oppi vogna??

hæppi28

Glad i forumet
29 uker i dag, og skjønner sakte men sikkert at ting nærmer seg...

i den anledning er det et par ting vi må begynne å gjøre klart. jeg lurer på: hva har man oppi vogna? har kjøpt emmaljunga city cross. det er jo en tynn madrass oppi der. men hva mer har man i vogna? har fått skinnpose av mamma, men dette kan kanskje bli varmt i sommer. i tillegg har jeg kjøpt en liten dyne til vogna.
er madrassen som hører til nok? hva skal dere ha oppi deres vogn??

Vi skal ha lammeskinn i vognen. Det skal visst være svalende om sommeren og isolerende og varmt om vinteren. I tillegg blir det vel pose eller dyne, samt teppe i sommer.

jeg tror at madrassen som ligger oppi er nok, det er isåfall det eneste jeg har sett at folk har hatt i vogna da :p men du kan jo eventuelt legge ett teppe under madrassen slik det blir litt mykere da?:)

spørs hvordan det der du bor, men skinnpose er nok for varmt i mai. Du kan evnt bruke lammeskinn og dyne på kalde dager.
jeg bruker laken og dyne eller teppe i vognen om våren.

Vi har også den vogna og har hørt at det skal være nok med den madrassen som følger med :) Vi har planer om å ha lammeskinn i vogna og dyne/pledd/pose avhengig av hvor kaldt det er :)

Bruker kun madrassen som følger med vogna. Er det kaldt, bruker vi pose. Evt. kler på babyen litt ekstra og bruker dyne. Sånn sett er våren et litt tricky tidspunkt å få baby på. Store variasjoner i vær og temperaturer.

Jeg vet noen legger avispapir eller tepper under madrassen, men det er ikke så smart i og med at effekten på ventilasjonssystemet som er under madrassen på de fleste nye vogner da blir ødelagt, og da blir det ihvertfall kritisk med luftsirkulasjon nedi der. (ihvertfall simo og emmaljunga har sånn system) I dag som så mange henger tepper foran vognåpningen er det jo viktigere enn noen gang å oprettholde det man kan av lufttilgang. Oksygenmetningen blir halvert på noen minutter med helseteppe foran åpningen på vogna. (Ja, selv om det er hull i det og selv om man ikke pakker det tett rundt.) Håper ingen her på forumet har planer om å bruke tepper foran åpningen. Heldigivs kjøres det snart i gang holdningskampanjer på det nå på barselavdelinger og hs'er rundt i landet. [:)]

jeg skal ha madrass, og så tenker jeg å bruke tepper og dyne alt etter som hvordan temperaturen er ute :-)

Nå kom jenta mi i februar, men vi brukte vogna veldig lite ute..
Så til vanlig hadde jeg bare madrassen som var i bagen og ett helseteppe.

Kommer til å ha det nå også. Og regulerer med dyne/pose og klær på babyen..

Gutten min sov mye ute i vogna si. Jeg brukte ett laken eller teppe over madrassen. Dyne om sommeren og pose om vinteren.
Har voksi posen liggenede klar i tilfelle det blir en kald vår, slik som det var her i fjor. Man må se ann litt tempraturen ute. [:)]

ORIGINAL: Sicily

Bruker kun madrassen som følger med vogna. Er det kaldt, bruker vi pose. Evt. kler på babyen litt ekstra og bruker dyne. Sånn sett er våren et litt tricky tidspunkt å få baby på. Store variasjoner i vær og temperaturer.

Jeg vet noen legger avispapir eller tepper under madrassen, men det er ikke så smart i og med at effekten på ventilasjonssystemet som er under madrassen på de fleste nye vogner da blir ødelagt, og da blir det ihvertfall kritisk med luftsirkulasjon nedi der. (ihvertfall simo og emmaljunga har sånn system) I dag som så mange henger tepper foran vognåpningen er det jo viktigere enn noen gang å oprettholde det man kan av lufttilgang. Oksygenmetningen blir halvert på noen minutter med helseteppe foran åpningen på vogna. (Ja, selv om det er hull i det og selv om man ikke pakker det tett rundt.) Håper ingen her på forumet har planer om å bruke tepper foran åpningen. Heldigivs kjøres det snart i gang holdningskampanjer på det nå på barselavdelinger og hs'er rundt i landet. [:)]

Sign..

Her blir det nok laken og dyne el teppe på vår/sommer, voksipose på høsten og lammeskinnspose på vinteren. Blir nok også å legge et ekstra flanellsteppe ("bleier") i bunnen for å ta opp litt for gulp og gris som skulle komme nedi.

I mai blir det lammeskinn i bunn og så tepper av ulike sorter avhengig av temperatur. Vi har teutonia mistral vogn og i bagen er det en slags madrass i bunnen. Datteren vår sov ute hele dagen når hun var baby og ser for meg at det samme skal vi prøve å få til denne gangen...

ORIGINAL: ToSmå2010

Sign..

Jeg også er så enig. Det er jammen skummelt å legge teppe foran uansett hvilket teppe. Det kommer jo ikke inn noe oksygen. Skal man ha det litt mørkere til babyen slik at den får sove så bruk et mørkt myggnetting!

ORIGINAL: janpanmarsipan

ORIGINAL: ToSmå2010

Sign..

Jeg også er så enig. Det er jammen skummelt å legge teppe foran uansett hvilket teppe. Det kommer jo ikke inn noe oksygen. Skal man ha det litt mørkere til babyen slik at den får sove så bruk et mørkt myggnetting!

Ja, eller snu håndtaket/bagen så solen ikke skinner inn, eller bruk parasoll. De aller fleste markedsledende vogner har jo svært enkle systemer for å gjøre dette på få sekunder. Det beste er å lære babyen å sovne under alle forhold (lys, mørke, lyd, stillhet), spesielt på dagtid. Mange foreldre lager seg enorme problemer ved å tilrettelegge for mye når ungene skal sove.

ORIGINAL: Vilnus

Her blir det nok laken og dyne el teppe på vår/sommer, voksipose på høsten og lammeskinnspose på vinteren. Blir nok også å legge et ekstra flanellsteppe ("bleier") i bunnen for å ta opp litt for gulp og gris som skulle komme nedi.

ikke dumt!!!! [:D]

Helseteppe regulerer kroppsvarme så det kan en jo forsøke å ligge den lille på, og en gulpeklut/gassbind under hodet så de slipper å svette sånn og en lett tynn dyne på varme sommerdager [:)] i såfall mitt råd og jeg brukte når mine ble født i mai og juni ... resten regulerer du med klær ut i fra hvordan været er 

Back
Topp