Oppdragelse

Wildberg

Forumet er livet
Er du og din samboer/mann enig i hvordan dere skal oppdra barnet(a) deres?

Tja, sånn passe enig.
Er som regel jeg som er med barna mest, og da må han følge løpet mitt når han er hjemme[;)]

Har ikke prata om det så mye, men tror vi er enige om det meste :)

Vi har blitt enige om at vi skal oppdra gutten sammen, støtte hverandre! Ta ting som det kommer(som han vokser)! Vi har jo blitt opptratt på hver vår måte, foreldrene våres er veldig ulike så vi er ganske enig om hva vi skal og hva vi ikke skal!

ORIGINAL: solisolden

Samme her :)

Vi har jo et barn annahver uke fra før av, så vi har jo fått prøvd oss litt. Vi er enige om det meste, litt forskjeller er det, men det finner vi ut av. Sånn vil det alltid bli tror jeg, men så lenge en kan prate om det og finne ut av det, ordner det seg [:)]
Jeg er da litt strengere enn mannen min, så jeg regner med ungene går til han om de vil noe. Det er dog lite jeg ikke får med meg, så spørs om det hjelper å gå til pappa [;)]

ORIGINAL: Tassen_2

Det viktigste er at mammaen og pappaen spiller på samme lag mener da jeg!!

Har mye tanker og ideer om hvordan vi skal oppdra barna våre.. men må nok ta det litt som det kommer også..
Og vi er VELDIG enig hvordan vi IKKE skal oppdra dem..

Viktig med god kommunikasjon mellom mor og far.. at ikke den ene sie noe og den andre helt motsatt[:D]

Kunne ikke vært mer enig!:)

Vi er stort sett enige om det meste når det kommer til oppdragelsen, brukte mye tid på å snakke om det forrige gang jeg gikk gravid[:)] Det viktigste for oss er å spille på lag som foreldre og at vi virker enige og er konsekvente ovenfor småen. Er vi uenig i noe den andre gjør/sier så tar vi det når Jonas ikke er tilsetede.

ORIGINAL: solisolden

enig her[:)]

Vi er heldigvis 110% enige om barneoppdragelse.

Dette er noe som er veldig viktig å snakke godt ut om før barnet er der. Ulike forventninger og ulike oppfatninger må bli like, ellers går både barneoppdragelse og forhold til helvete før du aner det..

Før vi fikk snuppa snakket vi litt om det..

Men det er veldig lett å sitte å si på forhånd at "vi skal gjøre sånn og sånn, og hvertfall IKKE sånn" For ofte blir det ikke sånn som man har tenkt seg[8D] 

Men vi er nok ganske enige om oppdragelsen til barna, selvom snuppa nok respekterer pappan mer enn meg. Rett og slett fordi jeg har gitt meg for lett, for å slippe skrik og skrål. Men har blitt flinkere til å stå på mitt nå[:)]

ja det er vi enige om

ORIGINAL: ToSmå2010

Før vi fikk snuppa snakket vi litt om det..

Men det er veldig lett å sitte å si på forhånd at "vi skal gjøre sånn og sånn, og hvertfall IKKE sånn" For ofte blir det ikke sånn som man har tenkt seg
[8D] 

Men vi er nok ganske enige om oppdragelsen til barna, selvom snuppa nok respekterer pappan mer enn meg. Rett og slett fordi jeg har gitt meg for lett, for å slippe skrik og skrål. Men har blitt flinkere til å stå på mitt nå[:)]

Det er viktigere å være samkjørte og å ikke diskutere oppdragelse foran barnet, enn å ikke gjøre ting annerledes enn man hadde tenkt. Mye av oppdragelsen bestemmes jo av barnets personlighet, og det kan man ikke forutsi. Det kan jo også hende man føler det totalt annerledes når man står i en bestemt situasjon enn man på forhånd hadde tenkt. De store linjene kan være greie å ha snakket om, da. [:)]

Lurer på hvordan man kan diskutere noe slikt før man er i situasjoner som tilsier at her må man inn å "oppdra".

Greit å legge linjene for hvilke normer og regler man skal ha, men hvordan oppdragelse barnet får vil jo være et resultat av 18 års prøving og feiling..

Samboeren min har en krabat på 5 år som vi er veldig enige om hvordan vi skal sette grenser osv... Så her er vi veldig enige :) Og godt er det!

Vi snakket ikke så masse om det, men når førstemann kom, så gikk ting veldig greit[:)]
Vi er stort sett enige om det meste..

vi har snakket en del om det og er veldig enig. Vi har våre "kampsaker" og det er begge enige i. Det er enkelte ting jeg føler sterkere for og det er enkelte saker han føler sterkere for. Som blant annet bordskikk. Rydding. Sikkert lett å si når man ennå ikke har fått barn, men det er ihvertfall sånn vi føler nå.

Back
Topp