Oppkjøring i morgen, HJELP meg!! *OPPDATERT!!!!"

Jeg kjørte opp 29.04.11.

Jeg fikk ingen spørsmål. Først eller etter på. Tok et par bomgir å tenkte at nå stryker jeg. Han sier at nå kjører vi tilbake til veivesenet. 

På lappen han hadde notert på veien står det "Kjøremåten er trafikksikker, god samhandling og i samsvar med gjeldende regelverk.

Gjennomgående god plassering- fart og trafikktilpassing.

Sikkerhetskontroll ok."

Jeg kjørte 1 time før oppkjøringen og når vi kom til trafikkstasjonen så sa sjåførlæreren til meg at jeg skulle åpne panseret å vise hvor man peilet olje, hvor man fyller olje, spylervæske og vann. Mens stod sensor å så at jeg kunne det så han spurte meg ikke. 

Jeg stod med glans. 

Dette var i Eigersund. 

EDIT: Masse lykke til. Du klarer dette

Sonja Borge skrev:
Gollemor skrev:
Marte Ingebjørg skrev:
Når du skal ha oppkjøring så burde du være ganske så klar for det. Bedre med noen kjøretimer ekstra enn å stryke. Lurt å være sikker på alt, skal jo tross alt kjøre i trafikken!

Min oppkjøring gikk med glans, ingenting å klage på :) Fikk spørsmål om å skru på lys bare, som jeg fikk til.
Jeg kjørte opp på bygda og der er det ikke rundkjøringer eller trafikklys. Men må jo kunne det for det, for må jo kjøre i byen en gang uansett :)

Men lykke til!! Ikke tenkt på at du er nervøs, bare tenk at det skal gå fint :)

Tja.. 
Det er nok en ørliten forskjell på å kjøre opp på bygda, og å kjøre opp i trondheim, menneh.

Jeg er klar, som sagt.
Det er laaang ventetid for oppkjøring, og jeg ba læreren gi meg det antall timer han mente jeg behøvde ekstra de siste ukene.
Jeg har ikke hatt noen, hvilket sier meg at han mener jeg er klar.

Men det er det med bilkjøring, at man ikke er ferdig utlært på leeeeeenge, selv om man får lappen. 
Slike prøver liker jeg ikke. Jeg liker prøver jeg vet jeg kan "naile". Slik som teorien. Den var jo dritlett.
Skulle jeg vært like klar for førerprøven, burde jeg ha kjørt i flere år først. Hvilket jeg ikke har. Jeg har ikke sittet bak rattet før oktober 2010. Så jeg føler meg ikke klar-klar, selv om alt og alle mener det motsatte.

Jeg følte akkurat det samme som deg. Hadde det på samme måte med teorien også. Men prøv å vri det til din fordel. Du trenger å øve mer uansett! Enten du nå får den lappen i lomma eller ikke, så er du langt fra utlært, og du må fortsette å øve deg uansett. Den eneste forskjellen er om du får lov til å begynne å øve deg alene eller ikke. Og du kommer til å klare det til slutt uansett!

Jeg har nå hatt lappen i et halvt år. Har ikke hatt noen uhell, men er fortsatt svært konsentrert når jeg kjører. Føler det er lenge igjen før jeg kan kalle meg en dreven sjåfør.

Ja, er stor forskjell å kjøre opp på bygda. Men nå har jeg flytta til en stor plass og kjører i byen nesten hver dag, og har aldri hatt en eneste ulykke! Og har hatt lappen i veldig snart 2 år.

Ja, trengs mye øvelseskjøring for å være klar. Det er vel derfor det er lov til å begynne å øvelseskjøre når man er 16 år. Jeg begynte tidlig, og fikk mye erfaring før oppkjøringen og var derfor ikke like nervøs. Selv strøyk jeg på teorien 2 ganger før jeg klarte det.

Men selv om du er nervøs nå, så går det nok bra! Ikke tenk for mye på spørsmålet, stryker jo ikke om du ikke klarer det :)
Bare kjør etter forholdene, følg alle trafikk reglene og ikke tenk på at sensoren sitter der

Gratulerer med lappen!!!Kos deg med isen!

Gratulerer!! Måtte inn å se om du hadde klart det :D

Bitteliten09 skrev:
Gratulerer med lappen!!!Kos deg med isen!

Back
Topp