Oppgitt over nav..

Overraskelsen

Betatt av forumet
Huff..trodde liksom nav var der for å hjelpe jeg!! men virker ikke akkurat slik nå..:(

Sitter nå uten penger til å betale strøm, husleie, bhg, mat osv..vært hos de tusen ganger å snakket med de, en person sier noe, mens en annen sier noe helt annet!!:(

Å nå får vi ikke møte med de før den 16.!!!:( sitter her med 0 kr, å har lånt MASSE av familie allerede!

Blir bare så oppgitt over at det tar så lang tid, og at ingen av de på nav kan gi oss lik informasjon!

Uff, for en kjedelig situasjon. Du får ikke lønn eller OS snart.. ? 

Huff. trist når det blir sån. ta med deg matpakke ,og sett deg der til det blir greit. skulle da ikke være så ufattelig vanskelig å få det i orden. hva er det som mangler som de ikke har da,el er det bare rett og slett rot...? ingen kan leve uten ei krone i norges land,, stå på krava,  og tenk positivt det er desverre mange som har måtte gjort det samme som deg,men de har ordnet seg for de også,

Jeg er nettopp blitt ferdig utdannet som barne og ungdomsarbeider, så er derfor arbeidsledig akkurat nå..vært det siden begynnelsen på april..søker på alt som er å finne av jobber.. sambo går på aap, men var på jobbintervju på mandag, venter svar derfra etter helga..:)

Vi har vært på nav å snakket med de om hvordan situasjonen vår kom til å bli, fra før jeg var ferdig som lærling, å de har slengt oss fra en person til en annen heletiden..

Er ingenting som mangler fra oss av papirer nei..er bare rot på nav!!

Skjønner ikke hvordan det er mulig at vi må vente helt til 16.mai for å få snakke med saksbehandleren vår!!

Men om gubben din får AAP.. så må dere da ha "noe" til husleie og mat?
For det var vel dine utbetalinger/hjelp det er noe tull med? Du skal vel kanskje ha arbeidsledighetstrygd. Har du søkt om det?

TonjeJenta skrev:

For det var vel dine utbetalinger/hjelp det er noe tull med? Du skal vel kanskje ha arbeidsledighetstrygd. Har du søkt om det?

Han får 6000kr i mnd..og jeg har fått svar nå på at jeg får dagpenger nå, 6000 i mnd..Så ja, vi får litt!:)

men vi har husleie for mai, bhg og strøm for april og mai som blir 18 000kr tilsammen.. så må vi ha mat og bensin etter det..

TonjeJenta skrev:

Jeg tenkte det samme.. Noe penger får dere jo allerede, og om du er nyutdannet barneungdomsarbeider har du vel vært lærling og har således opparbeidet deg rett til dagpenger? Har du søkt på det??

ja og pga lav lønn o.l. har dere allerede søkt om bostøtte o.l. i god tid ikke sant? Det har dere vel hatt allerede pga han på aap og du som lærling? I tillegg har dere vel søkt om støtte på å betale barnehage.. mann din går jo på aap og kan ha rett til det der. OG dere kan søke via kommunen pga lav inntekt, såvidt jeg vet. I tillegg burde dere ha visst på forhånd hvor lite dere kom til å få... (lett å regne ut)... og kanskje senket utgiftene noe. 

Slikt må man noen ganger....... Man kan ikke bare brått stå der og være blakk når man egentlig har visst om dette i GOD tid på forhånd.

Pearl skrev:
TonjeJenta skrev:

Jeg tenkte det samme.. Noe penger får dere jo allerede, og om du er nyutdannet barneungdomsarbeider har du vel vært lærling og har således opparbeidet deg rett til dagpenger? Har du søkt på det??

Han får 6000kr i mnd..og jeg har fått svar nå, på at jeg får dagpenger nå, 6000 i mnd..Så ja, vi får litt!:)

men vi har husleie for mai, bhg og strøm for april og mai som blir 18 000kr tilsammen.. så må vi ha mat og bensin etter det..

