Oppi vogn??

førstebaby 24.8.14

Betatt av forumet
Ka skal være oppi vogn når babyen har komt? Trenger vi vognpose? Er ikke det for varmt? Eller ka slags pose da? Pute? Dyne? Beklager eg har ikke peiling og har ikke sett en sånn nyfødt i vogn i sommer før :p

22 aug 2014

Vi tenker bare å legge sleepyheaden oppi der, og ha et pledd over han i starten :p så legge oppi dyna når det blir litt kaldere, også bruke vognpose mot kaldere tider :)

venter prins i august <3

Har Lammeskinn i vognen, så tenkte egentlig bare ha det og et tynt teppe om det er varmt. Blir det kaldere så har jeg ei vogndyne

Sent from my iPhone

Jeg har kjøpt vognpose som jeg skal bruke når høsten/vinteren kommer. Også pose til bilsetet :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Et lammeskinn i bunn, om det blir for varmt så ingenting..med et helseteppe over :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Helseteppe har vi putta oppi, men om det er 26-27 grader pluss så trenger man vel ingenting over tenker jeg. Spørs jo på babyen og:) men de er ofte veldig varme av seg og jeg blir helt sjokka av hvor mye klær tepper etc folk har på de nyfødte mens de selv går i sommerklær. Ingen pute, selvsagt. Synes den madrassen som fulgte med bugaboo buffaloo var litt hard, men det er kanskje meninga at den ikke skal være for myk, ifht krybbedød? Synes også det var rart at madrassen var i fleece, det må jo være utrolig klamt å ligge på? Står at man ikke skal ha noe ekstra laken etc Pga kvelningsfare, men det er vel sånn de må skrive siden det selges i USA og der blir man saksøkt hvis ikke :P jeg putta laken rundt madrassen jeg, må jo være mer behagelig å ligge på bomull

Lammeskinn er vel det beste å ligge på om man ikke har de i pose ?! :)

Er vel for varmt enda til pose, men jeg har kjøpt inn siden vi nærmer oss en kald årstid ! :)

Men nå om dagen trenger man vel ikke mye nei, er jo varmt nok som det er ! :D

Har lammeskinn i bunnen og en liten dyne klar til kjøligere dager:) samt vognpose til vinteren. I begynnelsen blir nok bare et pledd brukt :)

Brukte lammeskinn sist, også på sommeren. Hadde bare teppe over, som regel bare en body ..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ikke lammeskinn i denne varmen vel? Hvis den varer..

Ikke lammeskinn i denne varmen vel? Hvis den varer..

De sier at lammeskinn å ligge på er avkjølende når det er varmt og varmende når det er kaldt. Har fremdeles til gode å se dette....ettersom toåringen min er helt våt i ryggen av svette når hun sover ettermiddagslurene sine i vognen oppå lammeskinn uten noe pledd over.

Kan babyene ligge rett på lammeskinnet eller har dere et laken e.l. over?

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Skal vel liksom være regulerende dette lammeskinnet og babyen skal ligge rett på det. Har ikke prøvd det selv, men sies vertfall det :)
Ville vel kjøpt med kort ull istede for langt, vertfall på sommeren ?! :) Tror jeg skal kjøpe det de har på barnashus, noen som har dette og vil anbefale det ? :)

Hvem ville selv lagt seg på en "varmeregulerende" ullfell i 30 grader? :) jeg dropper det
o30 grader uansett.

Har kjøpt lammeskinn til vognen, men ser an om jeg kommer til å bruke det i starten. Om jeg ikke bruker det, så er det en tykk madrass oppi vogna som jeg slenger et teppe over. Bruker nok kun et teppe over babyen i vognen. Har kjøpt en fleecepose også, men den sparer jeg nok til høsten.

Skal vel liksom være regulerende dette lammeskinnet og babyen skal ligge rett på det. Har ikke prøvd det selv, men sies vertfall det :)
Ville vel kjøpt med kort ull istede for langt, vertfall på sommeren ?! :) Tror jeg skal kjøpe det de har på barnashus, noen som har dette og vil anbefale det ? :)

Jeg har kjøpt det samme: korthåret lammeskinn på Barnas Hus, men har ingen erfaring med det fra tidligere... Blir spennende å se hvordan knøttet vil like å ligge på det. :-)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Ja, tenkte å kjøpe både til stol og vogn/vugge :) Så er det for varmt når de er nyfødt så kommer alltids høsten og vinteren :) Og ull i seg selv er jo noe av det beste :) Tror bare man må regulere selv og kjenne etter på barnet :)

Back
Topp