Oppkast /fosser ut etter å ha prøvd mme

Teste nan på vår 6 mnd gamle sønn.
Han har tatt det før et par ganger uten problem . Ferdigblandet derimot, kom rett I retur.

Derfor prøvde vi pulver igjen ,men etter 10-15 min fosset det ut av munnen hans. Alt kom opp igjen .Det var fryktelig ekkelt . Noen som har opplevd det samme?
 
Teste nan på vår 6 mnd gamle sønn.
Han har tatt det før et par ganger uten problem . Ferdigblandet derimot, kom rett I retur.

Derfor prøvde vi pulver igjen ,men etter 10-15 min fosset det ut av munnen hans. Alt kom opp igjen .Det var fryktelig ekkelt . Noen som har opplevd det samme?
Kan det være at han har spist for fort? Vår lille på 2mnd kastet opp alt for noen uker siden :( viste seg at pappan desverre hadde tatt feil smokk på flasken så hun hadde rett og slett slukt maten alt for fort stakkar :(
 
Nei. Tror liksom ikke det heller. Har samme type smokk som vi har brukt lenge, på alle flasker. Og gav ikke så mye siden han ikke har drukket mme fast ennå.
Fikk morsmelk etterpå .
Det er så ekkelt...og samme merke som de ferdigblandede. Så lurer på om han ikke tåler nan sin. .
 
Kan det være at han har spist for fort? Vår lille på 2mnd kastet opp alt for noen uker siden :( viste seg at pappan desverre hadde tatt feil smokk på flasken så hun hadde rett og slett slukt maten alt for fort stakkar :(

Nei. Tror liksom ikke det heller. Har samme type smokk som vi har brukt lenge, på alle flasker. Og gav ikke så mye siden han ikke har drukket mme fast ennå.
Fikk morsmelk etterpå .
Det er så ekkelt...og samme merke som de ferdigblandede. Så lurer på om han ikke tåler nan sin. .
 
Nei. Tror liksom ikke det heller. Har samme type smokk som vi har brukt lenge, på alle flasker. Og gav ikke så mye siden han ikke har drukket mme fast ennå.
Fikk morsmelk etterpå .
Det er så ekkelt...og samme merke som de ferdigblandede. Så lurer på om han ikke tåler nan sin. .

Huff ja, det er kjempe ekkelt :( vi bruker hipp, snuppa her gulpa fælt av nan og sleit med mye vond mage... Kanskje dere skulle prøve hipp?
 
Huff ja, det er kjempe ekkelt :( vi bruker hipp, snuppa her gulpa fælt av nan og sleit med mye vond mage... Kanskje dere skulle prøve hipp?

Ja . Har har kjøpt hipp og semper sin.
Garderer meg for å finne noe som han kanskje tåler. Om ikke, så får jeg pumpe til han kan drikke vanlig melk evt..
Bare hadde håpet han kunne ta litt mme. Så det lettet litt...;-) men men ! Viktigste er at han spiser og har det bra :)
Han her sliter også med magen . Går opptil 3-4 dager og da er det knallhardt. ..
Er ikke lett å være liten gitt!
 
Ja . Har har kjøpt hipp og semper sin.
Garderer meg for å finne noe som han kanskje tåler. Om ikke, så får jeg pumpe til han kan drikke vanlig melk evt..
Bare hadde håpet han kunne ta litt mme. Så det lettet litt...;-) men men ! Viktigste er at han spiser og har det bra :)
Han her sliter også med magen . Går opptil 3-4 dager og da er det knallhardt. ..
Er ikke lett å være liten gitt!

Har svart deg i den andre tråden du starter, så skal ikke reperere meg, men spiser han grøt? Dersom det er melkeprotein han ikke tåler, kan han reagere med hard mage på grøt og - da det er melkeprotein i grøten. Om du ikke har lest det andre svaret mitt, les det for tips :D
 
Min sønn har fått mme siden han var 4 dager gammel pga at jeg hadde lite melk.. På sykehuset fikk han NAN, noe som gikk bra de første dagene men så begynte han å bli hard i magen og ikke hatt avføring på ei stund så når vi kom hjem ble det gitt malt i hver flaske. Han begynte også å gulpe etter 2 uker, og 2 ganger har det kommet opp igjen hele måltidet .. Ble anbefalt hip sin mme og få han til å rape ofte og vente med evnt påkledning og slik andre aktiviteter til det har gått ca 30 min. Også spørs det kanskje litt hvilke flasker man bruker.
 
Gir du mme fordi du har lite melk?
Han kan jo være syk også, eller at han bare ikke tåler den ferdigblandede.

