Oppkast uten forvarsel?

mamma_til_to

Blir kjent med forumet
Har enda et kvalme spørsmål her, håper noen vet noe om dette.
Har opplevd 2 ganger at jeg må kaste opp på morningen uten at jeg er kvalmen først.
Jeg kan være helt fin, har gjerne ikke spist frokost (ene gangen skulle jeg akkurat til å spise frokost) også må jeg bare spy.
Blir gjerne kvalmen etterpå. Noen som har opplevd det samme? Tror det kommer av stress, men synes det er rart at jeg ikke er kvalm først.
Litt vanskelig å vite hvor begrensningene går når det kommer så plutselig. Hvis noen av dere har opplevd det samme, hvor langt ut i svangerskapet varte det?
Når kunne dere begynne å leve normalt igjen?

Jess, akkurat slik jeg har det fortiden, jeg bruker å slappe av, puste godt, gjerne i frisk luft. 

Jeg har ikke det samme selv, men vet om en vennine av meg som hadde det sånn store deler av svangerskapet.
Selv kaster jeg opp av enkelte lukter. Er ikke kvalm før jeg kjenner en lukt (f.eks. av søppel) da blir jeg akutt kvalm og kaster opp med en gang.

ORIGINAL: HanneHM

Jess, akkurat slik jeg har det fortiden, jeg bruker å slappe av, puste godt, gjerne i frisk luft. 

Har du hatt tidligere svangerskap som har vært slik som dette?
Og har du vert slik hele svangerskapet eller er det bare nå i det siste?

ORIGINAL: Becky87

Jeg har ikke det samme selv, men vet om en vennine av meg som hadde det sånn store deler av svangerskapet.
Selv kaster jeg opp av enkelte lukter. Er ikke kvalm før jeg kjenner en lukt (f.eks. av søppel) da blir jeg akutt kvalm og kaster opp med en gang.

Uff det hørtes ikke godt ut det heller
Når det gjelder hun venninen din, vett du når det ga seg? Ble hun helt fin etter fødselen?

jeg sliter med akutt oppkast. men jeg er uvel store deler av dagen i tillegg. men plutselig har jeg bare 2 sek på meg til å finne noe å spy i... så det har endt med noen vaskejobber.. huff :) jeg håper det gir seg snart!!!

hei...fra desember til januar:) ikke vært kvalm en eneste dag til nå.uke 21 og kastet opp 3 dager på rad når jeg har spist. er det normalt?

Var slik her også en stund. Spesiellt på morgenen når jeg skulle lage frokost eller om guttungen hadde bleie som lukta veldig.. Da måtte jeg bare sette meg ned litt eller gå ut en tur så roa det seg som regel..

Off ja, av og til lurer jeg på hvordan man skal holde ut.
Men er det noen av dere som har blitt friske?

ORIGINAL: HanneHM

Sånn her også. Henger over luftfriskern vi har ute i gangen. Oppkasten kommer plutselig nå, men det er jo sååååååååå mye bedre enn da jeg gikk kvalm hele tiden.

Det har skjedd ett par ganger med meg når jeg har vært på jobb, plutselig har jeg bare måttet løpe for å spy,, trodde det bare var rare kroppen min jeg som sa at NÅ ER JEG SLITEN men da er det kanskje litt normalt allikevel.
Heldigvis ikke ofte det skjer for min del, fikk hilse nok på fru magesyre de tre første mnd i grunn.

Back
Topp