Oppfølging ul

Veslejenta88

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Sensommerbarna 2019
Var på ul igjen for å se hvor morkaka ligger. Den har flytt seg og alt ser fint ut. Det er fortsatt en gutt. Men i str så er han 7% for liten. Jeg skjønner ingenting. Jeg gjør alt riktig dette svangerskapet og da skulle jo alt vært bra. Gjorde alt feil sist og hu lå på -3%. Jeg blir litt frustrert og skjønner ikke hva som skjer. Kommer de til å beskylde meg for noe?

Slapp av.

7% er ved fødsel knapt 300 gram under 3500, altså litt over 3200. Unger kommer i ulike størrelser, uavhengig av om man gjør "alt rett" eller ei.

Det er lite du kan gjøre bevisst for å få en liten baby, det eneste jeg kommer på i farta er røyking.

Noen unger er 3 kilo, andre er 4, uten at noe er galt.

Jepp, litt variasjon er helt normalt

Det skal du ikke bekymre deg for. Jeg får små barn, og det er ingen som har sagt at det er fordi jeg har gjort noe spesielt.

Når eg va på vekstkontroll sa de at +/- 15 % va heilt normalt. Gjekk det over 20 % den eine elle den andre veien, va det mulig de satt inn tiltak :) Eg va 7 % over og fekk beskjed om at det va heilt normalt, så hadde ikkje stressa :)

Jeg glemte en liten ting. For 3 uker siden så var han -5%. Så ham vokser ikke akkurat mye. Min datter lå ann til å veie 3.3 kg men ble født 2.7 pga en komplikasjon. Så små barn skremmer meg ikke sånn sett. Men hu reagerte så fælt på dette på sykehuset. Jeg måtte komme tilber om 2 uker, overlegen sa det gikk fint å vente til 16 desember for da skal jeg på ul uansett pga komplikasjonen med storesøster.

Jeg hadde tatt det helt med ro hvis jeg var deg :) +/- 10% er helt normalt. Noen får små barn og noen får store, sånn er det bare

Jeg fikk pratet med jordmor i dag. Hu var heldigvis på jobb igjen. Hu roet meg ned og ba meg se på det siste ul skjema jeg fikk ang vekst. Ifølge den så er det ikke så ille. Der ser det bare ut som han er liten. Han følger sin egen kurve og den er fin og rett. Så da kan jeg roe meg ned før over en uke på hytta. Heldigvis er sykehuset nærmere der. Tar oss ca 45 min å komme til sykehuset her og 25 min til sykehuset fra hytta. Svigermor skal være med oss og pappa med samboer bor i byen der sykehuset er ( jeg er født på det sylehuset).

Men typisk at han skal være liten når jeg har slutta å røyke.

Back
Topp