Samfunnet er idag svært preget av unødvendig overforbruk (bruk og kast kultur), press om å prestere både på hjemmebane, på jobb og ikke minst som MOR! Jeg tørr å hevde at sosiale medier, butikker og reklame fyrer godt opp under dette. Jeg opplever at fokuset ofte ligger på å prestere og ikke på fornuften. Men hva er det vi søker, hva er det vi ønsker, hvem er det vi prøver å overbevise? Vi vordende mødre ønsker selvfølgelig det beste for vårt barn. Dette er ikke ment som et innlegg mot de som ikke har mulighet til å benytte seg av gjenbruk, av ulike årsaker, eller de som selv velger å kjøpe alt nytt. Jeg ville bare belyse at det finnes et hav av mye bra brukt barnetøy og utstyr der ute, spesielt til barnets første måneder Jeg er selv kjempe heldig som får mye både barnetøy og utstyr til den lille i magen, men selvfølgelig synes det er stas å kjøpe noe nytt til mitt første barn
Det er mulig det er gravidhormonene som vekker miljødetektiven i meg (fra den gode gamle blekkulf klubben)
Men jeg vil ihvertfall anbefale alle til å sjekke finn.no og kjøp/salg/gi bort sider på facebook og TOMMEL OPP for gjenbruk