Oppfølging og tidlig ul

cris10na

Elsker forumet
Jeg må bare får ut litt frustrasjon samt bekymringer jeg.
Jeg er nå 4+5 uker og dette svangerskapet er planlagt i samråd med hjertespesialist på Riksen. Sånn som jeg forstod det på legen, så skulle jeg få tidlig og mye oppfølging pluss tidlig ul når jeg ble gravid. Jeg har sagt ifra til de som har med hjertesyke gravide å gjøre(på Riksen), men eneste jeg fikk i respons var, gratulerer og hvor mange uker er du på vei.. Så nå sitter jeg her i Ålesund da, ganske nervøs og litt bekymret. Trodde jo muligens at de ville kalle meg og mannen inn til møte hvor vi kunne få svar på spørsmålene vi har og bli litt beroliget. Måtte bare få det ut jeg :p

Jeg har jo tatt kontakt, men har ikke hørt mer fra dem etter at jeg sa hvor mange uker jeg er på vei. Kanskje de syns jeg ikke er langt nok på vei da? :/

Så kjedelig at du ikke fikk noe mer informasjon. Dersom de synes du er for kort på vei kunne de jo ha gitt beskjed om at de ikke kaller inn til samtale før man er så og så langt på vei. Kanskje du rett og slett bare har vært litt uheldig og snakket med feil person? Jeg vil jo tro at du som gravid med hjertesykdom faktisk har krav på informasjon og tett oppfølging. Hva sier fastlegen din?
Er dette første barnet ditt? :)

Har du bare sagt fra om at du er gravid eller sa du at du skulle få tett oppfølging? Ikke sikkert de vet at du vil/skal/må ha det.

Jeg har en hjertesykdom og er på ul 1 gang i mnd i svangerskapene:) jeg ringte på fredag til min hjertelege for å fortelle at jeg er gravid og måtte ha time hos henne men hun stresset ikke :p

Så kjedelig at du ikke fikk noe mer informasjon. Dersom de synes du er for kort på vei kunne de jo ha gitt beskjed om at de ikke kaller inn til samtale før man er så og så langt på vei. Kanskje du rett og slett bare har vært litt uheldig og snakket med feil person? Jeg vil jo tro at du som gravid med hjertesykdom faktisk har krav på informasjon og tett oppfølging. Hva sier fastlegen din?
Er dette første barnet ditt? :)
Er mitt andre barn, men første etter at jeg ble hjertesyk. Fikk jo kontaktinformasjon sist jeg var der og vi planla når jeg og mannen skulle begynne å prøve, så jeg vet at jeg har kontaktet riktig avdeling og personer, men ja, veldig frustrerende å ikke få vite når jeg skal inn osv.

Jeg har en hjertesykdom og er på ul 1 gang i mnd i svangerskapene:) jeg ringte på fredag til min hjertelege for å fortelle at jeg er gravid og måtte ha time hos henne men hun stresset ikke :p
Okey, så da er det kanskje vanlig at det tar litt tid før man blir kalt inn da, selv om man er hjertesyk. Er det Dr.Estensen du også skal ha oppfølging av i dette svangerskapet eller? :)

Back
Topp