Oppkast og barnehage?

VilSåGjerne

Forumet er livet
tobias kasta opp i sengen sin i kveld,rett etter at han var lagt seg....så kasta opp i åtte tiden......

han e nettopp lagt igjen. han har vært hyper som ett fly...dansa,hoppa og herjet på her. sto og på hjørnebordet,hylte, tullet seg og kasta seg sjøl i sofaen og syntes han e grådi morsom

bør eg holde han hjemme fra barnehagen i morgen om han ikke spyr flere ganger i natt?

Jeg vet de fleste barnehager har en 48 timers regel for oppkast, i å med at ungen kan være smittsom selv om h*n er i fin form eller..Ring med barnhagen i morra tdlig og hør hva de mener der du..

Hold han hjemme ja.
går veldig mye magesjuken nå.Gutten her og kastet opp bare en gang,og var hyper igjen etterpå.
Dagen etter var det pappaen sin tur til å spy,og etter 2 dager til min tur.Vi kastet alle opp bare en gang,men var litt uvele hele dagen vi voksne da.
besteforeldrene de var hos dagen før,ble også dårlige.

ORIGINAL: Lissyjane

Ja defintivt. Med mindre du vet at han ikke spydde fordi han har spist mye og så herjet til han kastet opp[8D] Jeg har en unge der hvor gapet alltid var åpent,og han spiste av og til til han spydde[8D]

han har ikke spist for mye......regner med det kom da han hostet så felt. sliter med litt slim i halsen ennå etter forkjølelsen....

24 timer er vel vanlig så lenge ikke noe annet er sagt. er ofte 48 timers regel hvis det er påvist f.eks norovirus som er veldig smittsomt.'
men hadde nok holdt han hjemme ja.

ORIGINAL: HeDa

Hold han hjemme ja.
går veldig mye magesjuken nå.Gutten her og kastet opp bare en gang,og var hyper igjen etterpå.
Dagen etter var det pappaen sin tur til å spy,og etter 2 dager til min tur.Vi kastet alle opp bare en gang,men var litt uvele hele dagen vi voksne da.
besteforeldrene de var hos dagen før,ble også dårlige.

får ikke håpe eg får det, då dør eg[:'(]

48 timer etter siste oppkast er regelen i de fleste barnehager! Foreldre bør være mye flinkere å holde barna hjemme, det er utrolig smittsomt!![:'(][:'(]

Mine barn er gjerne fine på dagen også på kvelden er det på an igjen...

Hater spysyka, kunne heller dritt ei uke enn å spydd en dag!!

Alle BØR være hjemme 48 timer etter siste oppkast eller diarè..For man er smittsom så lang tid etter...(er vel vanlig standard i de fleste bhg!!)

Her holder jeg snuppa hjemme nå så nært terminen, fo rvet at mange sender barna i bhg alt for tidlig etter omgangsssyken, og vi vil IKKE ha en slik runde så nært terminen...[:'(]

God bedring til gutten din..[:)]

ORIGINAL: *Precious*

Alle BØR være hjemme 48 timer etter siste oppkast eller diarè..For man er smittsom så lang tid etter...(er vel vanlig standard i de fleste bhg!!)

Her holder jeg snuppa hjemme nå så nært terminen, fo rvet at mange sender barna i bhg alt for tidlig etter omgangsssyken, og vi vil IKKE ha en slik runde så nært terminen...[:'(]

God bedring til gutten din..[:)]

tusen takk for det[:D]

blir hjemmekos i morgen på oss da[:D]I REGNVÆRET[:D]

ORIGINAL: Sinnataggene

Bhg jeg har barn i vil helst vi har barna hjemme minst 1 døgn etter siste oppkast....... men selv mener jeg nå at du må se litt på almenntilstanden - ser han frisk ut og er i god form og ikke kaster opp i løpet av natta hadde jeg sendt ham i bhg - så får de heller ringe dersom han skulle kaste opp i bhg.

det mente mamma og og hun jobber i barnehage....men eg ringer de i morgen eg[:)] elles blir det kosehjemmedag[:D][:D][:D]

Bhg jeg har barn i vil helst vi har barna hjemme minst 1 døgn etter siste oppkast....... men selv mener jeg nå at du må se litt på almenntilstanden - ser han frisk ut og er i god form og ikke kaster opp i løpet av natta hadde jeg sendt ham i bhg - så får de heller ringe dersom han skulle kaste opp i bhg.

Vel... det er derfor spysjuka går og går gjennom hele sesongen, fordi foreldre ikke gidder holde barna inne lenge nok...[:@]

ORIGINAL: VilSåGjerne

tobias kasta opp i sengen sin i kveld,rett etter at han var lagt seg....så kasta opp i åtte tiden......

han e nettopp lagt igjen. han har vært hyper som ett fly...dansa,hoppa og herjet på her. sto og på hjørnebordet,hylte, tullet seg og kasta seg sjøl i sofaen og syntes han e grådi morsom

bør eg holde han hjemme fra barnehagen i morgen om han ikke spyr flere ganger i natt?

JA
Av smitteårsaker er det ikke lov å sende barn i barnehagen som har kastet opp, hatt diare og/eller feber før det er gått 24 timer.

