oppdragelse

mamma 09/12<3

Forelsket i forumet
hva er det dere ikke har klart å "holde" av de regler ol. som dere trodde dere skulle klare før dere ble mammaer?[:D]

jeg var ganske streng på det med kosthold, det skulle ikke vær godis kaker ol. anna enn på lørdager og i selskap, men det har sklidd helt ut siden besteforeldrene hele tiden kommer med noe[8|]
så klarer jeg aldri å snu døgne vårt skikkelig, såg for meg å stå opp rundt 8 men vi ligger gjerne til 9 - 10 vi å det gjør kveldene våre vanskelig[&o]

Kan i grunnen ikke se noe vi ikke har klart å "holde". Kaker er sjelden i hus, så det er ikke ett problem her. Godteri er det ingen her i huset som får spise hverdager, kun lørdag. Men frukt derimot, det er tingen her. Vi må gjemme frukten, slik at vanlig mat også går inn[8D]
Når det gjelder leggetider, så er det tidlig i seng og tidlig opp. Kan til tider gråte litt ved legging, men roer seg som regel fort igjen.

Hehe, joda. Skulle IKKE oppi senga vår (anna enn når han var spedbarn self.)

............ hvem som havner i senga vår HVER j... natt for tiden..? Jauda, er vel noe med "FØR HADDE JEG INGEN BARN MEN MANGE PRINSIPPER. NÅ HAR JEG MANGE BARN OG INGEN PRINSIPPER:)"

Det med snop har vi klart å holde fast på da. Syns det er såpass viktig ift det man nå vet om overvekt og tannproblemer. Besteforeldre og oldemødre syns vi er de mest forferdelige foreldre i verden tydeligvis, men DET flirer vi bare av[;)]
Eren her får ingenting om det er helg heller. Ser ikke vitsen i det. Snopet hans er frukt det.

Jeg har vel kanskje ikke vært like mye ute å gått tur som jeg hadde sett for meg... Men sånn bortsett fra det har jeg holdt meg til det jeg har sagt (vil jeg tro iallefall)[:)]

egentlig ikkje så møye, men komme på to ting:

- få hu t å sova natten gjennom i egen seng (håpe d ordne seg når hu får eget rom nå snart)
- Være ute MASSE (det ødelegge bekkenet).

Har ikkje hatt noko slike veldige løfter for oss sjølv, føler eg. Vi har enkelte prinsippsaker, som at snop, kaker og tv er unødvendig enda - desse er derfor ikkje noko vi må overholde. Det er verre med nr. 2 å vente med godsakene, derimot, det har vi erfart. Vetle vil jo ha alt som kan puttast i munnen og magen, så han gjer alt han kan for å få tak i våre og storesøsters snop, is, middag osv. Så han har vel smakt både is og sjokolade, og fekk sitt første sjokoladekakestykke i bhg - som naturlegvis fall i smak. [;)] Men det er ei stund til han får slikt på eige fat heime, ja ..

Åh kjære all verden hvor skal jeg begynne? Her er 0 rutiner og ingen regler!!!

Huff... blir helt dårlig med tanken på hvordan det var her før Sara kom, da var jeg flink med å være konsekvent med alle regler. Nå ser det ut til at regler er forduftet og rutiner er fullstendig mangelvare.
[&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:]

godt å høre det ikike er kun her det ikke er helt som planlagt[;)]

Back
Topp