Opplevde du fødselsdepresjon?

M

Moderator Steffen

Guest
Hvordan kom du deg gjennom det? Var du forberedt på det på forhånd?
 
Ve ikke om det defineres som akkurat fødselsdepresjon, men det har vært tungt og deprimerende å slite med amminga. Særlig når man blir sammenlignet med andre som tilsynelatende ikke sliter med noe som helst.
 
Ve ikke om det defineres som akkurat fødselsdepresjon, men det har vært tungt og deprimerende å slite med amminga. Særlig når man blir sammenlignet med andre som tilsynelatende ikke sliter med noe som helst.

Det høres ikke noe kjekt ut, nei. Går det bedre nå? Eller er det fortsatt vanskelig? :/
 
Ve ikke om det defineres som akkurat fødselsdepresjon, men det har vært tungt og deprimerende å slite med amminga. Særlig når man blir sammenlignet med andre som tilsynelatende ikke sliter med noe som helst.

Enig! Jeg hadde noen dager jeg var skikkelig nedenfor pga amminga. Følte meg så mislykket som ikke fikk til noe "alle" andre fikk til uten problemer. Ble mye snørr og tårer...:(
 
Her ble det mange barseltårer både over traumer fra fødsel, amming og dårlige opplevelser på føden. Ble anbefalt av jm å sende klage til KK på hvordan jeg/vi ble behandlet både under fødsel og etterpå.
 
Her ble det mange barseltårer både over traumer fra fødsel, amming og dårlige opplevelser på føden. Ble anbefalt av jm å sende klage til KK på hvordan jeg/vi ble behandlet både under fødsel og etterpå.
Nå ble jeg veldig spent på hvor du var for jeg oppover det på samme måte. Fødselen var forferdelig og barseloppholdet var like vond. Vi reiste tidlig hjem pga hvordan vi ble behandlet. Vi ble også anbefalt å sende klage ang. fødselen.

I dag klarer jeg ikke å se bildene fra fødselsdagen uten å gråte. Føler det som traume.
 
Nå ble jeg veldig spent på hvor du var for jeg oppover det på samme måte. Fødselen var forferdelig og barseloppholdet var like vond. Vi reiste tidlig hjem pga hvordan vi ble behandlet. Vi ble også anbefalt å sende klage ang. fødselen.

I dag klarer jeg ikke å se bildene fra fødselsdagen uten å gråte. Føler det som traume.
Herregud, så trist at det ble sånn! :( Kan jeg spørre hvor du fødte?
 
Herregud, så trist at det ble sånn! :( Kan jeg spørre hvor du fødte?
Fødte på Ahus. Masse nedskjæringer der. Flere jeg har snakket med som fødte for 1 år og lenger siden kjenner ikke igjen hvordan det har blitt.

Synd at noe så spesielt skal bli så vondt når det i utgangspunktet ikke behøvde å bli det.
 
Nå ble jeg veldig spent på hvor du var for jeg oppover det på samme måte. Fødselen var forferdelig og barseloppholdet var like vond. Vi reiste tidlig hjem pga hvordan vi ble behandlet. Vi ble også anbefalt å sende klage ang. fødselen.

I dag klarer jeg ikke å se bildene fra fødselsdagen uten å gråte. Føler det som traume.
Vi ble flyttet fra storken til føde 2 på KK i Bergen pga misfarget fostervann. Jeg kan ikke tenke på fødselen uten å begynne å grine. Mye av ammeproblemene løste seg så fort vi kom oss hjem. Måten vi ble behandlet på var som om jeg var et objekt som legestudenter skulle få pirke i, og glo ihjel selv om det sto i fødebrevet at jeg ikke ønsket studenter under fødselen var det to tilstede. Det var bare en av flere ting som ikke ble tatt hensyn til av det som stod i fødebrevet. Opplevde at de pratet over hodet på oss, selv om de hadde all mulighet og tid til å informere oss.
Noe av det vondeste for meg er at jeg ikke fikk holde småen noe særlig etter fødsel, og at hun ikke fikk i seg næring de første to døgnene og gikk ned 11% på to dager. Nei huff, får skrive den klagen når det ikke er så vondt å tenke på. Hvor fødte du?
 
