Jeg synes hver enkelt familie skal finne ut hva som passer best for dem. For noen fungerer det godt med at bonusforelder deltar (ikke blander seg som du skriver..) i oppdragelse osv og for andre er det best om man følger det mor og far har blitt enige om og at det er det som fungerer best.LittleMonkey skrev:
Jeg synes jo det er litt spesielt å få seg ny kjæreste og forvente at vedkommende ikke skal ha noe å si når det kommer til barna..
Noen kan være litt ekstreme, men for meg høres det rart ut at den nye som kommer inn i livet til mammaen eller pappaen skal tie og si seg enig i alt forelderen har bestemt eller mener. Man er jo to om å få et forhold til å fungere, og det er ganske viktig at også forholdet til barna er godt. Det blir det ikke av "hold kjeft, her er det mine regler som gjelder og om du har noen innvendinger er døren i gangen". Iallefall ikke i min verden.
Enig! Og tror ikke det hadde blitt noen god tone mellom mamma og bonuspappa om bonuspappaen skulle holde seg helt unna.. og ikke ha noe han skulle ha sagt. Tror jeg ikke gangner noen
Og selv om barna er litt store, så må man som bonuspappa eller bonusmamma ha lov til å ha noe de skulle ha sagt.
Jeg møtte min x da sønnen hans var 10 år.. Jeg la meg ikke opp i mye.. og i alle fall ikke den første tiden.. men når jeg og x`en kjøpte oss hus sammen.. så var det noen regler der som sønnen hans måtte følge.. og jeg irettesatt han om han ikke fulgte de.. synes ikke det har så mye med oppdragelse å gjøre.. Jeg og kunne si at nå er det sengedags.. men om pappaen hans hadde sagt at han kunne være oppe feks til kl 02.. så blandet ikke jeg meg inn der..
Også la jeg meg selvsagt litt oppi prisen på gaver osv. Fordi jeg synes man kjøpte alt for dyre gaver.. jeg kom ikke noen vei.. hehe.. men protesterte ofte! Var jo min økonomi også