Oppgitt over matlei unge...

Emmalin

Flørter med forumet
[:o]Sukk! en av tvillingguttene mine, Emil er en bestemt liten rakker..når vi begynnte å gi de grøt i tillegg til melk så skulle han plutselig ikke ha melk lenger, men bare grøt, grøt og atter grøt...så nå har han spist nesten bare grøt i ca en mnd og begynner selvfølgelig å bli lei selv om jeg har variert med forskjellige typer grøt og fruktmos oppi. Middag er bare blæh som fører til brekkninger osv. Det han liker godt er moset banan og hermetisk pære, men kan jo ikke bare gi det!!Det er så frustrerende å ha en unge som sitter illsint i stolen fordi han er sulten, men som til tross for det ikke vil spise allikevel..vurderer nå å prøve med litt brød for å se om det kan falle i smak. Men jeg er litt bekymret for om han da får nok væske i seg...Han drikker pittelitt vann innimellom, men vil ikke ha juice osv....

HVA SKAL JEG GJØRE?????Håper det er noen som kan komme med noen gode råd. Jeg er bare så glad for at Tobias stort sett spiser det vi stapper i munnen hans...

Har egentlig ikke noen særlige tips.... men om du er bekymret for væske er det jo vann i grøten også, det er hvertfall litt da..

Lucas hadde flaskenekt her, fant ut at han drakk viss han fikk sitte i vippestolen istedfor på fanget mitt. Kanskje det hjelper hos dere også, å bytte plass på han når han skal drikke. Ellers får du jo kjøpt avent tutekopper til 6 mnd, som han kan holde selv og ikke søler. Det kan jo være det blir morsomt da, siden han får styre det selv, også er tuten flat.

Lykke til[:)]

Celine har fått mindre og mindre lyst på melk etter hu fikk smaken på alt annet. Men hu drikker det fortsatt.

Men, jeg har merket at hvis jeg gir henne vann på flaska, så vil hu ikke ha. Men får hu drikke av glasset mitt da drikker hu litt. Så kan jo hende det kan funke hos deg å. Noen super er jo bedre enn ingenting [:)]

Lykke til hvertfall og håper han får i seg litt mere væske snart.

drikker du så han ser det? prøv så kanskje det ser spennende ut når du gjør det... jeg har min flaske og hun har sin.avent sin flaske m/ håndtak  har bytta ut den flate jeg da, bruker 2 hull iden vanlige sutten. vann på teskje, kopp,lite sprøte kan du kanskje prøve, hvis du ikke har allerede...[8D]
mase lykketil

Back
Topp