Vi ble flyttet fra storken til føde 2 på KK i Bergen pga misfarget fostervann. Jeg kan ikke tenke på fødselen uten å begynne å grine. Mye av ammeproblemene løste seg så fort vi kom oss hjem. Måten vi ble behandlet på var som om jeg var et objekt som legestudenter skulle få pirke i, og glo ihjel selv om det sto i fødebrevet at jeg ikke ønsket studenter under fødselen var det to tilstede. Det var bare en av flere ting som ikke ble tatt hensyn til av det som stod i fødebrevet. Opplevde at de pratet over hodet på oss, selv om de hadde all mulighet og tid til å informere oss.
Noe av det vondeste for meg er at jeg ikke fikk holde småen noe særlig etter fødsel, og at hun ikke fikk i seg næring de første to døgnene og gikk ned 11% på to dager. Nei huff, får skrive den klagen når det ikke er så vondt å tenke på. Hvor fødte du?
Huff... Det utrolig hvor sårbar man er etter en fødsel. Da syns jeg man skal trå litt varsomt og ta hensyn. Trist at du måtte oppleve det sånn.

Jeg fødte på Ahus. Le satt igang og lagt inn på obsen samme dag. Skulle få satt tidlig epidural fordi jeg takler smerte veldig dårlig pga fibromyalgi. Skrev et langt fødebrev hvor jeg forklarte hva jeg fryktet og hva som roet meg. Hvordan jeg ønsket at man skulle gå frem.
Andre dagen etter jeg ble satt i gang gikk vannet tidlig på morningen og pga dårlig bemanning var ikke den jordmora jeg hadde den natten ledig tid til meg da det startet. Det ble en styrtfødsel hvor ingen hadde kontroll på noe. Ikke ledig rom på føden, men etter at de ikke fant hjerterytmen måtte de skvise oss om på et familierom som allerede var i bruk. Det 15 min fra jeg kom inn der til gutten var ute.

Dette ble en sryrtfødsel hvor ingen leste fødebrevet og derfor gikk alt helt den andre veien enn hva jeg ønsket. Jeg fikk ingen epidural. 3 timer aktiv fødsel med en stor tur fra begynnelse til slutt. Noe av det verre er at jeg fikk beskjed om å vente med bistand til etter vaktskifte for det var ikke nok folk...
 
Fødte på Ahus. Masse nedskjæringer der. Flere jeg har snakket med som fødte for 1 år og lenger siden kjenner ikke igjen hvordan det har blitt.

Synd at noe så spesielt skal bli så vondt når det i utgangspunktet ikke behøvde å bli det.
Jeg som trodde Ahus var så bra. Synd du fikk en så dårlig opplevelse.
 
Vi ble flyttet fra storken til føde 2 på KK i Bergen pga misfarget fostervann. Jeg kan ikke tenke på fødselen uten å begynne å grine. Mye av ammeproblemene løste seg så fort vi kom oss hjem. Måten vi ble behandlet på var som om jeg var et objekt som legestudenter skulle få pirke i, og glo ihjel selv om det sto i fødebrevet at jeg ikke ønsket studenter under fødselen var det to tilstede. Det var bare en av flere ting som ikke ble tatt hensyn til av det som stod i fødebrevet. Opplevde at de pratet over hodet på oss, selv om de hadde all mulighet og tid til å informere oss.
Noe av det vondeste for meg er at jeg ikke fikk holde småen noe særlig etter fødsel, og at hun ikke fikk i seg næring de første to døgnene og gikk ned 11% på to dager. Nei huff, får skrive den klagen når det ikke er så vondt å tenke på. Hvor fødte du?
Så respektløst at de ikke tar hensyn til det du har skrevet i fødebrevet. Da er det jo null poeng i å skrive det. Også noe så enkelt å ta hensyn til som å la vær å ta inn studenter!
 
Jeg har stort sett vært i bra form emosjonelt, men har reagert veldig på en del enkelthendelser uten at jeg kan kalle det depresjon.

Huff så trasige fødselsopplevelser noen har hatt. Veldig trist at det skal være slik. Jeg håper det går bra med dere.
 
Back
Topp