Oppgjør med meg selv

G

Girls

Guest
da jeg var 21-22 ble jeg totalt utfryst av venninnegjengen vår på 6 jenter... kun en av de jeg hadde litt kontakt med..
det var lederen i gjengen som sto bak det valget..
Det var hjertesorg og grusomt for meg..
har prøvd alt - men til ingen nytte. Møtte hun ene på butikken i dag, kun vi to på hele butikken, begge sto ved kassa for å betale.. hun oversåg meg totalt, snudde ryggen til. Hun har vært min beste venninne gjennom hele ungdomsskolen og VGS - vi har delt alt..
jeg har vært sår og fortsatt er dette sårt.. men i dag tenkte jeg; nå er det HUN og DE som ikke er bra nok for MEG lenger.. jeg lar meg ikke tråkke på lenger på den måten..
etter disse årene vet jeg fortsatt ikke hva som er problemet siden de ikke vil snakke med meg..
10 års vennskap uten en eneste forklaring..

Kjenner nå at jeg har ikke villet hatt de tilbake om de kom krypende.. de har såret meg så mye at nå er det jeg som har kontrollen..
takk og pris har jeg fått nye gode vennskap
 
Feige venninner som bare dolker deg i ryggen i en samlet gjeng uten å gi den muligheten til å forsvare deg..
det er kjipt, men bra du føler som du gjør nå. At du ikke ønsker kontakt med de. Vennskapet blir aldri det samme igjen etter noe slik. Det er de som burde skamme seg
 
Jeg har hørt om andre som har opplevd det samme. Det er jo ikke slike 'venner' man ønsker seg. Men det er uansett vondt å bli avvist på den måten. Jeg lurer på om de skjønner hva de gjør mot et annet menneske når de holder på sånn. Det er jo mobbing.
 
Sendte en Mail til den ene venninna i gjengen for noen dager siden. Skrev hvordan jeg opplevde det og at dette var veldig vondt for meg. Skrev også at jeg føler meg usikker siden vi aldri fikk snakket ut om dette. De jentene har ho sikkert snakket masse om det og gjort seg opp en mening.. men jeg som sto på utsiden aner jo ikke hva de tenkte.
Skrev at jeg savnet vennskapet vårt og brydde meg om henne..

Fikk svar: hun opplevde det som skjedde den gangen annerledes, men hun ønsket ikke snakke om det og rippe opp i gamle ting. Hun skrev at vennskapet vårt ble ødelagt den gangen og det aldri blir det samme igjen. Hun sier vi kan snakke sammen når vi møtes og hilse på hverandre..

Synes det var en hardt mld å få.. lite forståelse om hvordan jeg har følt det, og jeg føler meg igjen avskåret..

Blir veldig unaturlig for meg å bare «hilse på» eller slå av en prat fordi det er det hun ønsker..
 
Enten må du forsone deg med at dette er din feil, og at de alle var enige om at du ikke passet inn i den gjengen, eller at dette er deres/hennes feil, og at det ikke er deg det er noe galt med.
Det spiller ingen rolle hva de sier, det er i deg selv du må komme over dette. <3
 
Enten må du forsone deg med at dette er din feil, og at de alle var enige om at du ikke passet inn i den gjengen, eller at dette er deres/hennes feil, og at det ikke er deg det er noe galt med.
Det spiller ingen rolle hva de sier, det er i deg selv du må komme over dette. <3

Sant det. I det ene øyeblikket er jeg bra nok til å ringe å gråte til når livet butter i mot, eller komme på besøk til eller gå tur med.. i det neste øyeblikk er jeg ikke bra nok. Derfor jeg tok det opp, og ville ha en avklaring i hvordan hun ser på vennskapet/ ikke vennskapet vårt..

Nå har jeg fått bekreftet hva hun ene tenker, og da blir det lettere for meg å vite hva som er hva.. istedetfor å få delte signal om hvilke kontakt som er ønsket.
Nå kan jeg bare forsone meg med det, og ikke gå i uvisshet.
Kjipt når en hel gjeng skviser en ut uten at jeg får muligheten til å forklare eller fortelle min side.
Livet går videre.
 
Sant det. I det ene øyeblikket er jeg bra nok til å ringe å gråte til når livet butter i mot, eller komme på besøk til eller gå tur med.. i det neste øyeblikk er jeg ikke bra nok. Derfor jeg tok det opp, og ville ha en avklaring i hvordan hun ser på vennskapet/ ikke vennskapet vårt..

Nå har jeg fått bekreftet hva hun ene tenker, og da blir det lettere for meg å vite hva som er hva.. istedetfor å få delte signal om hvilke kontakt som er ønsket.
Nå kan jeg bare forsone meg med det, og ikke gå i uvisshet.
Kjipt når en hel gjeng skviser en ut uten at jeg får muligheten til å forklare eller fortelle min side.
Livet går videre.

Hadde bare villet kuttet all kontakt.. når det er de som tok valget med å fryse deg ut, men du er bra nok til å være søppelbøtte og når det passer de.. hadde jeg ikke orket. Ta tilbake kontrollen- DU må velge hva du orker av kontakt.. ja det er kjipt og ja, det er vondt.. men hvis du tar kontrollen og tenker at det er de som ikke er bra nok for deg får du det bedre.

Har selv erfart å bli skvist ut av en venninnegjeng i ungdomsåra.. det var hovedsakelig 2 jenter som var sjefene i gjengen.. de andre feige hang seg bare på.. det var knalltøft! Ble stående helt alene og måtte bygge opp nye vennskap med andre på nytt, og hadde konstant frykt for at jeg skulle oppleve noe sånt igjen.
Den dag i dag er det sårt, men er glad heg kom meg vekk fra de. Glad for å nye venner og glad for å ha utviklet meg videre. Slike folk er ikke verdt det
 
Altså, dette opplevde jeg gjennom hele BARNESKOLEN. Uansett hva som har skjedd, så tar man det opp som voksne normale mennesker. 21 år og SÅ barnslige?? :eek:
 
Back
Topp