Oppfølging av svangerskapet...

Jansa

Glad i forumet
Septemberlykke 2015
Jeg opplevde en MA og to SA i 2014, og er nå gravid igjen.
Jobber som ped.leder i barnehage på en avdeling med ni ettåringer...
Ei av de jeg jobber sammen med, som vet om graviditeten min, mener at jeg bør sykmelde meg for å unngå enda en abort?
Jeg tror ikke det er større sjanse for abort om jeg jobber som vanlig...
Hva tenker dere?
Burde jeg snakke med legen?

Om det går utover psyken, kan det være noe å vurdere. Men jeg tror at tar du godt vare på kroppen din, og det blir tilrettelagt så godt som mulig på jobben din, ser jeg egentlig ingen grunn til at du skal sykemelde deg. Hva føler du selv?

Det er ikke noe vi får gjort til eller fra, enn å holde motet oppe, og forsøke fylle dagene og tankene våre med positive ting.

Om det går utover psyken, kan det være noe å vurdere. Men jeg tror at tar du godt vare på kroppen din, og det blir tilrettelagt så godt som mulig på jobben din, ser jeg egentlig ingen grunn til at du skal sykemelde deg. Hva føler du selv?

Det er ikke noe vi får gjort til eller fra, enn å holde motet oppe, og forsøke fylle dagene og tankene våre med positive ting.

Takk for svar!

Er livredd for å gå på do da jeg er redd for å se blod på papiret, men tror ikke det er større sjanse for å blø av å være på arbeid, noe jeg er vant til...

Jeg hadde hyperemesis helt frem til fødselen med begge guttene mine, så var delvis sykmeldt i begge svangerskapene da. Håper jeg slipper unna det denne gangen;)

Den livreddheten tror jeg vi som har mistet noen ganger kjenner på ekstra godt.
Klart,, jeg kjente på den i det første svangerskapet mitt, men det var helt lammende fryktelig da jeg gikk med lillebror.
(det har jeg har blødd i alle svangerskapene mine gjør det jo ikke bedre :p )

Håper du slipper unna! Jeg hadde det med yngstemann, men bank i mordet, enn så lenge har det holdt seg tålelig greit ennå (5+0 i morra :p )

Jeg ville gått på jobb så lenge det er mulig jeg for da går dagene litt fortere. Jeg har vært gjennom akkurat det samme som deg så jeg vet hvordan det føles. Vi får satse på at alle gode ting er tre :)

Den livreddheten tror jeg vi som har mistet noen ganger kjenner på ekstra godt.
Klart,, jeg kjente på den i det første svangerskapet mitt, men det var helt lammende fryktelig da jeg gikk med lillebror.
(det har jeg har blødd i alle svangerskapene mine gjør det jo ikke bedre :p )

Håper du slipper unna! Jeg hadde det med yngstemann, men bank i mordet, enn så lenge har det holdt seg tålelig greit ennå (5+0 i morra :p )

Ja, slutter ikke å bekymre meg for blødninger før fødselen er overstått;)

Har ikke kastet opp enda denne gangen, er bare veldig sulten...
Kanskje kroppen min bygger opp et "lager":)

Jeg ville gått på jobb så lenge det er mulig jeg for da går dagene litt fortere. Jeg har vært gjennom akkurat det samme som deg så jeg vet hvordan det føles. Vi får satse på at alle gode ting er tre :)

Ja, det er det jeg også tenker!
Har hatt to laaange svangerskap bak meg fra før, og holdt på å gå på veggen...

Back
Topp