Oppfølging i svangerskapet

Ryggmargsbrokk, leppe- ganespalte osv. Heldigvis ser det ikke ut som bebis har ryggmargsbrokk i alle fall, ganen er det for tidlig å si noe om. Det er veldig uvanlig å danne antistoffer i første svangerskap, så sjansen for at blodtypen blir et problem er minimal. Men bra de følger det opp :)
Ahh, skjønner. Tante barne mitt er født med åpen gane å ble operert når han hva 2 år gammel. I dag må han ha mange timer pedagog i Bhg han blir 5. Men els frisk å rask :D jammen godt de kan finne ut av slik tidlig slik at vi som foreldre er forberedt på hva som kommer. Husker jeg hva livredd for å føde minsten da han hva prematur å eg ikkje viste hva som kom el hva som kom til å skje rundt han. Heldigvis gikk alt smertefritt for has del.
 
Hvilken risiko ? Tvillinger siden du skriver bamsemomsene ? xsmile9 Venninna mi fikk tvillinger i SEP. Å hun fikk ekstra oppfølging på sykehuset med ul annen hver uke fra midten av svangerskapet.
Venter tvillinger ja :dummy::dummy: kommer nok til å bli endel ul fremover.. :Heartred
 
Jeg skal til en egen jordmor på sykehuset for å forebygge en ny fødselsdepresjon. Hadde første time hos henne FØR jeg ble gravid.
Hun skal ha alle kontrollene mine, og eventuelt ekstra kontroller hvis det er behov.
Utenom det kan jeg gå til gynekologen min eller få en på sykehuset.
Godt å bli ekstra ivaretatt når ein først har våre utsatt for depresjon. Veldig viktig å utnytte det så ein ikke får tilbakefall. :Heartbigred
 
Jeg gikk også på letrozol for å få ting til å skje! Hvem tok du kontakt med for å få ekstra oppfølging der?? Var du gjennom en fertilitetsklinikk eller bare gyn?

Jeg ble henvist av legen min til gynekolog etter eget ønske da jeg var bekymret for at noe var galt da vi ikke ble gravide. Første satt på 3 forsøk, å denne gangen hadde vi prøvd 10+ pp uten hell. Etter ul utredning hos gyn tilbudte han meg letrozol, jeg takket ja, han sa også at om jeg ble gravid kunne vi få tul i uke 7 for å bekrefte liv. Så jeg bestilte time, og etter timen satte sekretæren bare opp videre oppfølging, trodde d var vanlig praksis? Han nevnte noe om at han syns d var greit å følge opp siden vi hadde brukt så lang tid på å bli gravide denne gangen kontra sist gang. Jeg har kun vært hos gyn.
 
Jeg ble henvist av legen min til gynekolog etter eget ønske da jeg var bekymret for at noe var galt da vi ikke ble gravide. Første satt på 3 forsøk, å denne gangen hadde vi prøvd 10+ pp uten hell. Etter ul utredning hos gyn tilbudte han meg letrozol, jeg takket ja, han sa også at om jeg ble gravid kunne vi få tul i uke 7 for å bekrefte liv. Så jeg bestilte time, og etter timen satte sekretæren bare opp videre oppfølging, trodde d var vanlig praksis? Han nevnte noe om at han syns d var greit å følge opp siden vi hadde brukt så lang tid på å bli gravide denne gangen kontra sist gang. Jeg har kun vært hos gyn.
Syns det høres helt vanlig ut, ift andre jeg kjenner med lignende historie.
 
Jeg ble henvist av legen min til gynekolog etter eget ønske da jeg var bekymret for at noe var galt da vi ikke ble gravide. Første satt på 3 forsøk, å denne gangen hadde vi prøvd 10+ pp uten hell. Etter ul utredning hos gyn tilbudte han meg letrozol, jeg takket ja, han sa også at om jeg ble gravid kunne vi få tul i uke 7 for å bekrefte liv. Så jeg bestilte time, og etter timen satte sekretæren bare opp videre oppfølging, trodde d var vanlig praksis? Han nevnte noe om at han syns d var greit å følge opp siden vi hadde brukt så lang tid på å bli gravide denne gangen kontra sist gang. Jeg har kun vært hos gyn.

Skjønner! Jeg ble henvist til fertilitetsklinikken selv, var derfor jeg lurte:) Sitter liksom og undrer om jeg har rett på mer oppfølging siden jeg har vært gjennom der
 
Skjønner! Jeg ble henvist til fertilitetsklinikken selv, var derfor jeg lurte:) Sitter liksom og undrer om jeg har rett på mer oppfølging siden jeg har vært gjennom der

Aner ikke. Første gang jeg har vært i en slik prosess. Trodde d vanlige var at en snakka med legen sin først (d gjor jeg, tok blodpr osv) så ble en henvist til gyn, og hvis ikke gyn kan hjelpe er d fertilitetsklinikk. For meg er d mest logisk, men som sagt jeg har ingen erfaring med dette. Men kanskje du kan ringe klinikken å høre?
 
Jeg aner jo ikke hva som er "vanlig" praksis her, ble litt overraska over at han skal ta oul og jeg slepper sykehuset :pMen d er egentlig bare greit :happy:
Vet om flere som har hatt likt opplegg iallfall. Forøvrig hadde jeg oul hos privat gynekolog sist. Sikkert en kompis av fastlegen min :p
 
Klager ikke jeg :p glad til jeg, kjører nok inn til sus som d er :wtf:
Skal du d denne gangen og?
Han er pensjonert, han gynekologen, jobber bare litt ettermiddager på en privat fertilitetsklinikk. Så jeg vet ikke åssen det blir denne gangen. Regner med det blir henvisning til oul på første svangerskapskontroll i neste uke.
 
Han er pensjonert, han gynekologen, jobber bare litt ettermiddager på en privat fertilitetsklinikk. Så jeg vet ikke åssen det blir denne gangen. Regner med det blir henvisning til oul på første svangerskapskontroll i neste uke.

Ok. D var dumt da. Han er ikke ak ung han gynekologen min heller :p men en veldig behagelig type.
Legen min var på skiferie denne uka, så jeg og har kontroll neste uke.
 
Ok. D var dumt da. Han er ikke ak ung han gynekologen min heller :p men en veldig behagelig type.
Legen min var på skiferie denne uka, så jeg og har kontroll neste uke.
Han jeg gikk til var helt gullefin! Kommenterte da jeg ståkk av det kalde spekulumet og sa «du er en sånn som er redd meg, du?» Har tatt celleprøver hos andre før, og syntes det var ubehagelig, men hos han kjente jeg ingenting. Ble litt lei meg da jeg ringte kontoret hans i høst og oppdaget at det ikke fantes mer. Og nå koster en time hos ham 1300 kr :p
 
Back
Topp