Oppgitt :(

*Musti*

Forumet er livet
Blir så oppgitt at jeg snart ikke vet hva jeg skal gjøre... For over 2 uker siden ble eldste frastjålet busskort og mobil på skolen.. I dag kommer hun gråtende innom jobben min.. Hun ene som liksom er venninna hennes og ei anna som hun ikke kommer overens med,har beskyldt henne for å ha stjålet en dyr mascara ifra hun ene og gitt i sommergave til hu såkalte venninna.. Men hun har aldri gitt "venninna" no mascara.. Hun ga henne sommergave,ja..men det var en blyantspisser.. Hva skjer med verden??? Og hun såkalte venninna har i etterkant av mobiltyveriet sagt at hun ikke trodde den var stjålet..at jenta mi bare løy....

Så frekt!

Får vondt inni meg av lille jenta di :( Har du tatt det opp med foreldrene deres?

Føler det er en hevn etter at jeg leverte anmeldelse etter mobiltyveriet.. Nå vil hun ikke på skolen mer etter det som har skjedd en siste tiden..

Hva med å ta et ekstra foreldremøte?

Sånn oppførsel fra barn er ikke akseptabelt, og det er foreldrenes oppgave å forhindre i mest mulig grad i samarbeid med skolen!

Høres ut som lærer og foreldre trenger å ha et møte om mobbing, og hva som er akseptabelt og ikke! Jeg hadde faktisk KREVD det! 

Ta kontakt med foreldrene til de barna det gjelder og vis det ikke blir bedre ta det videre til skolen osv... Eller bare bytte skole, enkelt å greit...

Dette med mascaran hadde visst skjedd i mai..og først i dag kom det frem.. Syns det virker merkelig,,

*Musti* skrev:
Dette med mascaran hadde visst skjedd i mai..og først i dag kom det frem.. Syns det virker merkelig,,

Ikke godta det!

Carro skrev:
Hvor gamle er disse jentene egentlig?

På alder med min datter..går i 7.klasse..

Uff, så trist for jenta di!
Og ikke minst trist for mammahjertet!
Håper det ordner seg!

uff de er så frekke mange av de ungene altså!!! Har selv ei jente i 7'ende klasse, og det er så utrulig mye stygge ord og handlinger blandt de jentene (guttene og, men spesielt jentene)

Er bare å få tatt dette med foreldrene og satt en stopper for det, for sjangsen for at dette fortsetter er stooooor... blir bare værre jo eldre de blir...

Ta kontakt med skolen med en gang!!! Dette må tas opp så snart som mulig, så det ikke blir værre. Jenter i den alderen kan være slemme med hverandre ja, men også en veldig kjekk aldersgruppe. Dette kan nok løses. 

Du kan også ta kontakt med foreldrene til disse jentene og høre om dere ikke kan møtes over en kopp kaffe og prøve å finne ut av hva som skjer, og hvordan dette kan løses. Snakk gjerne alene først, og ta så med jentene etter på. 

Fy fader..noen unger er faktisk ikke noe annet enn drittunger!!!
Makan,frekke jævler altså..

Da har jeg sendt mail til læreren til eldste ang episoden i dag OG sagt at hun blir hjemme i morgen.. Hun vil ikke på skolen,i frykt for å få nye beskyldninger over seg. Kjenner jeg begynner å få rimelig nok nå :(

Labambie skrev:
Høres ut som lærer og foreldre trenger å ha et møte om mobbing, og hva som er akseptabelt og ikke! Jeg hadde faktisk KREVD det! 

Jeg må bare si at jeg er sjokka over at ikke lærerne allerede har gjort noe med dette!! Jobbet selv i 7.klasse forrige skoleår og vi gjorde (nesten) ikke annet enn å være konfliktløsere blant jentene, men det var absolutt nødvendig (bortsett fra generell undervsining osv da)! Greit nok at de snart skal begynne på u.skolen, men ingen barn skal føle seg utrygge og mobbet på skolen!! Hvis ikke klassekontaktene kan hjelpe, så kanskje sosiallæreren på skolen kan hjelpe dere? Ev om jenta de bare trenger en "utenforstående" å prate med?

Back
Topp