oppkast/ gulping

Emils mamma

Glad i forumet
uff lille gutt har hatt voldsomt oppkast og gulping helt siden fredag.. Er ikke bare litt men det kommer skikkelig sprut.. Var på helsestasjonen i går og veide han, og han hadde lagt på seg bra.. Fikk beskjed om å gi han litt mindre mat for å se om det hjalp, men det har det ikke gjort[:(] Uff blir litt bekymret jeg.. Skal dit på 6 ukers kontroll i morgen så skal be de undersøke han ordentlig.. Får så vondt av han[:(]

Ble langt dette..

ORIGINAL: Bastmamma

Lukkemuskelen i magen er ikke helt ferdigutviklet enda, og spiser de veldig mye så kan det sprute opp i gulp.
Skjedde med førstemann, han spruta sinnsykt EN gang....det stod nesten en halvmeter og så mye....tok han med til legen, men det var rett og slett at han hadde fått alt for mye mat og lukkemuskelen ikke var helt utviklet enda. Skjedde ikke flere ganger, for jeg begynte å gi små men oftere måltider istedenfor store.

jeg må gi småe måltid ofte, eller hun regulerer godt selv også, for hvis ikke gulper hun mye...bare kjedelig om natta at hun spiser annenhver time, men men.. i starten drakk hun og drakk også, om kvelden, og gulpa noe veldig, det var da vi begynte med smokk, for hun hadde bare et stort sutte behov. Så nå er det mest normal gulping [;)] men drygt lell, ekkel lukt og blir masse skifting, men men, det går nok over det også!

Back
Topp