Opplevelse under fødsel

funlight_

Betatt av forumet
Jeg har lyst til å spør dere også fordi jeg klarer ikke slutte å tenke på det.

Jeg ble liggende 2 timer med full åpning under fødselen, fordi han ikke "fant veien ut" eller stanget mot noe. På slutten her var det akkurat som om hjernen skrudde seg helt av. Altså, jeg skjønte ikke hva folk sa og jeg klarte ikke sette sammen setninger selv. Det var helt merkelig, som om de snakket et språk jeg ikke kunne eller at jeg skulle snakket på et språk jeg ikke kan. Det kom masse folk inn fordi de skulle vurdere keisersnitt og da fikk jeg jo alle verdens spørsmål om meg selv og min familie og jeg skjønte ikke hva de sa og kunne heller ikke svare for meg. Jeg husker jordmoren maset og maset om et eller annet, som jeg ikke forstod. Dagen etter fikk jeg vite at hun hadde prøvd å få meg til å presse et siste forsøk før keisersnitt. Hjernen var fullstendig død av liksom. Jeg sovnet også mellom riene. Jeg måtte spørre de dagen etter om de hadde dopet meg med noe annet enn epidural. Haha..

Er det noen andre som opplevde dette? Har ikke hørt noen andre si noe om det før. Det var så utrolig fascinerende! Jeg må ha vært så sliten at jeg bare ble skrudd helt av eller noe sånt!

Ikke opplevd det samme, men kan tenke meg at du var helt sinnsykt sliten og kroppen bare stengte av :o fort gjort når man løper et par maraton rett etter hverandre :P

Med førstemann så låg jeg i 1t og 45min med pressrier før han var ute, husker ikke stort etter at pressriene startet. Men mannen har fortalt alt i ettertid, og sagt at jeg må være den eneste som var musestille mens de pressa ut en baby :p så jeg har vell sikkert vært inni min egen boble :p

Kjenner meg veldig igjen her, ifm første fødsel... Jeg var helt fjern, og det var akkurat som jeg hadde en boble rundt meg som de andre stod utenfor! De snakket, og jeg hørte ordene delvis, men tror ikke jeg fikk med meg budskapet... Sovnet mellom pressriene! Følte jeg hadde "forlatt" kroppen min, helt merkelig... Mistet totalt kontroll over meg selv og situasjonen! Han begynte å få oksygenmangel på slutten og måtte taes med sugekopp, og jeg husker bare bruddstykker av siste del av fødselen... Ganske ubehagelig, og jeg grudde meg veldig til denne fødselen, i redsel for at det skulle bli likt (hadde VELDIG intense rier, uten pauser mellom frem til pressriene kom)! Så nå var jeg veldig bestemt på å prøve å puste riktig så jeg klarte å være tilstede, og det klarte jeg faktisk denne gangen:) så hvis du skal hanen til, så vil jeg anbefale å virkelig jobbe med pusten så godt du kan, det hjalp faktisk veldig;) tror jeg glemte det litt midt oppi forrige fødsel!

Kjenner meg veldig igjen her, ifm første fødsel... Jeg var helt fjern, og det var akkurat som jeg hadde en boble rundt meg som de andre stod utenfor! De snakket, og jeg hørte ordene delvis, men tror ikke jeg fikk med meg budskapet... Sovnet mellom pressriene! Følte jeg hadde "forlatt" kroppen min, helt merkelig... Mistet totalt kontroll over meg selv og situasjonen! Han begynte å få oksygenmangel på slutten og måtte taes med sugekopp, og jeg husker bare bruddstykker av siste del av fødselen... Ganske ubehagelig, og jeg grudde meg veldig til denne fødselen, i redsel for at det skulle bli likt (hadde VELDIG intense rier, uten pauser mellom frem til pressriene kom)! Så nå var jeg veldig bestemt på å prøve å puste riktig så jeg klarte å være tilstede, og det klarte jeg faktisk denne gangen:) så hvis du skal hanen til, så vil jeg anbefale å virkelig jobbe med pusten så godt du kan, det hjalp faktisk veldig;) tror jeg glemte det litt midt oppi forrige fødsel!
Det høres veldig likt ut ja! Siden krg ble satt igang med sånn tampong gikk alt så sykt fort og jeg fikk ca 15 sekunders pause fra riene startet.. Tror ikke det var helt bra, så jordmor kontaktet lege for epidural med en gang. Husker han fikk en tlf om å komme, men da sa han at det hastet med meg. Jeg hadde visst begynt å få litt panikk eller noe.. Hehe.. Husker ikke der jeg men.
Ja, neste gang blir det yogakurs på meg, det er helt sikkert!! ;)

Med førstemann så låg jeg i 1t og 45min med pressrier før han var ute, husker ikke stort etter at pressriene startet. Men mannen har fortalt alt i ettertid, og sagt at jeg må være den eneste som var musestille mens de pressa ut en baby :p så jeg har vell sikkert vært inni min egen boble :p
Hahaha, det var også ganske merkelig ja!! :'D

Det høres veldig likt ut ja! Siden krg ble satt igang med sånn tampong gikk alt så sykt fort og jeg fikk ca 15 sekunders pause fra riene startet.. Tror ikke det var helt bra, så jordmor kontaktet lege for epidural med en gang. Husker han fikk en tlf om å komme, men da sa han at det hastet med meg. Jeg hadde visst begynt å få litt panikk eller noe.. Hehe.. Husker ikke der jeg men.
Ja, neste gang blir det yogakurs på meg, det er helt sikkert!! ;)
uff ja, skulle ha epidural jeg og, og jordmoren min gikk til slutt ute i gangen og jaktet på de, men når de kom så var vel hodet nesten ute;) de trodde de hadde gått feil, for ingen hadde forventet at det skulle gå så fort:P

Back
Topp