Oppi vogna

Fiduz

Glad i forumet
Hva har du tenkt å ha oppi vognbagen?

Det slo meg nå når jeg fant fram vogna at sist jeg fikk baby var det sommer og da hadde jeg kun saueskinn og en tynn dyne eller bare et teppe på babyen.

Så nå lurer jeg litt på hva jeg skal bruke. Vognpose? Saueskinn og tykkere dyne? Jammen ikke lett dette :P

Saueskinnspose, og godt med strikka ullklær på lille. I starten blir det nok ett tynt ullteppe rundt posen også så jeg får den litt tightere rundt babyen.

Lammeskinn og voksipose tenker jeg... Trolig kommer vi ikke ut på trilletur før ser blir masse minusgrader her nemlig, frem til det blåser det så mye at ser ikke poenget med å ta henne ut.

Har tykk og god vognpose, og lammeskinn. Skal vi kun på kjøpesenter tar jeg dyne istedet for posen så det ikke blir for varmt.

Saueskinnspose, og godt med strikka ullklær på lille. I starten blir det nok ett tynt ullteppe rundt posen også så jeg får den litt tightere rundt babyen.
Hvor kaldt blir det somregel hos dere? Her på vestlandet blir det sjeldent veldig kaldt.

Lammeskinn og voksipose tenker jeg... Trolig kommer vi ikke ut på trilletur før ser blir masse minusgrader her nemlig, frem til det blåser det så mye at ser ikke poenget med å ta henne ut.
Ser den :) er ikke kjekt å ta lille ut i storm.

Høres ut som det er kaldere hos dere enn hos oss på vestlandet.

Det er nordvestlandet dette her, men nesten storm nå. Og yr melder bare litt minus, storm melder masse, så vi får se hvordan 2016 begynner.

Da skal jeg prøve med vognposen og saueskinnet oppi bagen. Den hadde jeg kun i sportsdelen sist. Har ganske liten bag, men nå er jo babyen så liten når det er på det kaldeste, så det burde være greit med plass :)

Kjenner jo i nakken på babyen om det har vært for varmt

Oktoberbaby sist, så tenker jeg gjør det samme som vinteren med henne. Lammeskinn i bunnen, evt ullpledd under der så kantene i bagen også ble litt pakket inn. Også voksiposen og ungen med ull fra innerst til ytterst. Var det veldig surt og kaldt la jeg teppe over voksien også, før jeg tok på det trekket som følger med vogna. Skal sies at vi er ute omtrent uansett vær da, og det blir ikke like surt nede i vogna:)
Men nå er det jo stor forskjell på babyer og, hvor varme/kalde de er..

Hvor kaldt blir det somregel hos dere? Her på vestlandet blir det sjeldent veldig kaldt.

Ikke uvanlig med -10-20 grader i perioder, enkelte dager kan det bli kaldere. Men lar ikke nyfødt baby ligge ute når det er så kaldt uansett, får heller sove i en kjølig gang/soverom på de kaldeste dagene.

Jeg lurer på om godt nok med klær på hun også lammeskinnsposen er nok..
Helt sikker nok :) er jo sjeldent winter wonderland her. Men er livredd for at lille skal fryse og då..jeg er så varm av meg at jeg fort kan kle på for lite.

Husk at på Vestlandet blåser det ofte, og da er effektive kuldegrader gjerne flere enn det gradestokken viser. Nå forsøker vi jo unngå at det blåser i vogna, men med "vestavind fra alle kanter" som vi ofte har....

Husk at på Vestlandet blåser det ofte, og da er effektive kuldegrader gjerne flere enn det gradestokken viser. Nå forsøker vi jo unngå at det blåser i vogna, men med "vestavind fra alle kanter" som vi ofte har....
Ja, det blåser jo konstant her.. Så jeg får bare begynne med lammeskinn og vognposen. Så får jeg kontrollere hyppig med å kjenne i nakken :) skal nok finne ut av dette også etterhvert :P

Vi får nok taket på det.

Erfaringsmessig sliter jeg mer med å begynne å kle på mindre utover våren....

Helt sikker nok :) er jo sjeldent winter wonderland her. Men er livredd for at lille skal fryse og då..jeg er så varm av meg at jeg fort kan kle på for lite.
Ja også er det bare til å ha med ett ekstra teppe hvis det kanskje kan bli kaldt tenker jeg :)

Har vognpose og et vognteppe. Om det skulle være nødvendig med saueskinn under posen har vi nok skinn i sofaen vi kan putte dit :)

Back
Topp