Ved øyekatar gjelder det etter påbegynt behandling.

Ellers skal almenneformen være god.

Tenk om det var ditt barn som ble smittet fordi et annet barn i barnehagen kastet opp og kom i barnehagen. Dersom foreldre ikke er flinke til å holde barna sine hjemme, blir man liksom aldri ferdig heller. Har vært borti at den siste som blir syk smitter den første som var syk, og at det slik blir en ond runddans...

BLI HJEMME!

ORIGINAL: Tøysetulla

Vel... det er derfor spysjuka går og går gjennom hele sesongen, fordi foreldre ikke gidder holde barna inne lenge nok...[:@]

Her kjenner jeg at jeg også blir ganske provosert![:@]
Man vet jo at barnet har kasta opp!
Det er ikke bra for de andre barna i barnehagen - da de blir smittet
Det er ikke bra for barn og voksne i barnehagen - da de ansatte blir smittet
Det er ikke bra for barnet selv - da syke barn har det best hjemme!

Videre er det en kjent sak at barn lever i øyeblikket. Dette gjelder også når de er syke. De kan kaste opp det ene øyeblikket, og løpe rundt neste. (Andre ganger kan de reagere anderledes - dette varrierer). Derfor kan man ikke ta det helt på almennetilstanden der heller... UANSETT vil de være smittebærere!

Ikke rart vi aldri blir ferdig med sykdom i barnehagen... [:(]

Og forresten, hvis du vet det er en sannsynlig risiko for at barnet kaster opp:
1) vil du ikke helst være der selv for barnet ditt og trøste det?
2) Ville du ønsket å blir kastet opp på mens du er på jobb? -og må gå i de klærne til du kommer hjem igjen?

Vær så snill og tenk på andre enn deg selv!
(dette er ikke spes. rettet mot TS, men til de som vet barnet er dårlig og likevel sender i bhg)

ORIGINAL: ~Maja~

JA
Av smitteårsaker er det ikke lov å sende barn i barnehagen som har kastet opp, hatt diare og/eller feber før det er gått 24 timer.

Tenk om det var ditt barn som ble smittet fordi et annet barn i barnehagen kastet opp og kom i barnehagen. Dersom foreldre ikke er flinke til å holde barna sine hjemme, blir man liksom aldri ferdig heller. Har vært borti at den siste som blir syk smitter den første som var syk, og at det slik blir en ond runddans...

BLI HJEMME!

jeg er enig i alt det der bortsett fra at den siste som ble syk smitter den første. Omgangsyke blir man nemlig immun mot etter å ha hatt det en omgang. Det er altså ett nytt virus som går om den første blir syk igjen.

Bhg her har faktisk ingen regler ang oppkast! SYns det er dårlig..
Må forhøre meg meir med de for å forsikre meg om at eg ikke har misforstått noe.....

eg ville ha ringt din bhg å hørt, men ville nok ha holdt han hjemme..

Gud så irritert jeg blir av den holdningen der[:@]
Har barnet kastet opp SKAL det være hjemme!!!!
Jobber selv barnehage og er så lei av at ikke reglene rundt sykdom blir respektert. Det er en grunn for at de er der. JA kanskje barnet er i fin form og bare har kastet opp et par ganger, MEN det bærer fortsatt smitten med seg og vil smitte både barn og voksne.
Vi som jobber i barnehage får ofte klage på at det er mye vikarer i barnehagen, og etter min erfaring er det faktisk de som ikke respekterer sykdomsrglene som er de ivrigste klagerene[:'(]
Har man valgt å få barn får man jammen tåle å måtte være hjemme med det nå rdet er sykt også!!!

ORIGINAL: trampe80

Gud så irritert jeg blir av den holdningen der[:@]
Har barnet kastet opp SKAL det være hjemme!!!!
Jobber selv barnehage og er så lei av at ikke reglene rundt sykdom blir respektert. Det er en grunn for at de er der. JA kanskje barnet er i fin form og bare har kastet opp et par ganger, MEN det bærer fortsatt smitten med seg og vil smitte både barn og voksne.
Vi som jobber i barnehage får ofte klage på at det er mye vikarer i barnehagen, og etter min erfaring er det faktisk de som ikke respekterer sykdomsrglene som er de ivrigste klagerene[:'(]
Har man valgt å få barn får man jammen tåle å måtte være hjemme med det nå rdet er sykt også!!!

Signerer på det sterkeste!!![:)]

her kastet gutten vår opp pga at han fikk et hosteanfall. Mye snørr og slim som samlet seg.
Han var i barnehagen dagen etter, men ved omgangssyka var han hjemme i noen dager.

ORIGINAL: carinasverden

ORIGINAL: ~Maja~

JA

BLI HJEMME!

jeg er enig i alt det der bortsett fra at den siste som ble syk smitter den første. Omgangsyke blir man nemlig immun mot etter å ha hatt det en omgang. Det er altså ett nytt virus som går om den første blir syk igjen.

Dette er feil. Immunitet ved omgangssyke varer bare i 2-3 uker. Etter dette kan en smittes av samme virus igjen.

Back
Topp