Har du begynt å gi fast føde, kan det også bidra. :)
 
Min sønn har fått mme siden han var 4 dager gammel pga at jeg hadde lite melk.. På sykehuset fikk han NAN, noe som gikk bra de første dagene men så begynte han å bli hard i magen og ikke hatt avføring på ei stund så når vi kom hjem ble det gitt malt i hver flaske. Han begynte også å gulpe etter 2 uker, og 2 ganger har det kommet opp igjen hele måltidet .. Ble anbefalt hip sin mme og få han til å rape ofte og vente med evnt påkledning og slik andre aktiviteter til det har gått ca 30 min. Også spørs det kanskje litt hvilke flasker man bruker.

Ja. Mange anbefaler hipp sin . Så skal prøve den . Mme er vel mektigere også ifht mm.
Må bare prøve meg frem!
Så ekkelt når alt kommer opp . Skremmende !
Dersom ikke noe mme funker får jeg pumpe videre !

Bruker Philips og mam sine flasker
 
Last edited:
Gir du mme fordi du har lite melk?
Han kan jo være syk også, eller at han bare ikke tåler den ferdigblandede.

Har du begynt å gi fast føde, kan det også bidra. :)
Har ikke innført mme . Har bare testet det for å se om han tar det viss det blir behov for det. Har bra med melk ennå, men føler det har minket på melka.
Har pumpet ekstra nå for å øke opp. Men samtidig så er jeg litt sliten av snart 7 mnd pumping selv om det har blitt en rutine . Har lenge hatt rimelig mye melk så jeg har lagret masse slik at jeg alltid har i forkant.
Da har alt blitt mer avslappende .
Men merket spes nå når han har vert syk at pumping blir ikke prioritert så ofte da naturligvis pga legevakt ,venting osv.
Og grunnet lageret mitt så har det gått fint. Men går jo utover produksjonen da.

Han er ikke syk nå.
Tror ikke han tåler ferdigblanda nan. Men virker som om han ikke tåler nan i det hele siden det samme skjedde denne gang også, bare med pulver .
Fast føde har han fått en god stund nå !
 
Ja. Mange anbefaler hipp sin . Så skal prøve den . Mme er vel mektigere også ifht mm.
Må bare prøve meg frem!
Så ekkelt når alt kommer opp . Skremmende !
Dersom ikke noe mme funker får jeg pumpe videre !

Bruker Philips og mam sine flasker
Ja det er skremmende når det skjer... Trodde første gangen at han kveltes.. Prøv de anti colic flaskene. Ja du må bare prøve deg frem, de ferdigblande er hardere enn de i pulver.
 
Bare lurer siden du har nok melk, hvorfor ammer du ikke istedenfor? Ville tro det ble mye mindre stress enn å pumpe, men kudos til deg som har stått på med det :)
 
Bare lurer siden du har nok melk, hvorfor ammer du ikke istedenfor? Ville tro det ble mye mindre stress enn å pumpe, men kudos til deg som har stått på med det :)

Jeg har ammet men han begynte med å bite og det var ikke noe behagelig !
Prøvde mange ganger for å se om han gav seg men bet om han var kjempe sulten, halv sulten osv.
Ble mer stress for den bitinga enn kos,og defor pumper jeg. Måtte pumpe I starten før amminga kom I gang også så jeg visste at det var en mulighet!
Hadde selvsagt ammet om det ikke var for det! Men når det bare blir stress og ubehag , er det bedre å finne en løsning som er bra for begge 2!

Går mye tid til det selv om jeg som sagt har funnet min rytme . Men samtidig så er det noe med hvor lenge man skal holde på. Det er litt slitsomt ,spes på tur /besøk for jeg må tenke klokke og timer ifht sist pumping osv .
 
Jeg har ammet men han begynte med å bite og det var ikke noe behagelig !
Prøvde mange ganger for å se om han gav seg men bet om han var kjempe sulten, halv sulten osv.
Ble mer stress for den bitinga enn kos,og defor pumper jeg. Måtte pumpe I starten før amminga kom I gang også så jeg visste at det var en mulighet!
Hadde selvsagt ammet om det ikke var for det! Men når det bare blir stress og ubehag , er det bedre å finne en løsning som er bra for begge 2!

Går mye tid til det selv om jeg som sagt har funnet min rytme . Men samtidig så er det noe med hvor lenge man skal holde på. Det er litt slitsomt ,spes på tur /besøk for jeg må tenke klokke og timer ifht sist pumping osv .

Ja da skjønner jeg. Har vært så heldig at jeg har sluppet biting,men har vært skrekk fra blant annet min egen mor(om meg og da, tenk det :p). Forstår at pumping blir å ta på og at det ville vært enklere med å bare gå over til mme. Fint at du har et lager klart da. Du får bare finne ut hva som blir best for dere, dessverre har jeg ikke noe erfaring med mme så har ikke noe råd jeg kan gi..
 
Back
Topp