Opprop! *hvor er dere*

Jeg er her! Termin om tre dager, den 17., men hun må GJERNE komme ut før den tid...

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Er her! Har keisersnitt 26 mai! Men har påbegynnende svangerskapsforgiftning så usikker på dagene fremover!

Sent from my iPhone using BV Forum

Dere vet at 70% (tror jeg det var) føder uken etter termindatoen? Just saying ;)

Hvor har du den statestikken fra? Den er vertfall helt feil

Sannsynligheten for å føde i uke 37 er 5,8%.
Sannsynligheten for å føde i uke 38 er 13,7%
Sannsynligheten for å føde i uke 39 er 23,1%.
Sannsynligheten for å føde i uke 40 er 26,6%.
Sannsynligheten for å føde i uke 41 er 16,3%.
Sannsynligheten for å føde i uke 42 er 6,2%.
Sannsynligheten for å føde i uke 43 er 0,3%

Er faktisk mer sannsynlig å føde i uke 39 enn 1 uke etter termin, just saying ;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Termin 24.mai, venter fremdeles. Kan vel ikke klage enda kanskje, men er veldig klar for å se minsten nå:)

Er her enda, ei uke på overtid. Var på kontroll på sykehuset i går og fikk beskjed om å komme tilbake for igangsetting i dag, pga høyt blodtrykk. I dag var det på normalt nivå igjen, så jeg ble sendt hjem. :(

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hvor har du den statestikken fra? Den er vertfall helt feil

Sannsynligheten for å føde i uke 37 er 5,8%.
Sannsynligheten for å føde i uke 38 er 13,7%
Sannsynligheten for å føde i uke 39 er 23,1%.
Sannsynligheten for å føde i uke 40 er 26,6%.
Sannsynligheten for å føde i uke 41 er 16,3%.
Sannsynligheten for å føde i uke 42 er 6,2%.
Sannsynligheten for å føde i uke 43 er 0,3%

Er faktisk mer sannsynlig å føde i uke 39 enn 1 uke etter termin, just saying ;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Tihi, mente jeg leste det her om dagen. Mulig det var 60%. Fant dette på babyverden:

"Flest barn blir født etter 40 ukers svangerskap. Det vil si at sjansen er størst for at fødselen starter i dagene før eller etter termin. 28,6 prosent av fødslene i 2012 skjedde etter 40 uker. Men skjer ikke fødselen i terminuken, er sjansen stor for at den skjer i uken før eller etter – 23,4 prosent blir født etter 39 uker og 21,3 prosent etter 41 uker. Bare 3,9 prosent av fødes senere enn 42+0."

Tihi, mente jeg leste det her om dagen. Mulig det var 60%. Fant dette på babyverden:

"Flest barn blir født etter 40 ukers svangerskap. Det vil si at sjansen er størst for at fødselen starter i dagene før eller etter termin. 28,6 prosent av fødslene i 2012 skjedde etter 40 uker. Men skjer ikke fødselen i terminuken, er sjansen stor for at den skjer i uken før eller etter – 23,4 prosent blir født etter 39 uker og 21,3 prosent etter 41 uker. Bare 3,9 prosent av fødes senere enn 42+0."
Du leste helt riktig, jeg kom over denne BV-artikkelen i dag og her står det:
" Gravide henger seg altfor mye opp i termindatoen. Det er synd, for 70 prosent av alle gravide føder uken etter termin."

http://www.babyverden.no/Fodsel/Slik-begynner-fodselen/Kan-man-starte-fodselen-selv/

Men jeg tror det er litt i overkant prosentandel! :p

Jeg er her med termin 30. mai, men håpet å få litt før :-p fikk storebror 13 dager før termin:-)

8 dager igjenn, venter å venter. Men tenker det blir overtid denne gangen.

Så gøy å lese - kommer ikke barnet til termin er sannsynligheten stor for at det kommer uken før eller etter termin!
Ha ha ja gudskjelov- hadde vært dumt om barnet kom en mnd etter termin liksom! Tihii

Så gøy å lese - kommer ikke barnet til termin er sannsynligheten stor for at det kommer uken før eller etter termin!
Ha ha ja gudskjelov- hadde vært dumt om barnet kom en mnd etter termin liksom! Tihii

Haha! Ja, bra uttalelse ;-)

Er her enda - like gravid!
8 dager igjen til termin...

Back
Topp