Opprop 14 desember !

Linka

Gift med forumet
Følgende januarmammaer må melde seg idag :

* Linka ( 04 januar )

* Homma ( 15 januar )

* Linni ( 09 januar )

* Careen ( 03 januar )

* Sara73 ( 07 januar )

* Fiorelina ( 18 januar )

* Storm ( 09 januar )

* Lena28 ( 15 januar )

* Snart2 ( 23 januar )

* Løven ( 03 januar )

* Mallu ( 17 januar )

* Grete71 ( 05 januar )

Dagens sitat :

Er en blomst nær ved og visne, den forfriskes kan igjen. Og et hjerte som vil briste, kan trøstes av en venn.

Emil Aarestrup

Jeg er her og henger med enda. Hatt usedvanlig vondt i hofta i natt og babyen har plaget meg veldig. Vondt i magen og alle greier.
Håper dere har hatt en bedere natt.
Klem

Jeg er her også!!
Jeg har ikke helt skjeønt det her, skal man gi en lyd hver dag eller bare første gang man blir ropt opp??

Jeg er her jeg og [:D]
Sovna veldig sent i natt men når jeg først sovna sov jeg helt til 8.30 [:D] Jippi [:D]
Skal på kontroll i morgen håper den jæ... legen klarer å kjenne om hun er festa nå.
Ikke klarer hun å ta måle på magen, ikke kjenne hvor hun ligger og heller ikke hjule hvor lang vi er på vei.
Hun sier det rett ut så det er greit men har du tatt en sånn utdannelse må du vel kare noe [8|]

Høres litt frustrenrende ut!!
Min lege er utrolig glemsk og kan gjerne måle blodtrykket to ganger og glemme urinprøven, men hun tar ultralyd hver gang og da kan jeg se hvor og hvordan han ligger, og hvor stor han er blitt. Litt betryggende.

Håper det går bedre med deg denne gangen!
Men kan nesten kjenne det selv gjennom magen hvor de forskjellige kroppsdelene ligger... Litt ekkelt også.

Hei snart 2.
Ideen er at man skal melde seg hver dag frem til fødselen. Dette gjør at man vet når det skjer noe. Det er også kos hvis man legger til litt om hvordan man har det. Da blir vi bedere kjent med hverandre og kanskje sitter det en januarmamma og lurer på om hu er den eneste som har slike plager eller ikke.
Hvis man ikke svarer på 5 dager så blir man tatt bort fra oppropet. Dette fordi da har vi bekymret oss lenge, men man kan ha problemer med data o.l så det er bare og si ifra når man er tilbake så detter jeg dere inn igjen. Hvis man ikke kan svare så send meld til eventuell sladrevenn om at man blir borte.

Håper dette hjalp litt.
Klem

Hei Linni.
Hva slags lege er detta??? Merkelig. Skjønner at du blir frustrert. Har dere ikke jordmor der oppe??? Stikk innom henne isteden så kanskje det blir ordnings på denna røra.
Klem

Du har jo den streken på målet så er det et grønt felt og alt er normalt bare du ligger inni det. Jeg kom rett over streken hos henne, så tok jordmor på sykehuset og målte for jeg da hun ikke kunne det.
Ups der var jeg nesten på vei ut 1/2 cm mindre og jeg hadde vært ute av skjema så jordmora fikk jo panikk og tok ultralyd mente barne var knøtt liten. Men det var den ikke bare jeg som bærer henne lagt inn i magen min [:D]
Men tenk om noe hadde vært galt med foster så hadde ikke min lege klart å finne ut av det siden hun ikke klarer å måle rett. Er litt skremmende [:@]

Man skal skrive seg opp vær dag på denne listen til den lille kommer ut [:D]

Hei Linka.
Siden jeg hadde et svangerskap med bare problem sist gikk jeg på sykehuset til å begynne med og fastlegen (hadde i staren en annen for hun hadde ikke begynt da)
Så jeg orka ikke å gå til jordmor og. Er på masse kontroller med han lille så jeg prøver å få mist mulig på meg selv [;)]
Snakket med han jeg gikk til i begynnelsen om jeg kunne få gå ut hos han og fikk så klart fikk jeg som svar. Men tror du jeg får lov av kontor damene NEI.

