Oppfølging av muskelknuter under svangerskap

EA89

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2015
Oktoberlykke 2019
Hei. Har noen erfaring med svangerskap der det er påvist store eller flere muskelknuter? Har en stor muskelknute på ca 8 x8 cm og frykter vel egentlig at kroppen ikke vil takle svangerskap, men at den etter en tid vil støte fra seg embryo/foster. Erfaringer??

Hei. Har noen erfaring med svangerskap der det er påvist store eller flere muskelknuter? Har en stor muskelknute på ca 8 x8 cm og frykter vel egentlig at kroppen ikke vil takle svangerskap, men at den etter en tid vil støte fra seg embryo/foster. Erfaringer??
Så denne bare nå, og har svart på en annen tråd. Min var ikke like stor som din ved unnfangelse, var på størrelse med klementin. Men… siden det var ivf hadde jeg ganske mye hormoner i kroppen og det er da de kan vokse seg større. Mitt myom var derfor på størrelse med ditt da fosteret fortsatt var ikke mer enn et korn i størrelse.

Om kroppen vil støte fra seg foster vet jeg ikke.. etter det jeg har lest og fått fortalt er det heller plassering av myom som kan utgjøre risiko. At det blir mindre plass/sjanse for at embryo fester seg, eller når morkakeplassering er for tett inntil eller oppå et myom.

Ville gått til privat (evt. annen klinikk) for å høre om du får forskjellige svar. Min erfaring er at det er svært varierende kunnskap om temaet.

Back
Topp