det nedbemanning og jeg er en av dem som må gå hvis det går til oppsigelser.

Jeg er gravid i 20mnd og har blitt tilbudt 3mnds lønn som sluttpakke.

Dersom jeg hadde vært ansatt i 2 år, ville jeg fått 6 mnds lønn som sluttpakke istedet....+++

Jeg går ut i permisjon i begynnelsen av juni - altså om 3 mnd...
¨
Kan jeg forhandle meg fram til en avtale om 6mnds sluttpakke istedet ??

Noen som kan hjelpe meg ?
takk...

Du er vel neppe gravid i 20 mnd......[:D] Om du kan forhandle deg fram til 6 mnd sluttpakke istedet for 3 mnd - vel, det er jo bare å prøve seg... Man får ingenting om man ikke ber om det - go for it!! Lykke til!! (men vær forberedt på avslag, er jo sikkert en grunn til at de har satt et skille mellom de som har jobbet under og over 2 år..)

kremt, ja; 20 uker...

jeg skal prøve...hvis de sier nei, så vet jeg ikke helt hva jeg skal si; kanskje at jeg da takker nei og så får de prøve å finne noen andre til sluttpakken evt. si meg opp.
men da går det til forhandlinger og så blir jeg sagt opp mens jeg er i permisjon sannsynligvis og da har jeg vel plutselig 6mnds oppsigelse...

huff...jeg håper de sier ja - startet i jobben samtidig meg ei anna som allerede er ute i permisjon -> og når hun skulle startet i jobben igjen er hun "plutselig" ansatt i over to år : ergo; hun får den større pakken...

synes det blir litt urettferdig om ikke jeg og da kan forhandle meg fram til den. ( hvis hun får den da selvsagt!) )

ORIGINAL: TheusOgLilleFrø

Jeg har vært ansatt i en bedrift i 1,5 år. og nå er det nedbemanning og jeg er en av dem som må gå hvis det går til oppsigelser.

på dette grunnlaget har du vel også krav på dagpenger?
[8|]

Ikke nødvendigvis...
Jeg hadde ikke det pga NAV mente jeg ikke var reel arbeidssøker pga magen min[8|][:D] Skulle gått til avisa[:D] men sykmeldte meg istedet... hadde svangerskapspermisjon for 50% stilling utenom  da[;)]

HÆÆÆ ???
ikke reell arbeidssøker ???
Jeg skal pinamæ  begynne å søke ny jobb allerede! Jeg vet om flere som har blitt ansatt selv om de er gravide - det er jo regelrett diskriminering fra NAV sin side!!!

Hvis man er den absolutt rette kandidaten for stillingen, så venter nok bedriften til man kommer tilbake fra permisjon! 
(sikkert sjelden, men det forekommer!)

ville bare si at jeg fikk et mye bedre tilbud fra bedriften via forhandlinger!

ORIGINAL: renros

ville bare si at jeg fikk et mye bedre tilbud fra bedriften via forhandlinger!

Så bra!!

Kjempebra! Det lønner seg som oftest å kreve litt (noe vi kvinner er alt for lite flink til å gjøre..)..

Back
Topp