Jeg er her..

tenker mye på om babyen vokser eller ikke..
om de finner ut at h*n ikke vokser må de kansje ta h*n ut før jul[8|]

var ikke SÅNN jeg trodde det skulle bli.. er ikke forberedt på å få barn før til neste år, jeg[8|]

Har du fått beskjed om at han er for liten?? LEgen min sa at lille Paal ikke er så veldig stor heller, men han vokser som normalt. 1 mann var heller ikke særlig stor.
Håper alt er i orden med den lille din da!!

Ja, var inne til sjekk fordi babyen ikke sparka som normalt på fredagettermiddag og lørdagformiddag.. Babyen har det fint der inne, men er litt liten, ja.
De ville ha meg inn igjen om en uke for å se om h*n vokser som normalt til da, ellers må de kansje ta h*n ut[8|]

Ønsker deg de beste lykkeønskninger Fiorelina. Uansett hva som skjer før eller etter jul så vit at vi er her.
Klem

Jeg er her jeg også [:D]
Er mye plaget med magesmerter og ryggsmerter jeg nå. Håper det gir seg litt snart, har holdt på siden i natt...[:@][:@]
Håper alt går bra med deg Fiorelina[:)], og at bebisen din vokser. Du klarer fint å bli desember mamma også[:D]

Er også her... Enn så lenge, siden jeg har SISTE DAG PÅ ARBEID og ikke har fått gang på internett hjemme... Men er underveis!

Sov som en stein inatt, deilig! Ikke oppe og tisset, ikke oppe for å døyve halsbrann - våknet ikke i det hele tatt!!!! [:D] og lille Vetle holder koken. Virker som om han ikke sover i det hele tatt for øyeblikket. Det er donk her og donk der. Over alt! [&:]

takk for lykkeønskninger jenter..
men jeg håper selvsagt at ungen får bli i magen til over nyttår iallefall..
-da er det såpass nært termin at h*n kan komme når h*n vil, men vente til 2006, har jeg sagt til Lille Pling!!

Godt å høre at du føler deg i god form[:)]

Hei på dere! Har vært på kontroll idag. Hodet har festet seg, jippi. Det kan være forklaringen på at jeg har litt mindre vondt i bekkenet nå. Men vekstkurven hadde flatet noe ut, ligger under streken, men innenfor det grønne feltet. Det kan være fordi babyen har seget litt ned og festet, men de vil følge opp med ny kontroll i neste uke. Ellers alt vel!

Hei Grete71.

Satte deg på opprop fra idag siden du meldte deg her. Bare si ifra hvis du ikke vil være på opprop.
Klem

hei....ble innlagt på tirsdag pga for høyt blodtrykk....ble liggende i 2 netter/tre dager, fikk heldigvis hjem i dag!får bare ligge på sofan å kommandere...ikke løfte en finger, men alt er foreløbig bra med meg og den lille.Har ingen subjektive symtomer, så får håpe det fortsetter slik til over nyttår, blir jeg verre, så blir jeg i gangsatt før nytt år!mye svingninger på humøret for tiden,da jeg er redd og lettet om hverandre, redd for å bli satt igang...lettet for at det står bra til foreløbig....syker meg opp nå til at jeg snart blir mamma igjen!blir godt å bli ferdig å, da slipper man å være så urolig......

var på ul i dag...han lå -8 % under vekstkurven uten at det betydde at han var liten....de hadde en alarm på - 22 % så han var så normal som man kunne få det[:)]pulsen steg for hver gang han rørte på seg, som også er et godt tegn, da han ikke sparer på kreftene og energien.

skal være flink nå så jeg får være lenge hjemme......

Back
Topp