Oppfostring av kattunger?

W1ke

Elsker forumet
Tips til hvordan man kan holde liv i en bitteliten kattunge?

Den har akkurat åpnet øynene, så antar den er mellom 10-14 dager. 
Kan skaffe kattemorsmelk og spesielle flasker, men hvordan skal man gjøre det ellers?

Ring dyrlegen =)

Myyye varme! Ha han gjerne helt inntil kroppen. Vi fikk kattungen vår veldig tidlig (6-7 uker) og jeg brukte cardigan og hadde han helt inntil huden. Bruk spesielle flasker, eller sprøyte for å mate den. Og ellers så er det vel bare å håpe på det beste!

M3rl0t skrev:
Myyye varme! Ha han gjerne helt inntil kroppen. Vi fikk kattungen vår veldig tidlig (6-7 uker) og jeg brukte cardigan og hadde han helt inntil huden. Bruk spesielle flasker, eller sprøyte for å mate den. Og ellers så er det vel bare å håpe på det beste!

jeg puttet min i BHen, den var med overalt så den holdt varmen. satt på vekkeklokke om natta for mating, annenhver time. han lå også inntil meg om natta.

Vi har fostret opp flere små foreldreløse nyfødte.

Gikk i geitemelk og kattemelk erstatning :) ga mat hver ca3-4 time.Holde de varme.

Hadde også ei tispe hund en gang som tok til seg en kattunge, hun slikket og vasket den, det stimulerer kattungen også fikk tispa selv melk og kattungen pattet hehe...*savne savne*Var vakkert å se på.

Kommer den seg over3-4 ukers stadiet har den god sjans for å overleve da:)

Ellers har du fått gode tips over her og masse lykke til videre:)

jeg har gjort det 2 ganger på kort tid det siste året. istedefor morsmelkerstatning som mange kattunger får diare av så fikk jeg et godt tips om å kjøpe royal kitten 34 av en oppdretter på dyrebutikken. bløta dette i ca 2 timer og kasta det i fodprosessoren og kjørte det til suppe. er det for tykt så tilsett litt mere vann. silte dette og varmet litt og litt av dette og ga på flaske (lagde nytt hver dag). funket helt supert begge gangene og ingen diare osv.

Back
Topp