Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Dere vet at 70% (tror jeg det var) føder uken etter termindatoen? Just saying
Hvor har du den statestikken fra? Den er vertfall helt feil
Sannsynligheten for å føde i uke 37 er 5,8%.
Sannsynligheten for å føde i uke 38 er 13,7%
Sannsynligheten for å føde i uke 39 er 23,1%.
Sannsynligheten for å føde i uke 40 er 26,6%.
Sannsynligheten for å føde i uke 41 er 16,3%.
Sannsynligheten for å føde i uke 42 er 6,2%.
Sannsynligheten for å føde i uke 43 er 0,3%
Er faktisk mer sannsynlig å føde i uke 39 enn 1 uke etter termin, just saying
Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Du leste helt riktig, jeg kom over denne BV-artikkelen i dag og her står det:Tihi, mente jeg leste det her om dagen. Mulig det var 60%. Fant dette på babyverden:
"Flest barn blir født etter 40 ukers svangerskap. Det vil si at sjansen er størst for at fødselen starter i dagene før eller etter termin. 28,6 prosent av fødslene i 2012 skjedde etter 40 uker. Men skjer ikke fødselen i terminuken, er sjansen stor for at den skjer i uken før eller etter – 23,4 prosent blir født etter 39 uker og 21,3 prosent etter 41 uker. Bare 3,9 prosent av fødes senere enn 42+0."
Godt det ikke bare var ammetåka da :ler:Du leste helt riktig, jeg kom over denne BV-artikkelen i dag og her står det:
" Gravide henger seg altfor mye opp i termindatoen. Det er synd, for 70 prosent av alle gravide føder uken etter termin."
http://www.babyverden.no/Fodsel/Slik-begynner-fodselen/Kan-man-starte-fodselen-selv/
Men jeg tror det er litt i overkant prosentandel!
Så gøy å lese - kommer ikke barnet til termin er sannsynligheten stor for at det kommer uken før eller etter termin!
Ha ha ja gudskjelov- hadde vært dumt om barnet kom en mnd etter termin liksom! Tihii
Sent from my iPhone using BV Forum