Oppgitt!!

MeteBe

Glad i forumet
Venter sannsynligvis gutt, og syns guttenavn i utgangspunktet er veldig vanskelig. Lettere blir det ikke av at barnefar er tyrker og har en litt annen navnesmak og tradisjon for navn enn vi har her. Jeg maila over ei liste med navn i dag som jeg har "jobba" med fra jeg fant ut jeg var gravid, med både norske, og tyrkiske navn siden vi vil ha et dobbelnavn med ett norsk og ett tyrkisk. OG SÅ LIKTE HAN INGEN AV NAVNA!! Seriøst er det mulig å være så vanskelig..! Det var snakk om mange navn.. Årh, blir så frustrert, han er så opptatt av at navnet skal ha en helt spesiell betydning osv osv, jeg vil bare at navnet skal være pent og klinge bra på begge språk, bare det er jo en utfordring.. Grr! Litt hormonell i tillegg ja..[:'(]
Og så hadde han bare to forslag selv da, som var helt forferdelige..
*kvinner meg opp til å begynne fra scratch*

Huff, skal ikke være lett[:-] Skjønner godt du er oppgitt! Tyrkiske navn vet jeg ingenting om, så vanskelig å komme med forslag.

Hva slags betydning skal han ha på navnet da? Og hvilken type navn liker du?

Ser forresten vi er fra samme sted[;)]

ORIGINAL: Jane2

Huff, skal ikke være lett[:-] Skjønner godt du er oppgitt! Tyrkiske navn vet jeg ingenting om, så vanskelig å komme med forslag.

Hva slags betydning skal han ha på navnet da? Og hvilken type navn liker du?

Ser forresten vi er fra samme sted[;)]

Nei han vil bare at det skal bety noe veldig bra, jeg for min del driter i betydningen, de fleste navn har jo en fin betydning uansett. Jeg velger ikke betydning før navnet lissom. Dette er jo komplisert nok som det er om en ikke skal bry seg med betydning også..
Noen av de "norske" navnene på lista mi var :
David
Daniel
Philip
Isak
Emanuel
Nataniel

Noen av de tyrkiske var:
Amir/Emir
Eren
Emre
Aydin
Aydan
Enes

Bare for å nevne noen.. Har litt vanskelig for å tro at han syns alle var like stygge, han er bare vanskelig.. Mannfolk!!! [:@]

Jaha, samme sted? Som i Froland-samme-sted eller bare i nærheten? [:)]

David Amir var jo en kjempefin kombinasjon!
Eller Philip Amir og.

Har han foreslått noe da? 

ORIGINAL: Miriel

Har han foreslått noe da? 

Han forslo et tyrkisk navn på sånn ca bare konsonanter, i kombinasjon med knut (etter min pappa)..hallo.. fint han tenker på pappa altså, men han forventer ikke å bli oppkalt, ikke er det et navn jeg ønsker å bruke heller;)

Memmeth da? Mulig det skrives bare med en M, men det navnet syns ihvertfall jeg at er ganske fint da[:)] Kan jo bruke det som mellomnavn[:)]

Knut Eren[;)] Jeg liker Knut veldig godt da[:)]

Vanskelig er det. Ille nok å bli enig med seg selv, enda værre når to skal bli enige[;)] Foreslår dere setter opp ei liste med endel navn begge to, og så velger dere ut noen fine hver fra den andres liste, så får dere kanskje noe å jobbe videre med?

Samme kommune[:D] Vet ikke hvor i kommunen du bor da (trenger ikke si hvor) Tror ikke jeg vet hvem du er. Antakelig er du endel yngre enn meg[;)] Er du vokst opp her, eller flyttet hit senere?

ORIGINAL: Jane2

Knut Eren[;)] Jeg liker Knut veldig godt da[:)]

Vanskelig er det. Ille nok å bli enig med seg selv, enda værre når to skal bli enige[;)] Foreslår dere setter opp ei liste med endel navn begge to, og så velger dere ut noen fine hver fra den andres liste, så får dere kanskje noe å jobbe videre med?

Samme kommune[:D] Vet ikke hvor i kommunen du bor da (trenger ikke si hvor) Tror ikke jeg vet hvem du er. Antakelig er du endel yngre enn meg[;)] Er du vokst opp her, eller flyttet hit senere?

Ja må vel lage flere lister begge to, så finner vi nok utav det:)
Tilflytta til kommunen, trives godt her:)

Nathaniel er superfint, det skal lillemann her hete til mellomnavn[:D] Men pappa`n vil at han skal hete Lucas til fornavn, noe jeg ikke er sånn helfrelst for, siden det er så pop nå. Jeg syns Linus, Imre eller David er fine....

kjedelig når han er så vanskelig da :-/ kan jo hende de "norsk" navnene ble litt for kristen for han? hva med å prøve å kombinere de tyrkiske navnene med noe mindre bibelsk? har du spurt han om han likte noen av navnene når de ikke var satt sammen til dobbeltnavn?

her er i allefall noen flere navn:
Adam - brukes jo både i tyrkia og norge
Benyamin/Benjamin
Deniz
Derin
Emin
Arun(Aron)
Hakan
Ishak
Iliyas
Malik
Yakup
Yasin

Norske navn som er litt mindre bibelsk:
Iver
Nicolai
Simen
Sindre

Nei, vet ikke jeg. Er vanlig å bruke navn fra familie i Tyrkia. Du kan jo spørre om det er noen han vil kalle opp etter? Da blir han kanskje fornøyd uansett hvilket "norsk" navn du velger.

FruBatric:
Takk for mange fine forslag[:D]
Er vel litt tilfeldig at jeg syns mange bibelske navn er fine, er ikke kristen selv. De har jo mange av disse navnene på tyrkisk også, men med en annen skrivemåte. Vi kommer nok i mål tilslutt, jeg lar meg nok lett vippe av pinnen når ikke ting går helt min vei nå med hormoner og det hele. Slitsomt ja:)
Nå har han i det minste innrømt at han synes Emir er fint da, så får kose meg litt over det så lenge:)

ORIGINAL: Fistik

FruBatric:
Takk for mange fine forslag[:D]
Er vel litt tilfeldig at jeg syns mange bibelske navn er fine, er ikke kristen selv. De har jo mange av disse navnene på tyrkisk også, men med en annen skrivemåte. Vi kommer nok i mål tilslutt, jeg lar meg nok lett vippe av pinnen når ikke ting går helt min vei nå med hormoner og det hele. Slitsomt ja:)
Nå har han i det minste innrømt at han synes Emir er fint da, så får kose meg litt over det så lenge:)

Emir er nydelig [:D] Hadde det på min liste også [:)][:)] lykke til med navnevalget [;)]
kjenner forresten meg igjen i det med hormonene! var en slitsom tid [8D] både for meg og gubben [8D]

ha ha vet akkurat hvordan du har det[:D] Mannen min er ogsaa tyrkisk[;)] Vi lette oss ?hjel etter et navn vi begge fölte oss ok med....Men det var ei stri[:D]
Jeg nektet plent ha et typisk tyrkisk navn for beklager men synes virkelig de aller fleste navn var forferdelige eller umulig for meg uttale[8D] (ser for meg det stresset maatte stave navnet hver gang til folk...)[>:] Men saa liker jeg e? heller veldig typiske norske navn....

Naa har vi funnet et navn som funker bra i begge land til gutte babyen vi venter[;)] Leon - vakkert, enkelt og fint synes vi[:)]

Back
Topp