oppkast.

Happily

Glad i forumet
Ulrik har ikke vært helt i form i det siste. Han har ikke villet spist noe mat. I dag, så laget jeg velling til han, som vanlig, men når han var ferdig, kastet han opp alt sammen. Var den strålen som sto ut av munnen hans, helt forferdelig. [:'(] Dere som allerede har vært igjennom at disse små er syk med oppkast, hva gir dere de å spise evt drikke??

ingen???

når kevin var syk og kastet opp så gav jeg han bare morsmelk og vann...vet ikke om du ammer enda men, i så fall kansje gi litt mme....
når han begynte å bli litt bedre så gav jeg litt fruktmos så han skulle få opp blodsukkret litt....
hvert fall viktig å få mye veske så han ikke blir dehydrert.

god bedring![:)]

takk takk. i morges fikk han mme med velling, og alt kom opp. Fruktmoser vil han ikke ha lengre. Har ikke prøvd å lage selv da [8D]

Jeg har hørt at man ikke skal gi mme når man har spy/diaré syke. Kun vann og evt mm. Men jeg vet ikke når de har blitt såpass store. Mye veske skal de uansett ha!

Dette lurer jeg også på, nå kom spysyken til minste gutten her[:(]
Jeg tenker at mme ikke kan være noe siden melk er brekningsmiddel.
Jeg prøvde å gi han middag, tenkte at han gjerne ikke ville ha visst han var uvell, men han spiste og det kom opp igjen 2 minutter etter han hadde spist[&o]
Nå skal mamma kjøpe noe kjeks (har skjønt det slik at hipp har en slags kjeks som smelter i munnen)

Legen sa til oss at vi skulle gi ham blåbærsaft, så han fikk det her.

Tusen takk. Er jo så typisk at mannen er på jobb, så da kommer jeg meg ikke ut i det heletatt for å på butikken[:@]. Er ikke ferdig før mandag han.

Hjelper ikke så mye mot oppkast, men hvis han har diare også er det fint med banan, blåbærsaft, eller gulrotsaft kunne vi gi sa hs da Solan hadde omgangssyke.

Håper lille Ulriken blir bra igjen snart [:)]

Jeg vet at risgrøt skal binde magen, og at man kan bruke det ved diare. Mulig man kan gi det når ungen kaster opp også. Noen som vet? Men sørg for å få i han nok væske, siden de små fort kan bli dehydrert!

Back
Topp