Oppfølging

LilleTassa

Flørter med forumet
Junilykke 2020 ♡
Hvor ofte er dere til jordmor eller lege?

Får stadig kommentarer fra andre at de synes jeg går så sjeldent.
Er i uke 19 nå. Har vært en gang hos jordmor og vært innom legen å tatt blodprøver.

Hva er normalen?
 
Sniker
Da har du nesten hatt dobbelt så mye som normalen.


Anbefalingene er vel første kontroll og blodprøver ved 8-12 uker, neste er OUL på sykehuset omkring 18-20 uker og neste kontroll er omkring 24 uker.
Deretter blir det oftere


Dette er da «standard-tilbudet». Dersom det er spesielle hensyn eller risikoer eller man av annen grunn har behov for mer skal man ha mer
 
Jeg fikk ei liste hos legen hvor det sto kontroll med blodprøve uke 8-10, jordmor uke 14-16, ultralyd uke 18-20, jordmor uke 24, 28, 32, 36, 38 og 40. Noen går annen hver gang til jordmor og lege, det bestemmer man vel selv.
Den kontrollen i uke 14-16 er visstnok mest for førstegangsfødende men da jeg tok kontakt med jordmor så ville de ha meg inn selv om det er nr 3.
 
Har vært hos jordmor 1gang i mnd'en siden uke 10. Og legen 1 gang for blodprøvene. Var så ofte jordmoren ville ha meg inn. Vet ikke om det er normalen eller om det er fordi jeg mista sist jeg var gravid
 
Hvor ofte er dere til jordmor eller lege?

Får stadig kommentarer fra andre at de synes jeg går så sjeldent.
Er i uke 19 nå. Har vært en gang hos jordmor og vært innom legen å tatt blodprøver.

Hva er normalen?

Har samme her! En gang hos jm og en gang til lege for blodprøver.

Neste JM time er slutten av februar, uke 24 ca.
OUL i uke 20.

Litt "lite" i starten, men det blir jo hyppigere :) også kan man jo ta kontakt om man ønsker mer oppfølging av ulike grunner :)
 
Sniker
Da har du nesten hatt dobbelt så mye som normalen.


Anbefalingene er vel første kontroll og blodprøver ved 8-12 uker, neste er OUL på sykehuset omkring 18-20 uker og neste kontroll er omkring 24 uker.
Deretter blir det oftere


Dette er da «standard-tilbudet». Dersom det er spesielle hensyn eller risikoer eller man av annen grunn har behov for mer skal man ha mer


Da er jeg i hvertfall på normalen. Var kun blodprøvene jeg tok hos legen :happy:

Flere jeg kjenner, som ikke bor i samme kommune som meg, har gått en gang i mnd siden uke 6-8! :woot:
 
Jeg fikk ei liste hos legen hvor det sto kontroll med blodprøve uke 8-10, jordmor uke 14-16, ultralyd uke 18-20, jordmor uke 24, 28, 32, 36, 38 og 40. Noen går annen hver gang til jordmor og lege, det bestemmer man vel selv. (...)


Det er nok dette som er nomalt forresten ja. I allefall i følge min lege og JM. :)
 
Da er jeg i hvertfall på normalen. Var kun blodprøvene jeg tok hos legen :happy:

Flere jeg kjenner, som ikke bor i samme kommune som meg, har gått en gang i mnd siden uke 6-8! :woot:
Det er noen kommuner som har veldig god tilgang på spesielt JM og som gir et sånt tilbud, men er dessverre hverken normen eller anbefalingene
 
Har vært en gang hos lege og på oul :happy: Neste time er i uke 24.
 
Hadde en time hos legen i uke 10, så hos jordmor i uke 13,og oul i dag..
Reiste til jordmor for og høre hjertelyd, og snakke litt, legen min gav meg nemlig beskjed om at det var bedre for meg å dra til jordmor :p så da gjorde eg det også :)
 
Jeg er førstegangsfødende. Var hos legen når jeg fant ut jeg var gravid for å ta blodprøver og hos jordmor i uke 12. Neste kontroll er hos jordmor i uke 24. Og oul til fredag da.
 
Har vært hos legen for ett svangerskapskontroll og skal ha oul nå på torsdag. Utover det har jeg ikke vært hos legen eller jordmor. Men tenker jeg evt ordner meg en jordmortime før neste kontroll, som jeg har hos legen er i uke 24.
 
Jeg får altfor mye oppfølging, hehe. Har vært på 2 TUL, 2 (straks 3) runder hos fastlegen, NIPT, 2 ganger kontroll på sykehuset, 1 gang på fødselsforbederende samteae, samt tatt glukosebelastningstest pga svangerskapsdiabetes i forrige svangerskap. Skal til jordmor neste uke, og så er det ny kontroll på sykehuset i februar.

Er jo bortimot heltidsjobb å være gravid :p Skulle gjerne ønske jeg ikke hadde behov for all oppfølging, men er takknemlig for å få de når de anser det som nødvendig.
 
Var hos legen da jeg var 13+noe og oul ved 18+5 (18+6 menstermin). Skal til legen igjen ved 24 uker. Etter det vet jeg ikke, men håper å få en time til jordmor for sjekk av leie når termin nærmer seg
 
Jeg var hos jordmor i uke 10 og i uke 14, nå skal jeg ikke dit før uke 24.

Har ikke vært hos legen.
 
Jeg er førstegangsfødende. Var hos legen når jeg fant ut jeg var gravid for å ta blodprøver og hos jordmor i uke 12. Neste kontroll er hos jordmor i uke 24. Og oul til fredag da.


Åååå !! Jeg skal også til OUL til fredag :happy:
 
Back
Topp