Så er hjelp for dette vi har søkt, så er vi forhåpentlig vis på beina selv snart igjen!:)

TonjeJenta skrev:
ja og pga lav lønn o.l. har dere allerede søkt om bostøtte o.l. i god tid ikke sant? Det har dere vel hatt allerede pga han på aap og du som lærling? I tillegg har dere vel søkt om støtte på å betale barnehage.. mann din går jo på aap og kan ha rett til det der. OG dere kan søke via kommunen pga lav inntekt, såvidt jeg vet. I tillegg burde dere ha visst på forhånd hvor lite dere kom til å få... (lett å regne ut)... og kanskje senket utgiftene noe. 

Slikt må man noen ganger....... Man kan ikke bare brått stå der og være blakk når man egentlig har visst om dette i GOD tid på forhånd.

Er ikke så enkelt skjønner du!:(

Har ikke så lyst til å legge ut alle detaljer, men vi klarte oss akkurat på øret før jeg ble ferdig som barne og ungdomsarbeider, så hadde null mulighet til å spare til etterpå..bostøtte fikk vi ikke da, og heller ikke reduksjon i bhg..

Å vi levde ikke noe luksus liv mens jeg jobbet heller..alle pengene gikk til regninger som bhge, husleie, strøm og nødvendige ting, så liten mulighet til å senke utgiftene..

Snakket med nav ang bostøtte og reduksjon i bhg, men det måtte vi vente å søke på til etter vi hadde fått hjelp av de nå!Aner virkelig ikke hvorfor!!!derfor er vi redd, for om viss vi nå søker det før å fått de svar av nav vi trenger...er om vi mister det vi evntuelt kanskje får av nav..

Det jeg ville med innlegge var vell ingenting egentlig, bare få ut det at jeg er oppgitt over nav, fordi de bruker så himla lang tid, og fordi at når man går dit bør man egentlig kunne alt om nav..man får liksom ikke noe hjelp..

Må bare legge til at vi var på nav 14dager før jeg var ferdig som lærling, for å begynne å få hjelp til hva som skulle skje framover..men fikk da beskjed om at det var null vits å komme dit for å begynne å søke på noe før min kontrakt hadde gått helt ut!!

Var der dagen før min kontrakt på lærlingetid gikk ut også, for igjen spørre..men nei, jeg fikk ikke papirer for å søke på ting før etter min kontrakt hadde gått ut!!

Tror egentlig bare du må vende deg til at Nav er treig materie...Ikke mye til trøst, men det er sånn..Dessverre.

Galleri skrev:
Tror egentlig bare du må vende deg til at Nav er treig materie...Ikke mye til trøst, men det er sånn..Dessverre.

Ja, er sant det..

Får bare krysse fingre for at jeg og sambo får oss jobber, og kommer ovenpå igjen:)

Overraskelsen skrev:
Må bare legge til at vi var på nav 14dager før jeg var ferdig som lærling, for å begynne å få hjelp til hva som skulle skje framover..men fikk da beskjed om at det var null vits å komme dit for å begynne å søke på noe før min kontrakt hadde gått helt ut!!

Var der dagen før min kontrakt på lærlingetid gikk ut også, for igjen spørre..men nei, jeg fikk ikke papirer for å søke på ting før etter min kontrakt hadde gått ut!!

Merkelig at de kan si så forskjellig. Jeg er uten jobb etter endt permisjon. Jeg snakket med NAV forvaltning en mnd før jeg ble arbeidsledig. Jeg kunne allerede da melde meg arbeidsledig og søke om dagpenger. Siden de har behandlingstid var anbefalte han jeg pratet med å begynne med papirmølla før jeg stod der uten noe.

dalensjenta skrev:
Overraskelsen skrev:

Merkelig at de kan si så forskjellig. Jeg er uten jobb etter endt permisjon. Jeg snakket med NAV forvaltning en mnd før jeg ble arbeidsledig. Jeg kunne allerede da melde meg arbeidsledig og søke om dagpenger. Siden de har behandlingstid var anbefalte han jeg pratet med å begynne med papirmølla før jeg stod der uten noe.

Nei, skjønner ingenting hvorfor jeg ikke kunne gjøre det tidligere jeg heller..jeg viste jo at det var behandlingstid på dagpenger, og at nav er treige...så var jo derfor vi var der før for å snakke med de..men de sa bare at ettersom jeg hadde kontrak på jobb, så kunne jeg ikke stå som arbeidsledig, og kunne derfor ikke søke dagpenger før etter kontrakten hadde gått ut..

Back
Topp