Oppi vogna?

RosaFuggel

Elsker forumet
Aprillykke 2017
Jeg tenker litt på dette med vognpose vs dyne i vogna... Jeg har vognpose etter storesøster, men blir ikke det varmt i starten? Hun er junibarn, og vognposen brukte jeg nok ikke før på høsten igjen.

Hvilke tanker har dere om det?

Brukte dyne i bagvognen til storebror som er født i april. Tok ikke vinterpose i bruk før til vinteren, når vi hadde byttet til sittedelen av vogna.
Tenker at vi gjør det samme denne gangen :-)

Vi har kjøpt easygrow lite vognpose som vi skal bruke på sommeren i vogna :)

Har to marsbarn. Brukte kun dyne på den ene og litt vognpose før dyne på den andre. Kommer litt an på vær og vind, men tenker dyne holder denne gangen :)

Forrige ble født 31.mars, men det var fremdeles litt snø og kaldt så vi brukte posen i 1 mnd ca. Hadde lammeskimmspose som regulerer varmen litt etter forholdene. Da det ble varmere tok vi av toppen av posen og lot bunnen ligge igjen og brukte dyne eller teppe etter temperaturen. Ser for meg vi går rett på lammeskinn+dyne denne gangen med termin i slutten av april. :)

Jeg tenker jeg ser været ann... man vet jo aldri :) man kan få frysebaby eller varmeovnbaby. Været kan være fantastisk eller craptastic..

Jeg tenker jeg ser været ann... man vet jo aldri :) man kan få frysebaby eller varmeovnbaby. Været kan være fantastisk eller craptastic..
Craptastic [emoji28] Perfekt beskrivelse av været sommeren storesøster var baby. Husker vi gikk en fjelltur i 2 grader og stiv kuling.. Hun lå og sov i bæreselen inni jakka til pappaen [emoji106]

Har både vognpose og dyne! Her på vestlandet kan det bytte fra sommer og vinter temmelig fort

Vi kommer nok bare til å bruke dyne :) på kalde dager legger jeg lammeskinn under, og ullteppe mellom baby og dyne :)

Dyne eller ullteppe/teppe frem til temperaturen faller til rundt 5 grader. Vi har en sommerpose til storesøster, så vi kan bruke den også eventuelt. Storesøster ville ikke sove i vogna før vi tok frem vinterposen, så hvis lillesøster klager like mye prøve vi pose for å sjekke om det er det som skal til ;)

Vognbagen er jo god og lun, så man trenger ikke så mye som hvis man hadde hatt sportsdel.

Jeg ser det litt ann.. Har både dunpose og vogndyne fra storebror, så det kommer ann på hvor kaldt det blir i midten på april..:)

Lammeskinnspose hele året. Man kan bare ta av pose-delen så ligger barnet fint og lunt på mykt underlag og kan bruke teppe ved behov

Vi tenker også kanskje lammeskinn og dyne. Men hvordan type dyne bør man velge da? Dundyne? Ser at de har en på kampanje på jysk fra Høie nå. Vil den være varm nok? Er ikke helt inni dyner, da jeg har helårsdyne selv :)

Vi tenker også kanskje lammeskinn og dyne. Men hvordan type dyne bør man velge da? Dundyne? Ser at de har en på kampanje på jysk fra Høie nå. Vil den være varm nok? Er ikke helt inni dyner, da jeg har helårsdyne selv :)

Du kan jo la vær å kjøpe dyne om du bruker lammeskinnspose. Når det går mot varmere tider bruker du kun teppe. Posen fra nøstebarn har glidelås så du kun har underlaget når det er varmt :) vi har aldri bruke dyne på kommende storebror og han er 15 mnd.

Du kan jo la vær å kjøpe dyne om du bruker lammeskinnspose. Når det går mot varmere tider bruker du kun teppe. Posen fra nøstebarn har glidelås så du kun har underlaget når det er varmt :) vi har aldri bruke dyne på kommende storebror og han er 15 mnd.

Det hørtes veldig lurt ut! :) Men vi har allerede et lammeskinn til å ha i vogna, så derfor tenkte jeg å slå to fluer i et ved å kjøpe ei dyne som jeg kan bruke både i vogn og i seng. Og så kjøpe en vognpose (voksi eller liknende) når det går mot kaldere tider til høsten igjen :) Men hadde jeg ikke allerede hatt lammeskinn hadde jeg vurdert ditt forslag- det hørtes fornuftig ut!

Det hørtes veldig lurt ut! :) Men vi har allerede et lammeskinn til å ha i vogna, så derfor tenkte jeg å slå to fluer i et ved å kjøpe ei dyne som jeg kan bruke både i vogn og i seng. Og så kjøpe en vognpose (voksi eller liknende) når det går mot kaldere tider til høsten igjen :) Men hadde jeg ikke allerede hatt lammeskinn hadde jeg vurdert ditt forslag- det hørtes fornuftig ut!
Jeg tenker og dyne, som kan brukes i både vogn og seng. Det er ikke noe uhygienisk ved å bytte sånn frem og tilbake vel?

Back
Topp