Oppkast

Mammatil2små

Betatt av forumet
Høsthjerter 2017
jeg holder på å bli gal.. jeg har kastet opp hver dag siden 7+0 (er 10+0 i dag). I går stod jeg over doskåla 5 ganger og i dag har jeg inntil videre kastet opp 2 ganger og har dundrende hodepine. Jeg jobber fortsatt fulltid og vil gjerne fortsette med det, men nå sier kroppen min snart stopp merker jeg.

Hva gjør dere andre som sliter med kvalme og oppkast?

jeg holder på å bli gal.. jeg har kastet opp hver dag siden 7+0 (er 10+0 i dag). I går stod jeg over doskåla 5 ganger og i dag har jeg inntil videre kastet opp 2 ganger og har dundrende hodepine. Jeg jobber fortsatt fulltid og vil gjerne fortsette med det, men nå sier kroppen min snart stopp merker jeg.

Hva gjør dere andre som sliter med kvalme og oppkast?
Jeg har ikke kastet opp så langt i svangerskapet (10+4) men har vært mye kvalm. Drikker vann med ingefær, går med sånne kvalmebånd hele dagen og legger meg tidlig om det er veldig ille. Hadde også med meg Marie kjeks tidligere, følte det hjalp.

Når du er så dårlig ville jeg nok snakket med legen. Da kan du og h*n finne ut av hva som vil være best for deg og babyen.
Kan jo hende du bare trenger en uke eller to med pause og så har kvalmen gitt seg litt rundt uke 12.

Lykke til!

Jeg kaster opp nesten daglig, noen ganger flere ganger dagen. Det er verre de dagene jeg har vært på jobb, så nå er jeg 100% sykemeldt igjen (prøvd meg en uke med 50%). Får se om det hjelper. Jeg vet i hvertfall at jeg klarer ikke gå på jobb, kaste opp og ta meg av 2 barn!

Jeg kaster opp nesten daglig, noen ganger flere ganger dagen. Det er verre de dagene jeg har vært på jobb, så nå er jeg 100% sykemeldt igjen (prøvd meg en uke med 50%). Får se om det hjelper. Jeg vet i hvertfall at jeg klarer ikke gå på jobb, kaste opp og ta meg av 2 barn!
Det er akkurat sånn jeg har det. Det er mye verre de dagene jeg er på jobb, hvor man så kommer hjem og skal ta seg av to barn i tillegg. Har heldigvis en forståelsesfull mann. Jeg prøver å gi det et par dager til og ser hvordan det går. Takk for tilbakemeldinger! :-)

For meg funker iskalde epler skåret I båter og mozell. Men det er mest bare for å døyve litt. Ellers er det bare å sove. Ligge I ro, og ha ro rundt meg :)

Her er afipran min store redder. Om jeg ikke hadde hatt den, ville jeg vært sykemeldt nå.
Men drikker veldig mye og småspiser gjennom dagen. Spiser litt før jeg blir veldig sulten om ikke er det forsent..
Satser på at det gir seg ved uke 12 da planen er å være i arbeid lengst mulig for min del. :)

Back
Topp